Toon posts:

met linkssys router geen 10mb maar 5mb hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

heb ziggo internet 10mb als ik de router ertussen doe dan haalt ie maar 500kb per seconde inplaats van 1mb per seconde kan iemand mij even helpen

typenummer van router is = befsr41 v.2

alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 13:09 ]

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:46

painkill

Pain(k)(ill)

Is dit de router die ziggo levert, of 1tje van jezelf?

Mijn SNES verzameling!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Die router is wel een heel oud ding.
De wanpoort is er een van 10mbit/sec (let wel.. 10mbit/sec is de maximum snelheid), dat je lager uitkomt is dus niet zo verwonderlijk.

Oplossing, een router gebruiken die niet 8 jaar op de markt verkrijgbaar is. En verder opletten wat je daadwerkelijk koopt.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 14-11-2008 13:13 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:11

Wish

ingwell

En heb je een andere router waarbij je wel die theoretisch mogelijke 1mb/s haalt? Of sta je bijvoorbeeld te ver van een centrale af om dat überhaupt te halen?

No drama

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

danmaarniet schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:13:
En heb je een andere router waarbij je wel die theoretisch mogelijke 1mb/s haalt? Of sta je bijvoorbeeld te ver van een centrale af om dat überhaupt te halen?
Het gaat hier over ziggo, kabelinternet. Niet adsl.
En een andere router proberen lijkt mij dus ook de enige oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
nou ja ik dacht al zoiets had al op internet gekeken
en inderdaad geen update meer voor versie 2 bah!

iemand een goeie tip voor mij welke router ben er helemaal niet in thuis

liefst wel een linksys

iemand tips?

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Heb zelf een asus wl500g, werd door ziggo zelf geleverd aan mij, dus zal zeker die snelheden wel halen, en ook 100% compatible zijn met het netwerk en snelheden.
Voor een eurootje of 40/50 zijn deze wel te krijgen.

Mijn SNES verzameling!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:41
http://tweakers.net/pricewatch/
http://gathering.tweakers.net/forum/find/

;)

Persoonlijke favoriet is nog altijd een oudere WRT54G (tussen v2 en v4). Heerlijk stabiel met Tomato firmware.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

enne, had je deze informatie niet zelf even kunnen opzoeken, er staat namelijk doodleuk in de faq van dit product wat de maximale snelheid is...

Mijn SNES verzameling!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Draadloos of bedraad? Draadloos kan kloppen, die overdrachtssnelheden.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Mja, gevalletje 'ouwe router die de snelheid niet haalt'.

Knal d'r een Linksys WRT54GL neer, dat ding is prima.

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:05
Als je een keer in de 8 jaar een nieuwe wilt kopen, zou ik iets kopen waar je wat langer mee kunt doen, namelijk met wifi 802.11n ondersteuning. (Linksys WRT160N of iets van een ander merk.)

Als je toch voor 802.11g èn Linksys, koop dan zoals Yapser een GL met linux-gebaseerde firmware en niet een G. Dit laatste in combinatie met Ziggo heeft mij bij meerdere familieleden alleen maar problemen opgeleverd.

[ Voor 14% gewijzigd door Bolukan op 14-11-2008 15:32 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Bolukan schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:31:
namelijk met wifi 802.11n ondersteuning
Wacht dan tot 802.11n echt final is ;) Dan heb je een router die ook 'echt' met alle 802.11n apparatuur compitable is. (Mits geen draft, dus..)
koop dan zoals Yapser een GL met linux-gebaseerde firmware en niet een G. maar problemen opgeleverd.
Ho, Asus WL-500G Deluxe! :+

[ Voor 13% gewijzigd door BHQ op 14-11-2008 18:30 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jaap-Jan schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:26:
http://tweakers.net/pricewatch/
http://gathering.tweakers.net/forum/find/

;)

Persoonlijke favoriet is nog altijd een oudere WRT54G (tussen v2 en v4). Heerlijk stabiel met Tomato firmware.
Heerlijk stabiel maar niet erg future-proof: reken niet op WAN-to-LAN throughput van meer dan zo'n 30 a 40Mbps. Twee jaar terug zou ik een WRT54G 2-4 of -GL aanraden, nu niet meer. Als je toch een degelijke router gaat kopen, neem er een die zeker zo'n 75Mbps WAN-to-LAN heeft, dan kun je er voorlopig nog mee vooruit :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
jongens hartelijk dank voor alles

heb deze router niet zelf gekocht maar heb hem vorig jaar gekregen en hij zei dat ie 100mb was
hij is 100 mb op vier poorten en niet op de wan poort helaas maar ja ik vertrouwde hem op zijn woord en begon het nu erg vreemd te vinden..vandaar :)

bedankt voor de tips

Ps. was er zelf wel achter maar wist het niet helemaal zeker vandaar dubble check op tweakers!

bedankt voor hulp!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je moet sowieso niet kijken naar de specificaties van de poorten. Natuurlijk zal een 10Mbps WAN poort niet sneller dan 10Mbps kunnen halen, maar een 100Mbps WAN poort is allerminst een garantie voor hogere snelheden :o

Je moet kijken naar de WAN-to-LAN throughput. En dat is geen cijfer dat je in de specs van de fabrikant zult vinden (of klakkeloos moet geloven als hij er wel staat). Zoek goede reviews op, ik ben zelf voorstander van de Router charts op www.smallnetbuilder.com

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1