In de osx-editor textmate kan je custom commands definieren. Ik gebruik deze editor vooral voor latex en wil een soort automatische manier vinden om in m'n latex bestand het totaal aantal woorden in te voegen, elke keer dat ik de master-file compile.
Ik heb nu een custom command aangemaakt die ik elke keer handmatig moet aanroepen met een sneltoets voor het compilen:
dan word de volgende code uitgevoerd:
eigenlijk zou ik willen dat voordat ik compile er in het bestand gezocht word naar
\def \wordcount {xxx} (waar xxx een nummer of helemaal leeg is) en dat xxx dan vervangen wordt door hetgeen wat bovenstaande code teruggeeft (een nummer)
het compile command bevat de volgende code:
dus daarin zou de vervanging plaats moeten vinden. Code om een bestand in te lezen enzo is niet nodig omdat dat door de commando's al afgehandeld wordt, het gaat dus alleen om de code om xxx met de output van de externe file-aanroep te vervangen.
Is dit uberhaupt mogelijk? Ik ben wel enigszins bekend met regular expressions, maar voornamelijk binnen php.
Ik heb nu een custom command aangemaakt die ik elke keer handmatig moet aanroepen met een sneltoets voor het compilen:
dan word de volgende code uitgevoerd:
code:
1
| perl -T /usr/local/bin/texcount.pl -1 -sum -inc "$TM_FILEPATH" |
eigenlijk zou ik willen dat voordat ik compile er in het bestand gezocht word naar
\def \wordcount {xxx} (waar xxx een nummer of helemaal leeg is) en dat xxx dan vervangen wordt door hetgeen wat bovenstaande code teruggeeft (een nummer)
het compile command bevat de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| # Source some support functions we need. . "${TM_SUPPORT_PATH}/lib/html.sh" . "${TM_SUPPORT_PATH}/lib/webpreview.sh" # Prepare output window. html_header 'Typeset & View' "$FILE" # Compile. texMate.py latex 1 RC=$? html_footer exit $RC |
dus daarin zou de vervanging plaats moeten vinden. Code om een bestand in te lezen enzo is niet nodig omdat dat door de commando's al afgehandeld wordt, het gaat dus alleen om de code om xxx met de output van de externe file-aanroep te vervangen.
Is dit uberhaupt mogelijk? Ik ben wel enigszins bekend met regular expressions, maar voornamelijk binnen php.