Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WinXP komt niet verder dan laadscherm

Pagina: 1
Acties:

• Omleiding
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-02-2024

Omleiding

Loud pipes saves lifes!

Topicstarter
Hallo,,

Mijn pc komt niet meer verder dan mijn Laadscherm.. het blauwe balkje blijft continue lopen maar na 2uur loopt het nog steeds..

ik heb al geprobeerd met F8 in veilige modus, maar dan komt er niet meer dan links bovenin een knipperend minnetje..

ook met laatst bekende instellingen die werkten blijft hij hangen in het laadscherm van XP

ik heb in mijn bios al geprobeerd via cd op te starten maar na de hardware configuratie krijg ik ook dat minnetje wat ik ook bij veilige modus krijg (ook veilige modus met opdrachtpromt, maar ik kan alleen niet typen dan)

zelfs via de floppy (jaja die zit nog in de pc :P) opstartdisk's gemaakt enz maar werkt ook allemaal niet..

wie o wie weet wat ik hiermee moet ?

gr The_aftertoucher

Verwijderd

Ik snap niet echt wat je met de laatste zinnen bedoelt....

Echter, hieronder een paar tips:

Als eerst, heb je laatst nog toevallig iets van windows updates binngehaald, of drivers verandert van je hardware, of andere dingen in je register of wat dan ook aangepast, hardware geupdate etc..?

Wat je nog kan proberen is het volgende:
Opstarten via je orginele Windows XP CD, en systeemherstel uitvoeren.

Als dit niet lukt zou ik hem even opnieuw installeren, waarschijnlijk is je OS dan toch al corrupt

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
heb je avg anti virus? Zo ja, dan ff googlen. is heel simpel

• Omleiding

Omleiding

Loud pipes saves lifes!

Topicstarter
Het probleem is als volgt:

ik start mijn pc (boot via HDD-0) dat gaat allemaal gewoon zoals het hoort..
totdat hij windows XP gaat laden, dan komt dat venster met dat blauwe schuifje wat heen en weer gaat, dat blijft continue heen en weer gaan maar houd niet meer op, pc komt ook niet meer verder windows in.

dit heb ik geprobeerd:

- In bios boot van cdrom, met win xp cd, deze laad de setup, zodra hij met de hardware configuratie klaar is komt er een zwart scherm met linksbovenin een knipperende -- .

- Via F8 in veilige modus opstarten, hier krijg ik hetzelfde als bij de setup ook het zwarte scherm.
ook in veilige modus met opdrachtpromt krijg ik dit en kan ik niets typen.

- Via F8 met laatste bekende recente instellingen die werkten, hier kom ik weer bij het scherm waar winxp laad met dat blauwe schuifje.

- Van de microsoft site een opstart diskette gehaald, ook deze werkt niet..

- HDD losgekoppeld en dan via Floppy & Cd geprobeerd.

echter allemaal tevergeefs..

wie weet hier een oplossing voor ?

mvg richard

• Omleiding

Omleiding

Loud pipes saves lifes!

Topicstarter
hij werkt weer!!

heb alles op mn mobo los gekoppeld behalve mn hdd! en toen 1 voor 1 weer aangesloten,bleek dat mn brander kapot was en daardoor niet goed bootte..

gr richard