Hogere prijs na betalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik heb gisteren bij een webshop een aantal dingen besteld, onder andere een moederbord van 97 euro.
Gisteren kreeg ik gelijk een mailtje over deze bestelling en heb het geld via internet bankieren overgemaakt.
Vandaag kreeg ik echter het volgende mailtje :
Beste,

u heeft bij ons besteld:

GPEAC1 Asus, P5N-D&NVIDIA nForce 750i SLI&1.333 MHz&2x PCIe 2.0 x16&Socket 775&Sound/G-LAN/FW/SATAII RAID& (€ 97)
Door de recente koerswijzigingen van de euro tov de dollar zijn de producten duurder geworden, kleine prijsverschillen kunnen wij nog opvangen, echter gezien onze lage marge van 2-4 euro product kunnen wij de prijs van 97 euro niet hanteren. Onze nieuwe prijs is:

Asus, P5N-D NVIDIA nForce 750i SLI 1.333 MHz 2x PCIe 2.0 x16 Socket 775 Sound/G-LAN/FW/SATAII RAID € 117 GPEAC1

Graag verneem ik of u akkoord gaat met deze nieuwe prijs ofdat u een ander moederbord wenst uit te zoeken, wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Het geheugen is inmiddels ook 3 euro duurder geworden per set, dit verschil kunnen wij nog net opvangen.

Met vriendelijke groet,
Best regards,
toon volledige bericht
Kan dit zomaar?
Het lijkt mij dat het voor hun rekening is, moeten ze maar beter inkopen of de prijs sneller veranderen. Op het moment dat ik aangeef iets te willen kopen en van hun een mailtje krijg waar en hoe en hoeveel ik moet betalen moet de koop toch voor dit bedrag doorgaan?

Weet iemand hier meer over? Het liefst met een link naar een officiele site van een instantie die hier ook echt iets over te zeggen heeft.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Ik zou lekker annuleren en naar een andere webshop gaan. Scheelt een boel getouwtrek.

Anoniem: 218213

plus dat het mailtje wel door een kleuter lijkt te zijn geschreven, ik zou met plezier annuleren

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Idd, annuleren die boel.
Die koopovereenkomst is al gesloten dus met die hogere prijs die vandaag geld heb jij niks mee te maken.

Maar je gelijk krijgen is meestal onbegonnen werk.

Smiling as the shit comes down...

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

ScrooLoose schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:17:
Idd, annuleren die boel.
Die koopovereenkomst is al gesloten dus met die hogere prijs die vandaag geld heb jij niks mee te maken.
Fout:
...
i.
dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden;
...

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Dan is de dollar wel erg veel afgeweken van de euro. 20 euro verschil van de een op de andere dag? heb je het al nagerekend en daarna deze webshop voorgerekend dat ze je wel heel goedkoop lopen te naaien?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Gewoon annuleren, in de PW staat bij bijv. Zercom/PC Megastore voor 108 euro, dit aanvechten is meer werk dan die 10 euro ;)

Tenzij dat natuurlijk Zercom/PC Megastore was in de mail maar dat zal wel niet aangezien de site-prijs 108 euro is.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch_Razor op 13-11-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29
Je kunt er weinig tegen doen, als ze zeggen dat het product niet leverbaar is zal het al snel ophouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Helaas is dit soort 'ondernemers' nog steeds in groten getale actief. Flinterdunne marges, bedrijfseconomisch gezien gewoon een ongezonde bedrijfsvoering, en vervolgens als de marges teruglopen de prijsstijging gewoon keihard doorgeven aan de klant die al heeft betaald. Schofterige honden zijn het.

Ik zou proberen ervan af te komen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 22:28

Wildfire

Joy to the world!

Je kunt iig altijd nog terugvallen op de Wet Koop op Afstand. Geef gewoon aan indien ze zich niet aan de koopovereenkomst houden dat jij het product gewoon meteen terugstuurt waarop ze wettelijk verplicht zijn je je geld terug te geven.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
  • Laatst online: 18-01-2023
Vrijdag had ik gemailt dat ik er niet mee accoord ging en hem gewoon voor 97,- wil hebben.
De verkoper had nog een voorstel gedaan om de 18 euro verschil (hij was inmiddels alweer van 117 naar 115 gegaan) te delen.
Ik heb de gehele order geannuleerd en vrijdag stond het geld alweer terug op mijn rekening.
Ik had een order staan bij informatique, daar heb ik nu het moederbord bij besteld. Daar was die ietsje duurder, maar de 4 hardeschijven en 8GB geheugen was daar in de aanbieding waardoor ik nu 32,- goedkoper ipv 20 euro duurder uit ben :-)

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Netjes, maar vind het ook netjes dat je zo snel je geld terug hebt. Had ik als ik eerlijk ben niet verwacht op zo'n korte termijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mar2zz schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:21:
Dan is de dollar wel erg veel afgeweken van de euro. 20 euro verschil van de een op de andere dag? heb je het al nagerekend en daarna deze webshop voorgerekend dat ze je wel heel goedkoop lopen te naaien?
Waarschijnlijk is het al een week of langer geleden dat nog iemand dat moederbord besteld heeft, waardoor de oude prijs nog in het systeem staat. Waarschijnlijk updaten ze de prijs pas wanneer ze opnieuw inkopen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Is dat nodig in deze tijd waarin aanbieders hun prijslijsten in formaten hebben die eenvoudig dagelijks bij te werken zijn? Of, de aanbieder heeft het niet geüpdate sindsdien... In dat geval zou ik als winkelier toch mijn aanbieder aan de prijs houden, of als die daar niet aan meewerkt een andere zoeken: als alle winkels dat doen leert een leverancier het ook wel af - ergo - zorgt dat importeur ook met actuele prijzen gaat werken.

Anoniem: 281234

Ik vind het verschil ook best groot eigenlijk.. Daarbij komt ook nog eens dat je al betaald hebt.. De verantwoordelijkheid voor het hanteren van actuele prijzen ligt bij de winkelier.. Ik zou het ook zo voorleggen en gewoon proberen of je het spul voor de originele prijs kan krijgen..

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Vraag me af of ze ook de andere kant uit zo zouden werken. Dus of ze je een mailtje zouden sturen met de melding dat het inmiddels 20 euro goedkoper is geworden en dat ze je met liefde die 20 euro terug willen geven. Denk ik niet, vaak hanteren ze namelijk de regeling dat als het goedkoper wordt het jouw probleem is.

Tenminste zo werkt het naar mijn weten bij veel shopts. Je sluit de deal en prijsschommelingen zijn dan gewoon pech hebben (voor 1 van de 2 partijen).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Pagina: 1