Toon posts:

Mobo/cpu/geh inbouwen met anti-statische bescherming

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil graag dit weekend mijn systeem in elkaar zetten, alleen vroeg ik me af waar ik
anti-statische handschoenen of armbanden kan kopen (is er gewoon ergens een simpele pc winkel die dit heeft?). Of is dit volgens jullie niet nodig en kan ik gewoon een normale rubberen of plastic handschoen aan doen bij het bouwen.
Ik zal natuurlijk voordat ik begin mezelf ontladen door de verwarming aan te raken
Graag jullie reacties!

Verwijderd

Vergeet je niet je hazmat pak? :)

Maar zonder gekheid, die antistatische armbandjes kan je in de gemiddelde pcshop voor weinig kopen inderdaad en is gewoon de beste oplossing. (als je hem op de aarde van een stopcontact aansluit tenminste, verwarming doet het wat minder ivm slechtere geleiding door verf etc).

Een mooie antistatische mat als werkoppervlak is natuurlijk ook ideaal.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb (net zoals de meesten hier denk ik) nog nooit iets anti-statisch aangepakt. Alleen ontaarden via verwarming, dat wel. Beetje overrated, imho ;)

Verwijderd

True, ik doe het zelf ook niet.. maar ik ga mensen geen advies geven om het niet te doen aangezien het aantoonbaar nut heeft om het wel te doen.
Imho.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Gewoon even de verwarming of je behuizing aanraken en er natuurlijk voor zorgen dat je geen wollen of nylon kleding aanhebt. Componenten aan de randen van het PCB beetpakken en dan kan er erg weinig gebeuren. Gewoon logisch handelen dus. Je kan altijd het zekere voor het onzekere nemen, maar veelal is het inderdaad wat overrated.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kan beter richting SF, gezien het gaat om waar bepaalde spullen te krijgen zijn en niet direct de technische kant ervan.

PMG > SF

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:53:
Hallo,

ik wil graag dit weekend mijn systeem in elkaar zetten, alleen vroeg ik me af waar ik
anti-statische handschoenen of armbanden kan kopen (is er gewoon ergens een simpele pc winkel die dit heeft?). Of is dit volgens jullie niet nodig en kan ik gewoon een normale rubberen of plastic handschoen aan doen bij het bouwen.
Ik zal natuurlijk voordat ik begin mezelf ontladen door de verwarming aan te raken
Graag jullie reacties!
In plaats van via de verwarming, waarvan het maar de vraag is of die fatsoenlijk geaard is, kan je beter gewoon even het aardcontact in een geaard stopcontact aanraken.

Verder heb ik niet het idee dat je ook maar enigszins zelf moeite hebt gedaan om uit te vinden of die dingen ergens te krijgen zijn, dus gaat dit topic gewoon op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.