Toon posts:

Autoradio hikt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Blaupunkt Melbourne SD27 autoradio geïnstalleerd. De radio hikt echter om de zoveel seconde (de muziek die van de SD-kaart wordt afgespeeld heeft hier geen last van). Op een ander forum (5 jaar geleden) werd geopperd dat het kan liggen aan de AF-functie. Als ik deze echter uitschakel blijft de radio hikken, al heb ik wel het idee dat hij het dan minder doet.

Iemand een idee?

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:38
meer info...

bij afspelen van radio? cd ? volume hard zacht verschil?

Verwijderd

Topicstarter
Hij hikt alleen bij het afspelen van de radio. Andere muziek (van de SD-kaart, CD-speler zit er niet in) heeft een ander probleem: het volume een stuk lager is. Een optie zou zijn om de mp3-tjes een hoger volume mee te geven, maar ik weet niet wat dat voor resultaat geeft.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:12:
Hij hikt alleen bij het afspelen van de radio. Andere muziek (van de SD-kaart, CD-speler zit er niet in) heeft een ander probleem: het volume een stuk lager is. Een optie zou zijn om de mp3-tjes een hoger volume mee te geven, maar ik weet niet wat dat voor resultaat geeft.
Niet alleen AF maar ook andere RDS functies leveren bij sommige autoradio's weleens een hik op.
Meestal omdat de radio besluit om op zoek te gaan naar een alternatieve frequentie (AF) -of- bij gebrek aan AF (als deze b.v. uitstaat) gaat scannen naar een zender met dezelfde PI-code.
Kijk even of je nog meer RDS-achtige dingen uit kan schakelen.

Mp3-tjes klinken o.a zachter omdat ze niet zijn geprocessed zoals een FM radio station dat doet met zijn geluid. Mp3-tjes harder erop zetten zou een oplossing kunnen zijn.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat instellingen gewijzigd en hoor (bijna) geen hikjes meer. Ik hou het in de gaten.

Bedankt!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
probeer eens de mono stand. Mijn denon reciever thuis die hikt ook bij alles dat stereo en radio is..

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
Speeddragon schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:13:
probeer eens de mono stand. Mijn denon reciever thuis die hikt ook bij alles dat stereo en radio is..
Bedankt, zal ik ook eens proberen.
Pagina: 1