Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als student heb ik momenteel 2 banen. Het oudste is een contract bij een koeriersbedrijf met een 0 uren contract. De functie is op oproepbasis. Lekker flexibel en in 85% van de gevallen dat ik kan werken, hebben ze werk voor mij. De verwachting is dat ik daar een paar dagen per maand ga werken. Het andere contract is een 10 uren contract bij een gemeente. Dat komt neer op 40 uur per maand. In ieder geval waarschijnlijk meer dan het 0 uren contract.

Nu mijn vraag waar ik na wat ge-google niet uitkom. Bij welke baan is het verstandig om de loonheffing op toe te passen? Bij diegene waar ik het meeste verdien of diegene waar ik minder verdien? Of maakt het helemaal niets uit?

==
hoi

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 12:00

Vos

AFCA

Met Googlen op 'loonheffing twee banen' kom je o.a. een fok topic waar dit ook gevraagd wordt ;).

Ik zou het toepassen bij je werkgever waar je het meest verdiend. Bij die andere kun je dan via belasting nog beetje terugkrijgen.

[ Voor 57% gewijzigd door Vos op 13-11-2008 21:41 ]

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Idd bij degene bij wie je het meest verwacht te verdienen. In the end maakt het niets uit, want je moet gewoon belasting betalen over al je inkomsten. Betaal je loonheffing bij de werkgever waar je het meest verdient krijg je misschien meer terug (tegen goede rente) of moet je minder betalen bij je aangifte (en natuurlijk andersom als je het bij de werkgever laat betalen waar je het minst verdient

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Maakt niets uit.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het maakt uiteindelijk niets uit, aangezien het uiteindelijk allemaal verekend word.

Het is meestal verstandig als student om de loonheffing toe te laten passen op de baan waar je het meeste verdiend aangezien de korting dan meteen verekend word en je dus aan het eind van de maand meer geld krijgt. Als je het bij de baan waar je het minst verdiend word, dan word het aan het eind van het jaar met je belasting aangifte verekend. Dat kan natuurlijk een leuk spaarpotje zijn, maar als je je geld zo snel mogenlijk wilt hebben is het niet handig.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”