PHP +Exchange database connectie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Zomaar opeens ben ik begonnen met het opzetten van een call-systeem. Dit werkt prima in php + mysql, echter wij leven eigenlijk op onze outlook agenda. We hebben een Windows SBS 2003 server, Exchange SP2 en het moet mogelijk zijn om een verbinding op te zetten met de exchange database om daarin agenda punten in te schrijven.

Nu ben ik geen programmeur dus ik moet het doen met google en misschien her en der informatie inwinnen. Ik zie veel dingen op google dat er van een (call) form een mail wordt gestuurd met een ics bestand. Echter, deze moet je dus wel in je email lezen en accepteren en dus een extra handeling.

Nu zei iemand, gebruik een commetje daarvoor. Is goed, wil ik doen, maar ik zoek heel eerlijk gezegd een klein stukje voorbeeld om de connectie op te zetten. Op de techpagina's, google, e.d. vindt ik niks. Zoekwoorden php, exchange, com, cdo, mapi...

Kan iemand mij misschien een heel klein beetje op weg helpen?

(ps: in het call systeem wordt een medewerker toegewezen, zou mooi zijn als ik het gelijk in zijn/haar agenda kon wegschrijven ipv een public folder! Maar dat terzijde, eerst de connectie ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 22:27 . Reden: typfout ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Is niet makkelijk! Ik heb er ook veel mee zitten vogelen om bv outlook te syncen met mysql.

Het makkelijkst is om een LDAP adresboek te hebben, dan kan je simpelweg dit adresboek uitlezen met PHP.

• Maghiel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:42
Misschien slim om hiervoor een programmeur in te huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Inderdaad. Wat Maghiel zegt. Als die echt in productie gebruikt moet worden (en niet enkel een "het zou leuk zijn") is, huur dan iemand in met verstand van zaken. Dat scheelt je veel tijd, geld, grijze haren en gaten in muren.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo dat ik bij een IT bedrijf werk waar we ook een software afdeling hebben met hele knappe programmeurs! Maar het is niet leuk om die in te schakelen, ik heb zoiets van 'ik wil dat zelf doen'. Echter, ik moet eerst uitvinden hoe ik een connectie kan opzetten.

Ik zie even niet het verband tussen een LDAP adresboek en een Exchange Agenda....

Ik zoek verder (en misschien toch maar even de software afdeling vriendelijk aankijken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Een Exchange agenda kan je ook via LDAP laten lopen... Ik zou me toch maar eens gaan verdiepen in de materie als je dat al niet eens weet :P

Verwijderd

Topicstarter
Even een maandje eruit geweest.
Leuk die laatste post, maar dat weet ik dus wel.
Gaat alleen om het toepassen ervan.

Maar goed. Topic mag wat mij betreft dicht.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topic mag dicht doen we niet aan. Niet op verzoek in ieder geval.

Over de toepassing; Wat lukt er niet? Op welke manier kom je niet verder met de manual over PHP en LDAP?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1