Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CITRIX: FF vraagt steeds Launch.asp op te slaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met een Citrix-toepassing, dat hier al verschillende keren behandeld is (2001, 2002, 2005), maar waar eigenlijk geen oplossing voor kwam in de thread. Ik zit er nu mee, en ik hoop dat jullie wel een oplossing hebben.

Het gaat over het volgende. Ik zou moeten kunnen inloggen, via een VPN-verbinding die tot stand gebracht wordt door Cisco Systems VPN Cliënt versie 5.0.02.0090 met de site https://e-bib.hogent.be/login.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.smithsonsplace.eu/ScreenShot143.jpg

Wat echter meteen vreemd is, is dat ik een foutmelding zie op die pagina, nog voor ik ingelogd ben. Er staat "You do not have the Citrix ICA Client (Plug-in) for 32-bit Windows installed on your system.", terwijl ik er op dat moment mee geconnecteerd ben? erzonder zou ik de site niet eens kunnen bereiken.

Maar helemaal raar wordt het als ik dan effectief inlog, en een applicatie (in concreto een databank) probeer op te starten: dan krijg ik volgend dialoogvenster: "Launch.asp openen"

Afbeeldingslocatie: http://www.smithsonsplace.eu/ScreenShot142.jpg

Ik kan dat bestand blijkbaar niet gewoon openen. Dus moet ik het opslaan. Dat doe ik, en het blijkt niet gekoppeld te zijn aan één of ander programma. Dus koppel ik het aan FF in de hoop dat die er raad mee weet, maar het enige wat ik krijg is wat broncode. Dat ziet er ongeveer zo uit:

[WFClient]
Version=2
ClientName=EDU-701982ba
BrowserRetry=1
BrowserTimeout=20000
ProxyType=Auto

[ApplicationServers]
Current Contents=

[Current Contents]
Address=xxxxxxx
InitialProgram=#Current Contents
DesiredColor=4
TransportDriver=TCP/IP
WinStationDriver=ICA 3.0
ProxyType=Auto

AutologonAllowed=ON
Username=701982ba
Domain=\60F287955AE8AF0D
ClearPassword=xxxxxxxxxx

DesiredHRES=800
DesiredVRES=600
TWIMode=On

SessionsharingKey=4-basic-none-EDU-701982ba-HGBIBFARM

Daar ben ik dus niks mee. Ik vraag mij af wat ik moet doen om te vermijden dat ie telkens vraagt wat te doen met het bestand launch.asp. Normaal staat in dat bestand waarschijnlijk de aanwijzingen om die bewuste databank effectief te launchen. Maar ik weet er geen raad mee.

Iemand?

Beste groeten,

Brecht Arnaert

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Haal je IP-adres even weg, da's een publiek IP.

Verder: Citrix integreert blijkbaar niet zo goed met Firefox. Als je de nieuwste firefox en de nieuwste citrix client (xenapp 11.0 ofzo?) installeert moet dit wel werken. Dan opent hij de bestanden automatisch met je citrix client waardoor je gewoon kunt verbinden.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Ip is weg.

Citrix integreert idd niet goed met firefox, maar dan ook niet met IE, en ook niet met Google Chrome dat ik zonet probeerde. Zou het dan toch aan mijn Citrix liggen? Ik weet het niet, ik heb al van alles geprobeerd

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:32
Weet je zeker dat je de citrix software hebt geïnstalleerd ? Dat je kan inloggen op het systeem op zich zegt helemaal niks, dat kan ik hier ook zonder de software.
Heb je in "software" al eens gekeken of citrix inderdaad geïnstalleerd is? Zo ja is dat een beetje een recente versie? Probeer anders sowieso de software te deïnstalleren en weer te installeren.

Dat die foutmelding in beeld komt zegt niet alles, ook hier in firefox staat die mededeling terwijl alles wel gewoon werkt.

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:23:

Wat echter meteen vreemd is, is dat ik een foutmelding zie op die pagina, nog voor ik ingelogd ben. Er staat "You do not have the Citrix ICA Client (Plug-in) for 32-bit Windows installed on your system.", terwijl ik er op dat moment mee geconnecteerd ben? er zonder zou ik de site niet eens kunnen bereiken.
De Citrix software is alleen nodig om de applicaties te kunnen starten. Dus je kan prima de site benaderen en inloggen zonder de software te hebben geinstalleerd.

Download de citrix web plugin en restart FF en eventueel de pc.

Mocht je dan nog problemen hebben probeer het dan eens via IE. Voeg de url van die site toe aan de trusted zone, eventueel cache legen etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Smooth op 13-11-2008 20:13 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Installeer inderdaad de nieuwste versie, de 11. Dan werkt het wel perfect.

We are shaping the future

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Die 'broncode' die je binnenkrijgt is het ICA bestand. Daarin staat aan welke server je op welke manier moet verbinden.
Dat FF niet correct weet wat hij met zo'n bestand moet doen is vreemd, maar het kan gebeuren. Verder heeft dit niets met Citric van doen, maar meer met de lokale ica client / FF

Move naar CSA :)
Pagina: 1