Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[NT 4.0 Workstation] Missing Last Known Good Menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een PC staan met daarop windows NT 4.0 workspace. Tijdens het opstarten krijg ik de volgende melding te zien:

Os loader v4.01

Windows NT could not start because the following file is missing or corrupt:
\winnt\system32\config\systemhardware Profile/Last Known Good menu

You can attempt to repair this file by starting Windows NT Setup using the original Setup floppy disk or CD-Rom. Select ’r’ at the first screen to start repair.

Rondzoeken op internet heeft mij geleerd dat het gaat om een corrupt geraakt register. Als oplossing werd aangedragen om met een ERD aan de slag te gaan als deze voorradig was, dit is dus niet het geval.
Een tweede oplossing welke werd aangedragen is naast de huidige windows installatie nog een tweede windows te installeren en vanuit deze paralele versie een reparatie uit te voeren aan het register.

Voor ik echter deze oplossing wil proberen zou ik graag een backup van de hardeschijf willen maken om dataverlies te voorkomen. Mijn vraag is hoe ik dit kan doen zonder dat ik in windows ben (dat lukt immers niet). Ik heb al geprobeerd om de harde schijf in deze pc te zetten en zo een backup te maken, dit lukt echter niet, de schijf heeft een ander soort aansluiting (SCSI) dan de deze PC. Hebben jullie een idee hoe ik van deze hardeschijf evengoed een backup kan maken?

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Je zou kunnen proberen om te booten met Bart PE en backup te maken naar usb stick!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wellicht een beetje offtopic maar wat is 'NT workspace'?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels met een oude ghost versie welke ik nog op een diskette vond een backup kunnen maken.

@spone, NT workspace is een versie van Windows NT, er bestond een server en een workspace editie. voor meer info, http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_NT

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Oooh, afgaand op Wikipedia: Windows NT 4.0 neem ik aan dat je niet Workspace maar Workstation bedoelt :X

Wat je vraag betreft, het makkelijkste is om even een image van die schijf te trekken, maar daar was je volgens mij zelf ook wel al achter. edit: ja dus.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512