Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XBOX360 en PC op dezelfde TFT aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!

Ik ben van plan om een XBOX360 te gaan kopen, en die vervolgens aan te sluiten aan mijn Samsung 2253BW monitor. Die monitor is óók aangesloten aan mijn PC, en ik zou graag willen weten of het mogelijk is om deze twee tegelijkertijd aan te sluiten. Wat ik hiermee bedoel, als ik aan het XBOX-en ben, dan wil ik als het ware ALT-TAB naar mijn PC (zodat ik geen twee monitoren hoef te kopen).

Is er iemand die dit voor elkaar heeft gekregen, of ideeën om dit te doen? Ik wil dus van XBOX360 naar PC beeld kunnen schakelen, en andersom...

Alvast bedankt! :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hij heeft een VGA-aansluiting en een DVI-aansluiting, dus ik zie niet waarom dat niet zou kunnen. Waarschijnlijk is er alleen geen toetsencombinatie om van invoer te wisselen, je zal of op je scherm iets moeten kiezen of kabels moeten loshalen / verwisselen...

Loop naar een winkel en probeer het uit?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:16

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:18:
Ik ben van plan om een XBOX360 te gaan kopen, en die vervolgens aan te sluiten aan mijn Samsung 2253BW monitor. Die monitor is óók aangesloten aan mijn PC, en ik zou graag willen weten of het mogelijk is om deze twee tegelijkertijd aan te sluiten. Wat ik hiermee bedoel, als ik aan het XBOX-en ben, dan wil ik als het ware ALT-TAB naar mijn PC (zodat ik geen twee monitoren hoef te kopen).

Is er iemand die dit voor elkaar heeft gekregen, of ideeën om dit te doen? Ik wil dus van XBOX360 naar PC beeld kunnen schakelen, en andersom...
Ik neem aan dat je het knopje om van input te wisselen wel hebt kunnen vinden?

Heeft je PC een DVI of VGA aansluiting naar de monitor?

De eerste XBOX360 had VGA output, en de nieuwe ook HDMI.

Dus 2 mogelijkheden:
1. PC via VGA en XBOX via HDMI->DVI kabel
2. PC via DVI en XBOX via VGA

[ Voor 6% gewijzigd door ByteDelight op 14-11-2008 11:42 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart is met DVI aangesloten aan de monitor, en de bedoeling is dat de XBOX360 via HDMI gaat werken. HDMI wil ik met een splitter o.i.d. gaan doen. Dit omdat ik liever digitaal dan analoog gebruik.

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 15:30
HDMI kan je wel willen, maar als je scherm geen HDCP bijvoorbeeld ondersteunt gaat je dat niet lukken.

Je kan, in principe, een HDMI naar DVI kabel kopen. Maar dan moet je scherm dat dus wel aankunnen!
Volgens specs online heeft ie een HDMI ingang? ( http://www.hdtvnieuws.nl/...53bw-monitor-introductie/ ) Beetje wisselende specificaties....

[ Voor 36% gewijzigd door orange.x op 14-11-2008 11:46 ]

• ByteDelight

ByteDelight

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:39:
Mijn videokaart is met DVI aangesloten aan de monitor, en de bedoeling is dat de XBOX360 via HDMI gaat werken. HDMI wil ik met een splitter o.i.d. gaan doen. Dit omdat ik liever digitaal dan analoog gebruik.
Dan heb je nog maar 2 mogelijkheden:
1. DVI switch gebruiken zoals: pricewatch: HQ Products 2 port DVI-I switch box + audio
2. Andere monitor met 2x DVI kopen

Verwijderd

Topicstarter
orange.x schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:42:
HDMI kan je wel willen, maar als je scherm geen HDCP bijvoorbeeld ondersteunt gaat je dat niet lukken.

Je kan, in principe, een HDMI naar DVI kabel kopen. Maar dan moet je scherm dat dus wel aankunnen!
De monitor ondersteunt HDCP, dus dat moet geen probleem zijn ;)
Ik ga even Googlen naar zo'n kabel waar je het over hebt. Alleen dan blijft het probleem nog... Hoe ga ik switchen tussen de DVI van de PC, en de DVI van de XBOX...
Analoog en Digitaal switchen dat lukt wel, maar digitaal naar digitaal, met één DVI ingang?

• ByteDelight

ByteDelight

orange.x schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:42:

Volgens specs online heeft ie een HDMI ingang? ( http://www.hdtvnieuws.nl/...53bw-monitor-introductie/ ) Dus dan moet het volgens mij wel lukken.
O ja, da's waar, HDCP (Wikipedia).
Sommige games kunnen HDCP encoded zijn, en dus alleen op HDCP-gecertificeerde apparatuur te spelen zijn... Zoals (duurdere) lcd-tv's...
De monitor ondersteunt HDCP, dus dat moet geen probleem zijn
Shit, je was me te snel af ;) Mooi dat je Samsung het ondersteund.
Hoe ga ik switchen tussen de DVI van de PC, en de DVI van de XBOX...
In Pricewatch staan verschillende DVI-KVM's, zie voorbeeld in mijn vorige post.

[ Voor 17% gewijzigd door ByteDelight op 14-11-2008 11:47 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:12
Gewoon een VGA-kabel kopen, is goed genoeg. En dan kan je tenminste gewoon met de input-knop op je monitor van beeld wisselen i.p.v. via een vaag extra kastje.

• orange.x
MarcoC schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:48:
Gewoon een VGA-kabel kopen, is goed genoeg. En dan kan je tenminste gewoon met de input-knop op je monitor van beeld wisselen i.p.v. via een vaag extra kastje.
Eensch! En je moet ook nog rekening houden met je geluid van je xbox he. Hoe ga je dat op bijvoorbeeld je PC speakerset krijgen? Heb je set met optisch input? Anders heb je een kabel nodig met VGA en composiet.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik voor deze kabel;

Microsoft - Xbox 360 51600 VGA HD AV-kabel

En... met geluid zit het wel snor. Ik heb een M-Audio Audiophile 24/96, met 2 RCA-in aansluitingen. Toevallig, ik zat er nét aan te denken, hoe zit dat met het geluid?! Maar ik denk dat dat wel goed zit!

Zit er verder nog een nadeel aan het analoge gebeuren? Of is het verschil in beeldkwaliteit niet echt merkbaar op een 22" schermpje?

In ieder geval bedankt voor alle reacties! :)

• orange.x
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:01:
Dan ga ik voor deze kabel;

Microsoft - Xbox 360 51600 VGA HD AV-kabel

En... met geluid zit het wel snor. Ik heb een M-Audio Audiophile 24/96, met 2 RCA-in aansluitingen. Toevallig, ik zat er nét aan te denken, hoe zit dat met het geluid?! Maar ik denk dat dat wel goed zit!

Zit er verder nog een nadeel aan het analoge gebeuren? Of is het verschil in beeldkwaliteit niet echt merkbaar op een 22" schermpje?

In ieder geval bedankt voor alle reacties! :)
Nou, dat geluid... De kabel die ik gekocht heb ( met VGA aansluiting en 2x composiet dus ) heeft ook een optische uitgang. Dus als jij een optisch in hebt op die M-Audio, dan is dat geen probleem. Maar dat zou ik wel even nakijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen RCA-in (rood en wit) ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.digitaltigers.com/images/m-audio-audiophile2496_400x377.jpg
Pagina: 1