Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista W2K8 - Realtime mapsortering uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja hoe leg ik dat uit.

Vroeger in XP als ik een map open had staan op detailweergave, dan verschenen nieuwe bestanden die op dat moment werden aangemaakt onderaan erbij. Bijvoorbeeld een nieuwe opname of een conversie van een bestand, bijvoorbeeld naar wave toe.

Onder Vista en W2K8 gaat hij doodleuk 'realtime' die nieuwe bestanden meteen sorteren waardoor al die bestanden meteen door elkaar heen staan bijvoorbeeld

1.flac
1.wav
2.flac
2.wav

Terwijl vroeger, als je alleen die 2 wav files converteerde dan kreeg je

1.wav
2.wav
1.flac
2.flac

Tot het moment dat je op F5 drukte, dus je kon ze nog altijd even snel verslepen en selecteren.

-----

Nu kan ik de weergave wel op volgorde van filetype, zetten, maar dit wil ik niet, want dan moet ik steeds switchen en komt alles door elkaar, en ook dat werkt niet altijd (als je dezelfde extentie gebruikt).

Is er een mogelijkheid om deze fuctionaliteit weer op het oude vertrouwde terug te schakelen?

Ik hoop dat ik het een beetje begrijpbaar uitleg :o

Het zou me een hoop tijd besparen. Alvast vriendelijk dank!

-------
In XP, when I dropped a file, or files into a folder they would just go to
the bottom of the list of files. This is handy, because you can see the
files you have added recently, and sort them if you want to. In Vista, the
files sort into the list automatically, and I don't see a way to stop it
from sorting. There must be a way? Thanks for your help - FB
Op http://www.technologyques...ting-folders-how-not.html is ook een topic waarin iemand het perfect uitlegt, maar het schijnt te zijn dat niemand kan helpen. Ik irriteer me mateloos aan dat sorteergedrag van Vista, als ik dat nou eens uit kon zetten was ik al een stuk tevredener.

[ Voor 30% gewijzigd door Fairy op 13-11-2008 21:32 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Waarom extract je niet in een submap? Het is wel niet het antwoord op wat je wilt weten maar heeft uiteindelijk wel de zelfde uitwerking.

• Fairy
  • Niet online
Ja dat is nou steeds het probleem. Iedereen die het vraagt moet allerlei omwegen bedenken om het uiteindelijk werkende te krijgen en dan nog is het een halve oplossing. Zoals het in XP is, dat werkt echt perfect voor mij en vele anderen. Als ik een file aanmaak wil ik niet dat ie zich meteen verstopt. Met submappen gaan werken is uiterst omslachtig, want ik doe een conversie en die files moeten ook in die map blijven, enkel te 'oude' files ga ik later verwijderen, maar die staan vervolgens leuk overal doorheen gehusseld. En de sortering veranderen is ook geen optie want dan moet ik voor elke map de sortering aan gaan passen, daar is niet mee te werken.

Ik begrijp je goede bedoelingen, maar het is helaas geen oplossing.

Op dit moment zie ik alleen nog heil in een verkenner vervanging, maar dat moet toch niet nodig zijn?

• Fairy
  • Niet online
Is er echt niemand die het weet?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Maar dan ook echt helemaal niemand??
Ik ben er ook erg benieuwd naar!

• Fairy
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:18:
Maar dan ook echt helemaal niemand??
Ik ben er ook erg benieuwd naar!
Het is voor mij bíjna een reden om maar XP terug te gaan, maar ik ben nog op zoek naar een vervangen voor explorer.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Nou ik stap zeker niet terug naar XP voor dat, want dat is echt het enige wat ik een nadeel vind aan Vista tot nu toe (gebruik nu al zeker een jaar).

Plus nog 1 dingetje (wat misschien tóch wel aan te passen is maar heb ik me nog niet heel erg in verdiept) is het 'Opslaan/Save' dialog. Als die opent in een map waar je niet wilt opslaan, moet je óf 'handmatig' door de hele mappenstructuur browsen links in dat venstertje, er zit niet zo'n knopje voor '1 map omhoog bladeren' in en als je klitk op het balkje waar je huidige locatie instaat dan krijg je een lijst met laatstgebruikte locaties :?

ON-HAN-DIG!

• Fairy
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:29:
Nou ik stap zeker niet terug naar XP voor dat, want dat is echt het enige wat ik een nadeel vind aan Vista tot nu toe (gebruik nu al zeker een jaar).

Plus nog 1 dingetje (wat misschien tóch wel aan te passen is maar heb ik me nog niet heel erg in verdiept) is het 'Opslaan/Save' dialog. Als die opent in een map waar je niet wilt opslaan, moet je óf 'handmatig' door de hele mappenstructuur browsen links in dat venstertje, er zit niet zo'n knopje voor '1 map omhoog bladeren' in en als je klitk op het balkje waar je huidige locatie instaat dan krijg je een lijst met laatstgebruikte locaties :?

ON-HAN-DIG!
Ja dat vind ik ook een groot gemis. Niet gewoon een map omhoog kunnen. Superirritant inderdaad. Maar ook dat save scherm die layout is heel irritant. De oude wil ik graag terug.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Oh das heel simpel hoor; in de save(as) dialoog op 'backspace' drukken. Dat is al sinds win98 de sneltoets voor een map 'omhoog'

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Grap is dat dit als SCR is aangevoerd in XP (of eerder), wat dus is gefixed in Vista en hoger ;)

Ik misbruikte zelf ook de "niet auto sorter" van XP om snel aangepaste bestanden te selecteren en moven e.d. Heb overigens wel wat topics gevonden met wellicht mogelijke oplossingen. Laat nog even weten of dat echt oplossingen zijn :)

Wat betreft een map hoger, in je adres balk is elke map selecteerbaar. Door op de driehoek ernaast te klikken kan je snel naar een submap op een van de levels (vind ik juist superhandig vergeleken met alleen maar 1 map omhoog).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1