Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krakend geluid op line-out MSI Wind Netbook met monitor set

Pagina: 1
Acties:

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:56
Hallo allemaal,

Ik zit met een raar probleempje. Ik heb een MSI Wind Netbook, wanneer ik geluid beluister via een hoofdtelefoon gaat dit perfect, ook wanneer ik het aansluit op gewone computer luidsprekertjes via de line-out.
Waneer ik de netbook aansluit een Behringer 2031A actieve monitor set via een dj mengpaneel geeft dit rare storingen, wanneer ik mijn muis beweeg kraakt dit, wanneer ik een venster sluit/open etc. (beluister onderstaand bestand).
Als ik mijn desktop pc aansluit op dezelfde manier (of eender wat > cd spelers,...), heb ik geen enkel last van storingingen.
Het rare is dat waneer ik het mengpaneel afzet (stroom uit) dan blijven deze storingen ook verder gaan door de boksen (die wel nog aanstaan > actief).
Sinds vandaag heb ik ook een systeem met een externe usb geluidskaart (mixvibes om mp3's aan te sturen via vinyl), ook via die externe geluidskaart hoor ik de laptop werken door het geluid)

Er is dus iets mis met de combinatie msi wind / behringer monitor set, weet iemand wat de oorzaak hier van kan zijn en of hier iets aan valt te doen??

sample van probleem: http://www.faal.be/geluid_msi_wind.mp3

PS: ik merk nu op dat dit het probleem volledig verdwijnt als ik de voeding niet gebruik!
Maar het blijft wanneer ik de voeding op een ander stopcontact steek dan de luidsprekers.

[ Voor 7% gewijzigd door Farmie op 13-11-2008 21:13 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:20
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn laptop icm een flinke PA set. Het hielp om de adapter een eind ver weg op een totaal ander stopcontact te steken. Leg eens een verlengkabel naar een stopcontact een flink stuk verderweg (andere eind van de ruimte, andere ruimte). Dan moet je probleem bijna zeker verholpen zijn.

één is geen, twee is één

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:56
ja, kan goed zijn, ik vermoed in elk geval dat dit te maken heeft met de aarding, wa jij ook aanhaalt.
Op andere fora heb ik gelezen dat je op een of andere manier de aarding kunt onderbreken.
Een laptop voeding heeft volgens mij ook niet echt een aarding nodig??