Toon posts:

WLAN verbinding probleem HP CQ60-100ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb een HP compaq-presario CQ60-100ED.(laptop)
Echter, probleem is dat de wireless verbinding uitvalt als ik de laptop in slaapstand heb gehad. Ik kan dan ook de verbinding niet herstellen, soms vanwege fout in adapter.
Ik moet dan de adapter in config. uitschakelen, en weer inschakelen en dan doet hij het weer.

Heb de driver al ge-refreshed, maar dit was al de meest recente.

Het probleem begon al bij de 1e keer dat ik de laptop opstartte...een herstart verhielp het, maar het lijkt terug te komen.

Specs:
- Wlan: Atheros Ar5009 wireless adapter
- AMD sempron si-40
- Nvideo video
- 1024 mb geheugen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Google eens of jou laptop behoord tot de serie waarvan de WLAN adapter kapot kan gaan, HP heeft namelijk een serie AMD laptops gehad waar een fout in zit. Mogelijk kun je iets met de garantie regelen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Probleem blijft...alles doorgezocht, kan niets vinden.

Nadat de PC rond de 12 uur op standby of uit is geweest, is de netwerkkaart (Atheros AR5009 wifi adapter) fout.(code 10)..start niet.

Ik kan ook het lampje van de HPWireless niet van ROOD naar BLAUW krijgen.

Wat ik telkens moet doen is: stuurprogramma verwijderen, opnieuw opstarten, nieuw stuurprogramma en hij doet het weer. (Tot de volgende 12 uur dan...)

Is dit een hardware prob. of een software? Terug naar winkel of is er gewoon een opl;ossing beschikbaar?

THANKS!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik heb de laptop net een dag.

Een optie om het weer te laten werken zonder opnieuw op te starten:
Via apparaatbeheer kies voor 'installatie ongedaan maken'. Dan via 'actie' in de menubalk kiezen voor 'zoek naar gewijzigde apparaten'. Dan installeerd windows hem opnieuw en werkt ie wel.

Weet iemand al iets meer hierover?

gr,
Léon

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Volgens mij is het geen fout mbt de NIC, maar met Vista (al lees ik hier niet om welke windows het gaat). Mn vader heeft het met een Sony Vaio NR serie (Intel wlan nic) icm Vista Home Premium. Als hij in standby/sleep is geweest verliest de wlan zn verbinding en kan deze op geen enkele manier meer vinden. Reboot is dan de enige optie...

Instagram / YouTube

Verwijderd

Hmm vaag. Nu is het inmiddels zo ver dat hij het helemaal niet meer doet. :(
Ik ga denk maar contact opnemen met de leverancier. dit werkt niet!

gr,
Léon
Pagina: 1