Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit momenteel in mijn laatste jaar Grafische en Digitale Media. Ik moet een thesis maken en 'k heb een cool idee. 'k Ga praten over de volledige digitale evolutie van muziek (historie, vandaag, toekomst). Daarvoor heb ik geen hulp nodig. De school verwacht ook dat we een uitgebreid onderzoek doen over iets. Daarover zou ik het graag hebben. Ik ben op zoek naar de bronnen (boeken, internet,...) over het volgende:

Wat als, naast de gewone audiofrequenties die we elke dag horen (radio), er nog extra frequenties (die niet zichtbaar, voelbaar, hoorbaar zijn) meegezonden worden met audio die ons een volledige extra nieuwe 'dimensie' van gevoelens en emoties geeft. Bv: een triestig liedje geeft ons een triestige droom, of omgekeerd, een blij liedje geeft ons een blije droom. Of, wanneer het in een liedje gaat over iets dat een bepaalde geur heeft, wij ook daadwerkelijk die geur ruiken. Er wordt dus een totaalpakket aangeboden via muziek, in tegenstelling tot wat vandaag enkel audio is.

Het is een beetje vergelijkbaar met electromagnetisch spectrum. De audio staat voor de kleuren binnen het zichtbaar spectrum en de extra frequentiebanden die gevoelens en emoties creëeren staan voor bv gammastralen/infraroodstralen/ultravioletstralen.

De lectoren hebben me reeds een OK gegeven voor dit onderwerp maar ik moet nog een goeie literatuur/bronnen/mensen vinen die over dit kunnen helpen.

Dus ik vraag jullie, is er IEMAND die ook maar IETS weet over dit onderwerp, -knip-
Dat zou een enorm grote hulp zijn voor mij! Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Opi op 14-11-2008 13:08 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:19

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:53:
Wat als, naast de gewone audiofrequenties die we elke dag horen (radio), er nog extra frequenties (die niet zichtbaar, voelbaar, hoorbaar zijn) meegezonden worden met audio ...
Eh... hoe moeten die frequenties dan merkbaar zijn.... frequenties die morfogenetische (of ander modewoord) velden beïnvloeden?
De lectoren hebben me reeds een OK gegeven voor dit onderwerp maar ik moet nog een goeie literatuur/bronnen/mensen vinen die over dit kunnen helpen.
Hebben de modjes ook een OK gegeven?

No drama

Verwijderd

Topicstarter
Wel, extra frequenties die sublimaal worden meegezonden en iets activeren in je hersenen waardoor er emoties op gang komen..

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Lees WL beleid

Dit topic is gesloten.