Toon posts:

Kingston KHX8500D2K2 v.s. KVR1066D2N7K2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben ff lost. Zover ik weet zijn de ValueRAM producten van Kingston de "goedkope voor huistuin en keuken"-toepassingen geheugen. Geen gekke dingen zoals overclocken etc. Het kan wel maar het performed gewoon normaal en je kunt niet te veel rekken.
De Hyper-X lijn is speciaal bedoeld voor overclockers en biedt daarnaast ook lagere latencies.

Dus zou je verwachten dat de Hyper-X variant vergeleken met de ValueRAM duurder zou zijn. MAAAAAR

kijk je nu naar de volgende setjes:
Hyper-X : KHX8500D2K2 (cas 5-5-5-15 1066 op 2.2v) (800Mhz op 1,8v) voor rond de 36 euro
v.s.
ValueRAM : KVR1066D2N7K2 (cas 7 (en vermoedelijk) 1066Mhz op 1.8v) voor rond de 75 euro

Ik vind dat prijs verschil omgekeerd met het verwachte of zie ik hier nu iets totaal over het hoofd. Prijzen zijn voor kitjes van 2*1GB=2GB.

Waar ga ik de mist in. Als ik gewoon geheugen wil gebruiken zonder overclocken zou ik toch nog kiezen voor de Hyper-X. Kan ik later mss nog leuk tweaken ook.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Dat value ram is volgens mij ddr3 aangezien het een cas heeft van 7. DDR3 is op dit moment gewoon nog veel duurder. Ennuh DDR3 in een DDR2 moederbord gaat niet werken ;)

edit: het is toch blijkbaar DDR2 geheugen. Ga dus voor de HyperX modules ;)

[ Voor 18% gewijzigd door icecoolsniper op 14-11-2008 11:22 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
Nope het is echt DDR2 geheugen linkje naar Azerty en een linkje naar de prizewatch

edit, had er net twee linkjes bijgezet. telaat

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 11:24 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

icecoolsniper schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:19:
Dat value ram is volgens mij ddr3 aangezien het een cas heeft van 7. DDR3 is op dit moment gewoon nog veel duurder. Ennuh DDR3 in een DDR2 moederbord gaat niet werken ;)
KVR1066D2N7K2. De D2 suggereert DDR2 en ook de site van Kingston zegt dat die modules bestaan met die product-code. Dat het vreemd is, zijn we wel met elkaar eens in ieder geval. :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.