Tja hoe leg ik dat uit.
Vroeger in XP als ik een map open had staan op detailweergave, dan verschenen nieuwe bestanden die op dat moment werden aangemaakt onderaan erbij. Bijvoorbeeld een nieuwe opname of een conversie van een bestand, bijvoorbeeld naar wave toe.
Onder Vista en W2K8 gaat hij doodleuk 'realtime' die nieuwe bestanden meteen sorteren waardoor al die bestanden meteen door elkaar heen staan bijvoorbeeld
1.flac
1.wav
2.flac
2.wav
Terwijl vroeger, als je alleen die 2 wav files converteerde dan kreeg je
1.wav
2.wav
1.flac
2.flac
Tot het moment dat je op F5 drukte, dus je kon ze nog altijd even snel verslepen en selecteren.
-----
Nu kan ik de weergave wel op volgorde van filetype, zetten, maar dit wil ik niet, want dan moet ik steeds switchen en komt alles door elkaar, en ook dat werkt niet altijd (als je dezelfde extentie gebruikt).
Is er een mogelijkheid om deze fuctionaliteit weer op het oude vertrouwde terug te schakelen?
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpbaar uitleg
Het zou me een hoop tijd besparen. Alvast vriendelijk dank!
-------
Vroeger in XP als ik een map open had staan op detailweergave, dan verschenen nieuwe bestanden die op dat moment werden aangemaakt onderaan erbij. Bijvoorbeeld een nieuwe opname of een conversie van een bestand, bijvoorbeeld naar wave toe.
Onder Vista en W2K8 gaat hij doodleuk 'realtime' die nieuwe bestanden meteen sorteren waardoor al die bestanden meteen door elkaar heen staan bijvoorbeeld
1.flac
1.wav
2.flac
2.wav
Terwijl vroeger, als je alleen die 2 wav files converteerde dan kreeg je
1.wav
2.wav
1.flac
2.flac
Tot het moment dat je op F5 drukte, dus je kon ze nog altijd even snel verslepen en selecteren.
-----
Nu kan ik de weergave wel op volgorde van filetype, zetten, maar dit wil ik niet, want dan moet ik steeds switchen en komt alles door elkaar, en ook dat werkt niet altijd (als je dezelfde extentie gebruikt).
Is er een mogelijkheid om deze fuctionaliteit weer op het oude vertrouwde terug te schakelen?
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpbaar uitleg
Het zou me een hoop tijd besparen. Alvast vriendelijk dank!
-------
Op http://www.technologyques...ting-folders-how-not.html is ook een topic waarin iemand het perfect uitlegt, maar het schijnt te zijn dat niemand kan helpen. Ik irriteer me mateloos aan dat sorteergedrag van Vista, als ik dat nou eens uit kon zetten was ik al een stuk tevredener.In XP, when I dropped a file, or files into a folder they would just go to
the bottom of the list of files. This is handy, because you can see the
files you have added recently, and sort them if you want to. In Vista, the
files sort into the list automatically, and I don't see a way to stop it
from sorting. There must be a way? Thanks for your help - FB
[ Voor 30% gewijzigd door Fairy op 13-11-2008 21:32 ]