Lange duur voor correctie

Pagina: 1
Acties:

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Geachte redactie,

Ten eerste mijn complimenten voor de site, geniet er erg van.

Maar nu is er iets wat mij erg is opgevallen vandaag. En dat betreft dit nieuwsbericht:
nieuws: MSI bereidt moederborden voor op 45nm-Phenoms

Nu staat er hier best een lompe typfout in. Dat de TDP van 140W naar 25W zou gaan. Kan gebeuren, is niet zo erg. Maar wat mij nu stoort is dat dit nieuwsbericht er nu al een uur staat, terwijl er binnen 6 minuten al een reactie over is geplaatst bij het nieuwsbericht en na 11 minuten er al een post staat in het foutjes topic.

Hoe kan het nu dat dit niet sneller kan? Degene die op het publiceer knopje drukt, kan die niet 10 minuten na posten even een kijkje nemen bij de reacties of in het spel en tikfoutjes topic?

Is dit een incident en had dit niet mogen gebeuren of werkt jullie redactiesysteem anders dan ik verwacht?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
'Het staat er al een uur' :o 8)7

Dooddoener: Tweakers, en dus ook de redactie, kunnen wel eens een uurtje niet online zijn ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:15
In het algemeen worden dit soort dingen goed opgepakt. Let er op dat het geen kantooruren zijn en ook nog eens etenstijd. Het bericht is pas een uur oud. Wacht het gewoon even af, je hebt blijkbaar al op twee plaatsen de verbetering gezien, dus zo storend is het nu ook weer niet lijkt me?

Heb je meer voorbeelden van waar dit plaatsvind/vond of valt het je nu op?

Specs

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Is het niet beter om een report knopje ook voor nieuwsberichten te maken zodat redacteurs automatisch een melding krijgen?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
pven schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:17:
'Het staat er al een uur' :o 8)7

Dooddoener: Tweakers, en dus ook de redactie, kunnen wel eens een uurtje niet online zijn ...
Dat snap ik, maar het is toch een kleine moeite om na het posten van het artikel even te controleren of er foutjes worden gemeld.

Dat mensen off-line zijn snap ik, dat hoef je mij niet uit te leggen. Dat mensen in het tikfoutjes topic niet elk half uur controleren, prima.

Maar dit is best een lompe fout en er word snel melding van gemaakt, het lijkt mij gewoon dat als je een nieuwsbericht post, je dit even in de gaten houd.
asfaloth_arwen schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:18:
In het algemeen worden dit soort dingen goed opgepakt. Let er op dat het geen kantooruren zijn en ook nog eens etenstijd. Het bericht is pas een uur oud. Wacht het gewoon even af, je hebt blijkbaar al op twee plaatsen de verbetering gezien, dus zo storend is het nu ook weer niet lijkt me?
Moet je dan wel een nieuwsbericht nog willen posten als je snel weg moet/wilt en niet de 5 minuten after-care zou kunnen verzorgen.
Heb je meer voorbeelden van waar dit plaatsvind/vond of valt het je nu op?
Nee, het valt me nu op, normaal let ik er niet zo op en boeit het me ook niet zo, maar bij deze vroeg ik het mij zelf af en dus dacht ik, laat ik het eens vragen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Hooglander1 op 13-11-2008 19:24 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hooglander1 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:22:
[...]

Dat snap ik, maar het is toch een kleine moeite om na het posten van het artikel even te controleren of er foutjes worden gemeld.
Is dat 1 minuut, 5 minuten, 10 minuten of misschien wel een uur? Je kan toch niet verwachten dat iemand een artikel plaatst en dan gaat zitten wachten wat de reacties op zijn artikel zijn? Foutjes worden over het algemeen zeer snel opgepakt, om dan na een uur al een topic te openen dat het 'lang duurt' vind ik niet terecht.
Nee, het valt me nu op, normaal let ik er niet zo op en boeit het me ook niet zo, maar bij deze vroeg ik het mij zelf af en dus dacht ik, laat ik het eens vragen :)
Het komt anders niet echt als een vraag over. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pven schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:29:
[...]

Is dat 1 minuut, 5 minuten, 10 minuten of misschien wel een uur? Je kan toch niet verwachten dat iemand een artikel plaatst en dan gaat zitten wachten wat de reacties op zijn artikel zijn? Foutjes worden over het algemeen zeer snel opgepakt, om dan na een uur al een topic te openen dat het 'lang duurt' vind ik niet terecht.
Dat is goed geschreven en volgens mij ook de enige passende reactie.

Nog afgezien daarvan komt het vrij vaak voor dat nieuwsitems een timer meekrijgen en op een vastgestelde tijd online komen. De auteur van het artikel is dan allang niet meer online, dus waar door de TS om gevraagd wordt is zelfs niet altijd uit te voeren.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom zou je in godsnaam gaan F5'en op het spelfoutentopic voor zoiets (vaak!) triviaals als een spelfout? Ik kan me heel goed voorstellen dat men hier geen zin in heeft. Het is niet zo dat elke nieuwspost vol met spelfouten staat, en als er eens een foutje in voorkomt is het vaak iets heel onschuldigs.

Een uurtje... waar hebben we het over?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Harm schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:33:
[...]
Dat is goed geschreven en volgens mij ook de enige passende reactie.

Nog afgezien daarvan komt het vrij vaak voor dat nieuwsitems een timer meekrijgen en op een vastgestelde tijd online komen. De auteur van het artikel is dan allang niet meer online, dus waar door de TS om gevraagd wordt is zelfs niet altijd uit te voeren.
Kijk dat verklaart al een hele hoop. :)
pven schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:29:
[...]

