Time Machine en netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-01 14:53
Ik probeer het hele Time Machine verhaal een beetje op te zetten, maar nu loop ik tegen een probleem op.
Ik heb mijn externe Maxtor schijf (500GB) geformatteerd in fat32 en gepartitioneerd in een Mac (315,89GB), Windows (50GB) en Time Machine (100 GB) gedeelte. Nu heb ik ingesteld dat hij geen reservekopie van het mac en windows (en natuurlijk) het TM gedeelte van de externe harde schijf maakt.

Hij zegt dat ik niet genoeg ruimte heb op het TM gedeelte. Kan dat? of kan het zijn dat hij de netwerkschijf (500GB) die we hier in het huis delen probeert te backuppen. En hoe kan ik dit uitzetten, want ik kan de externe schijf of mappen niet selecteren als ik moet instellen welke hij niet moet backuppen....

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en iemand een oplossing weet:)

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-02 10:53
ik denk dat je locaale hdd grooter is dan 100GB.
en de 1e keer moet die alles daar heen zetten.
denk dat je echt meer ruimte moet reserveeren voor TM

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

In de TM preferences kan je onder de opties locaties uitsluiten van backup. Hier moet je de partities die je niet wilt backuppen aangeven en de netwerkschijf. Als je dan nog te weinig ruimte hebt kan je mappen gaan uitsluiten of je TM partitie vergroten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dennisje182
Ja die had ik ook ontdekt, maar om een of andere reden kan ik de netwerkschijf dan wel zien maar niet selecteren.....
Maar denken jullie dat ie uberhaubt de netwerkschijf probeert te backuppen??

• dennisje182
Ik vroeg me ook af of er ergens misschien een geschatte waarde staat van hoeveel ruimte TM nodig heeft, ik heb een 250GB schijf...

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik heb ook een 250 GB interne schijf en een 250 GB TM.

Aangezien van de interne 250 GB ongeveer 50 GB afgesnoept wordt voor mijn Vista boot is 200 resterende GB goed te backuppen op een externe 250 GB. Het hangt er ook een beetje vanaf wat voor bestanden je allemaal backupt. Omdat ik maar af en toe muziek of filmmateriaal binnenhaal en vooral veel met programmacode en word documenten werk etc doe ik maanden voor hij ander materiaal weg haalt.
Voor alle duidelijkheid houd mijn TM dus mijn hele os x partitie bij.

Wat je, je dus moet afvragen is:
- wat voor soort bestanden gebruik (lees: verander) ik regelmatig?
- hoe regelmatig moet er gebackupped worden? (regelt TM)
- tot hoe lang geleden wil ik ongeveer backups hebben?
- wat moet er allemaal gebackupped worden?

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Zoals Jur_ zegt: het hangt er maar vanaf. Ik heb hier 2 iMacs (300gb en iets van 160gb) op een externe drive die aan 1 van de iMacs hangt (750 gb).

Deze draait sinds februari voor beide Macs, en er wordt netto zo'n 400gb gebruikt. Ik moet hierbij zeggen dat ik a) geen films of series backup en b) wel alle mp3's (60gb bij elkaar gok ik).

Ik verwacht dat ik dus met 2 Macs zeker een vol jaar zonder weggooien kan bewaren.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer ik met TM de map vitual machines (VMWare) meenemeem, gaat ie dan elke keer deze image in TM backupen? Of is er een slimmigheidje waardoor dit voorkomen wordt (behalve dan kiezen om de image gewoon niet mee te nemen natuurlijk :+)

Verwijderd

stok schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:37:
Wanneer ik met TM de map vitual machines (VMWare) meenemeem, gaat ie dan elke keer deze image in TM backupen? Of is er een slimmigheidje waardoor dit voorkomen wordt (behalve dan kiezen om de image gewoon niet mee te nemen natuurlijk :+)
Hij backt de volledige image up. Er wordt namelijk alleen per bestand gekeken of deze veranderd is of niet, niet naar de daadwerkelijke verandering. (1 bit veranderen = volledige bestand opnieuw backuppen).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 21:39 ]

Pagina: 1