USB hub aan Airport Express werkt niet feilloos

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb op dit moment aan mijn Airport Express een USB hub hangen van Belkin (5 poorts USB). Mijn HP printer HP5550 kan goed wireless aangestuurd worden. Wireless printen gaat goed. Ik heb aan de USB hub ook nog een iPod Universal Dock aanhangen, echter mijn iPod (Touch 16gb) synchroniseert niet als ik hem in de dock plaatst. Als ik de kabel van de dock rechtstreeks in mijn Mac plaats, dan synchroniseert hij wel.

Wat kan er mis zijn?

Apple | Marantz | B&W

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wil je nu dat je iPod touch via de AirPort Express synchroniseert met je iMac? Het enige wat je nl. met de USB poort van een AirPort Express kunt doen is een printer delen en niets meer (ok, iPod opladen).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:03
Heeft de hub een externe voeding (5V 1A)? De printer heeft (neem ik aan) zelf al een stroomvoorziening en die werkt, vandaar dat ik hieraan denk.

Mocht je er een externe voeding op aan kunnen sluiten, let dan wel goed op de stroomrichting! Heb zelf door verkeerde stroomrichting in USB-hub een deel van mijn moederbord opgeblazen!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
De USB functie in de Airport Express is puur en alleen voor het delen van een USB printer over het netwerk.

• Ron_Tweaker
Op dit moment is aan de Airport Express die USB hub gekoppeld en aan die USB hub dus weer mijn printer. Ik vond het al raar dat mijn printer gewoon werkt. Of is die hub meer een doorgeefluik?

Als het waar is wat er gezegd wordt, dan is mijn hub overbodig... ik gebruik op dit moment alleen nog een Macbook Pro, aansluiten van een hub is niet zo handig omdat ik overal en nergens in het huis op mijn laptop werk.

De printer kan ik ook rechtstreeks op de Airport Express aansluiten.

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Daarmee sla je de spijker op zn kop.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 14:55

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat jij zoekt, is wireless USB. Dat staat nog in de kinderschoenen/bestaat niet/is commercieel (nog) niet beschikbaar. Je idee is goed en leuk, maar niet realiseerbaar...

En een hub is inderdaad gewoon een doorgeeflijk van 1 aansluiting naar meerdere (of andersom) niets meer niets minder

• Ron_Tweaker
Bedankt voor jullie inbreng! :)

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Graag gedaan (namens iedereen neem ik aan) en jij bedankt voor de goede topic die je nog bijhoud ook nadat je een antwoord krijgt :) (zou vanzelfsprekend moeten zijn, maar niet iedereen doet dat)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 21:21 ]

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:03
Ten eerste -> Ik wist even niet dat alleen printers worden ondersteund.

woelders -> Wireless USB, dat is volgens mij totaal iets anders... Het wireless-deel hoeft namelijk niet door het USB protocol te worden ondersteund, daar is het WiFi deel van de router immers voor. Hoe kan de printer anders wel werken?

massari -> kijk eens op deze link. Ik heb de eerste twee even snel doorgenomen: volgens mij kun je hiermee iets verder komen.

Hopelijk zit er iets voor je tussen.

Verwijderd

Mits het mogelijk is, en het lijkt mij héél sterk als dat niet kan, zou je de iPod Touch ook via WiFi aan de Airport Express kunnen hangen en over het draadloze netwerk synchroniseren.

Je zit dan wel beperkt tot 2.5 tot 3 megabyte per seconde, dus je complete library vullen wil je er niet mee. ;)

Verwijderd

Apple staat toe bij de Airport Express dat je er alleen maar printer(s?) of een Keyspan Express Remote er aansluit; bij meerdere apparaten een USB hub met externe voeding gebruiken:

Link (engels) of Link (duits)

Hilarisch is dat op de engelstalige pagina meerdere printers tegelijkertijd ondersteund worden, op de duitstalige en franse nou niet niet! Japans en koreaans ben ik niet machtig... Wie het weet mag het zeggen Apple 8)7
Pagina: 1