Oude laptop [Win98] met Asus WLAN Adapter

Pagina: 1
Acties:

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Hallo luitjes,

Ik heb hier een erg oude laptop staan, die als tijdelijke internettoegang moet gaan dienen, totdat degene van wie de laptop is, een nieuw aangeschaft heeft. Nu is het probleem dat de laptop zo oud is, dat ie nog windows 98 draait, met welgeteld 16MB ram. Het is dus een ERG oud beestje.

Deze laptop moet verbinding gaan krijgen met een draadloos netwerk. Hiervoor is een ASUS WLAN adapter aangeschaft, en deze werkt ook, windows pakt hem prima.

Mijn probleem is nu, hoe krijg ik Windows 98 zover, dat ie mij een verbinding laat maken met een draadloos netwerk? Ik kan dit nergens vinden.

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Via de software van Asus?

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
W98 heeft geen standaard interface voor draadloze netwerken. Dus bij de driver van de kaart zou een programma moeten zitten die de verbinding tot stand brengt. In mijn ervaring (met 4 verschillende pcmcia kaarten in 3 laptops) wordt die meegeinstalleerd met de driver en start automatisch op als tray programma.
(In 3 van de 4 gevallen was dat trouwens niet nodig, de kaart legde nadat hij eenmaal was ingesteld zelfstandig verbinding).

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

_Buran_ schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:55:
Mijn probleem is nu, hoe krijg ik Windows 98 zover, dat ie mij een verbinding laat maken met een draadloos netwerk? Ik kan dit nergens vinden.

Heeft iemand tips?
Normaliter levert de fabrikant van zo'n adapter zelf een tooltje mee dat je in plaats van de standaard functionaliteit van XP kunt gebruiken.
Of dat in 98 ook te gebruiken is en of de fabrikant dat levert is maar de vraag.
Wordt je produkt ondersteund door 98 volgens de specs? Dan zou er in de handleiding toch ook meer info gegeven moeten zijn over het gebruik?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11-2025
Luitjes, bedankt voor jullie reacties. Ik heb het geprobeerd, om er vervolgens achter te komen dat Windows 98 niet kan draaien met het ASUS tooltje, simpelweg omdat er niet genoeg werkgeheugen in zit...

Jammer maar helaas.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:44

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Welke type is het precies en hoe heb je hem aangesloten? Via PCMCIA, USB of UTP? In het laatste geval kan je waarschijnlijk de web-interface via je browser de instellingen aanpassen. Je moet dan wel weten welk IP-adres hij heeft, wat meestal wel in de handleiding staat.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1