Goeienochtend iedereen,
Sinds gistermorgen heb ik problemen met mijn PC, deze heeft de volgende specs:
AMD Athlon64 X2 4200
Asus a8n-sli 939
MSI NX8800 GT
Kingston Hyperx 3200AK2/2G
Antec Neopower 550 Watt
3 verschillende SATA schijven
Samsung DVD brander PATA
De pc blijft op willekeurige momenten hangen, meestal in de POST. Opstarten in Windows lukt helemaal niet meer op een uitzondering na. Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:
- Alles losgekoppeld en opnieuw aangesloten
- Met een willekeurige schijf proberen op te starten
- 1 van de 2 geheugenreepjes verwijderd om zodoende met 1 op te starten
- BIOS gereset
Dit allemaal zonder resultaat. Doordat het vastlopen van de PC al in de POST gebeurt, kan ik de HD al uitsluiten volgens mij. Ook met verschillende geheugenreepjes gebeurt dit. En aangezien ik geen last van artifacts oid had/heb lijkt mij de videokaart ook niet het probleem. Het lijkt mij dus een Mobo probleem (inmiddels 3 jaar oud). Heb de condensators al nagelopen maar die zien er nog goed uit. Heeft 1 van jullie nog tips die ik kan gebruiken om bepaalde dingen te testen?
Alvast bedankt!
Sinds gistermorgen heb ik problemen met mijn PC, deze heeft de volgende specs:
AMD Athlon64 X2 4200
Asus a8n-sli 939
MSI NX8800 GT
Kingston Hyperx 3200AK2/2G
Antec Neopower 550 Watt
3 verschillende SATA schijven
Samsung DVD brander PATA
De pc blijft op willekeurige momenten hangen, meestal in de POST. Opstarten in Windows lukt helemaal niet meer op een uitzondering na. Ik heb inmiddels het volgende geprobeerd:
- Alles losgekoppeld en opnieuw aangesloten
- Met een willekeurige schijf proberen op te starten
- 1 van de 2 geheugenreepjes verwijderd om zodoende met 1 op te starten
- BIOS gereset
Dit allemaal zonder resultaat. Doordat het vastlopen van de PC al in de POST gebeurt, kan ik de HD al uitsluiten volgens mij. Ook met verschillende geheugenreepjes gebeurt dit. En aangezien ik geen last van artifacts oid had/heb lijkt mij de videokaart ook niet het probleem. Het lijkt mij dus een Mobo probleem (inmiddels 3 jaar oud). Heb de condensators al nagelopen maar die zien er nog goed uit. Heeft 1 van jullie nog tips die ik kan gebruiken om bepaalde dingen te testen?
Alvast bedankt!