Is het mogelijk om een verticaal menu te maken waarbij iedere klik diverse divs opend op nader te bepalen plaatsen en zonodig ook weer sluit . ik ben aan het zoeken geweest op het net maar kan er geen voorbeeld van vinden warmee ik verder kan.
De makkelijkste oplossing is om hiervoor Javascript te gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:50:
Is het mogelijk om een verticaal menu te maken waarbij iedere klik diverse divs opend op nader te bepalen plaatsen en zonodig ook weer sluit . ik ben aan het zoeken geweest op het net maar kan er geen voorbeeld van vinden warmee ik verder kan.
erg karig antwoord op een karige OP
Dat had ik al begrepen, maar ik zou graag een opstartje krijgen zodat ik verder kan. Ik hoef geen kant en klaar script te hebben, maar een voorbeeld zou al lekker zijn...
De eerste hit op javascript display element
http://support.internetco...avascript_Show_Hide.shtml
Edit:
Sorry dat ik wat kortaf en lichtelijk geïrriteerd reageer, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je met een beetje logisch nadenken niet bij een hele basic JS-tutorial kan komen.
http://support.internetco...avascript_Show_Hide.shtml
Edit:
Sorry dat ik wat kortaf en lichtelijk geïrriteerd reageer, maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je met een beetje logisch nadenken niet bij een hele basic JS-tutorial kan komen.
[ Voor 82% gewijzigd door HendrikN op 13-11-2008 20:07 ]
Daarbij zou ik me eerst even goed afvragen of je dit echt nodig hebt, want 9 van de 10 keer dat je zo'n javascript oplossing nodig hebt is het niet de beste oplossing. Just my 2 cents..
Webberry Webdevelopment
JA, want je laad de content eigenlijk al totaal voor de user die er nog niet om gevraagd heeft en daarom ook iets langer moet wachten.dB90 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:00:
Daarbij zou ik me eerst even goed afvragen of je dit echt nodig hebt, want 9 van de 10 keer dat je zo'n javascript oplossing nodig hebt is het niet de beste oplossing. Just my 2 cents..
* Zakkenwasser heeft de zelfde fout gemaakt.
Aparte pagina's is veel beter en sneller
+tot nu toe gebruik ik nog steeds geen javascript op mijn websites.
Javascript is meer voor het gedrag van de pagina, niet voor de werking.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
We kunnen wel speculeren, maar we hebben geen idee wat de context is, dit is precies waarom we iets meer verwachten van een OP.
Voor jQuery zal vast wel een leuke plugin te vinden zijn die kan wat de SP wil.
Met jQuery kun je anders ook heel makkelijk zelf een functie schrijven die kan wat je wil. Bijvoorbeeld:
Deze regel zorgt ervoor dat het element met het id "idVanElement" zichtbaar of onzichtbaar word, afhankelijk van de huidige zichtbaarheid.
Met jQuery kun je anders ook heel makkelijk zelf een functie schrijven die kan wat je wil. Bijvoorbeeld:
code:
1
| $('#idVanElement').toggle(); |
Deze regel zorgt ervoor dat het element met het id "idVanElement" zichtbaar of onzichtbaar word, afhankelijk van de huidige zichtbaarheid.
Sure, daar heb je gelijk in, maar om nou voor 1 javascriptregel een hele library te importeren lijkt me een beetje overdreven.Barracuda_82 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:01:
Voor jQuery zal vast wel een leuke plugin te vinden zijn die kan wat de SP wil.
code:
1 $('#idVanElement').toggle();
Pagina: 1