Stel, je drukt zelf op het "publiceren knopje", dan is even afwachten wat er komt een kleine moeite. En op een grote site als deze, waar na een uur al ongeveer 1500 mensen het artikel gelezen hebben vind ik het wel storend dat een fout als deze niet sneller word opgemerkt.
Het komt anders niet echt als een vraag over. :Y)
Er staan toch wel degelijk 3 vragen in de TS.
RoD schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:33:
Het is niet zo dat elke nieuwspost vol met spelfouten staat, en als er eens een foutje in voorkomt is het vaak iets heel onschuldigs.
Eens.
Een uurtje... waar hebben we het over?
Laat ik het eens omdraaien, 10 minuten na het posten even kijken, waar hebben we het over?

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Tijdens kantoortijden worden foutjes doorgaans binnen vijftien minuten gezien en gerepareerd. Buiten kantoortijden kan het langer duren omdat er dan slechts een fractie van de redactie beschikbaar is voor dergelijke zaken en dan bovendien de eindredacteuren niet meer zijn ingeroosterd. Gevolg hiervan is dat het 's avonds langer kan duren. Hetzelfde geldt voor het weekeinde. Los daarvan streven wij er uiteraard naar fouten te voorkomen en als ze er zijn zo snel mogelijk te herstellen, maar verwacht ook weer geen wonderen :).

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:23:
Tijdens kantoortijden worden foutjes doorgaans binnen vijftien minuten gezien en gerepareerd. Buiten kantoortijden kan het langer duren omdat er dan slechts een fractie van de redactie beschikbaar is voor dergelijke zaken en dan bovendien de eindredacteuren niet meer zijn ingeroosterd. Gevolg hiervan is dat het 's avonds langer kan duren. Hetzelfde geldt voor het weekeinde. Los daarvan streven wij er uiteraard naar fouten te voorkomen en als ze er zijn zo snel mogelijk te herstellen, maar verwacht ook weer geen wonderen :).
Bedankt voor je heldere antwoord. Hier kan ik in ieder geval iets mee :)

Is het misschien een idee om een richtlijn in te stellen dat redacteuren die een nieuwsbericht posten na kantooruren een tijdje aanwezig blijven om eventuele fouten snel te kunnen herstellen. Dit zodat de kwaliteit van de nieuwspostings in ieder geval gewaarborgd is.

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Hooglander1 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:38:
Is het misschien een idee om een richtlijn in te stellen dat redacteuren die een nieuwsbericht posten na kantooruren een tijdje aanwezig blijven om eventuele fouten snel te kunnen herstellen.
Als ik klaar ben met werken ga ik ook naar huis, dan ga ik niet nog een tijdje op mijn werk blijven om te kijken of er misschien klanten terug gaan komen? Ik neem aan dat de redactie aan het eind van de dag ook gewoon naar huis gaat.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Megaflix schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:28:
[...]

Als ik klaar ben met werken ga ik ook naar huis, dan ga ik niet nog een tijdje op mijn werk blijven om te kijken of er misschien klanten terug gaan komen? Ik neem aan dat de redactie aan het eind van de dag ook gewoon naar huis gaat.
Dan denk ik dat je mij verkeerd begrepen hebt.

Ik bedoelde dat als ze iets na werktijd posten, dan niet meteen wegrennen, maar even afwachten. Uit jouw verhaal ga ik er vanuit dat mensen na werktijd moeten blijven wachten.
Als er sprake is van een getimede post gaat dit natuurlijk lastig, maar in het andere geval dan.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Hooglander1 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:38:
[...]

Bedankt voor je heldere antwoord. Hier kan ik in ieder geval iets mee :)

Is het misschien een idee om een richtlijn in te stellen dat redacteuren die een nieuwsbericht posten na kantooruren een tijdje aanwezig blijven om eventuele fouten snel te kunnen herstellen. Dit zodat de kwaliteit van de nieuwspostings in ieder geval gewaarborgd is.
Dat zou een optie zijn, maar is lastig te regisseren. Als een redacteur zijn laatste stukje inlevert, dan moet deze nog langs de eindredactie. Een gemiddelde check neemt grofweg een half uur in beslag, waarna het stuk dus veelal op de timer gaat - zeker als het einde dag is. In dat geval zou een redacteur dus een uur moeten blijven om het 'probleem' af te vangen, en dat lijkt me niet echt wenselijk. Niet alleen voor de redacteur, maar ook voor de overurenadministratie die ik dan moet gaan bijhouden :P

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:15:
[...]

Dat zou een optie zijn, maar is lastig te regisseren. Als een redacteur zijn laatste stukje inlevert, dan moet deze nog langs de eindredactie. Een gemiddelde check neemt grofweg een half uur in beslag, waarna het stuk dus veelal op de timer gaat - zeker als het einde dag is. In dat geval zou een redacteur dus een uur moeten blijven om het 'probleem' af te vangen, en dat lijkt me niet echt wenselijk. Niet alleen voor de redacteur, maar ook voor de overurenadministratie die ik dan moet gaan bijhouden :P
Ah dat word dan inderdaad vrij lastig. In ieder geval bedankt voor je antwoord. Het is mij in ieder geval een stuk duidelijker geworden hoe dit soort dingen kunnen ontstaan en ook hoe ze eigenlijk niet te voorkomen zijn. :)

Pagina: 1