Toon posts:

Zyxel 2602HW-61c hoe beter bereik? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van Tiscali ooit de draadloze ADSL router Zyxel 2602HW gekocht, maar het draadloos bereik is slechts 1 verdieping en ik wil naar 2.

Ik wil alleen m’n draadloos bereik vergroten, met Wirelss-N. Wat moet ik daarvoor aanschaffen?
Kan ik er een Acces Point aan koppelen? Zoals hieronder?

Of moet ik een nieuw modem of router kopen (weet het verschil niet eens, is toch beide functies ineen?)

Deze dacht ik:

D-Link DAP-1353/E (Wireless N Access Point):
pricewatch: D-Link DAP-1353

Kan ik deze aan m'n Zyxel koppelen om m'n draadloos bereik te vergroten?

[ Voor 251% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 09:32 ]

Verwijderd

Je kan er een router met een WAN poort achter hangen, heb ik ook gedaan. Ik heb de ASUS WL-500W. Situatie wordt dan:

Telefoonlijn > Zyxel - LAN van Zyxel naar WAN van ASUS via 100 MB lijn en ASUS > wireless naar laptop.

Let wel op dat je twee verschillende IP-ranges gebruikt, anders werkt het niet. Ik heb de Zyxel eerst op vast IP met 10.0.0.1 gezet en ASUS op 10.0.0.1 (aan de WAN kant) en Wireless gewoon DHCP, beginnend met 192.168.1.1. Daarna heb ik de Zyxel weer op dynamisch gezet, maar wel met de 10.0.0.x als begin. Hierdoor kreeg ik ook weer automatisch DNS door. En toen dit draaide heb ik de Wireless van de Zyxel uitgezet. De zyxel is door mij gewoon te bereiken op 10.0.0.1, terwijl mijn ASUS 192.168.1.1 is.

Op deze wijze kan ik mijn telefoon aan de Zyxel laten hangen, en mijn Laptop met de ASUS verbinden.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Was het maar zo'n feest, je doelt niet op 100 megabyte maar op 100 megabit.

Anyway, je opstelling is nogal overbodig lastig. Het Zyxel modem doet al aan routeren, waarom zou je er een extra router achter zetten? Dat maakt dingen als portmappen alleen maar lastiger..

De goede oplossing:
-Zyxel modem laten bridgen (mits je geen telefonie gebruikt) en een router gebruiken om meer PC's aan het internet te hangen
-Zyxel modem laten routeren (Standaardinstelling), DHCP in de aanhangen de router uitzetten, van die router in dezelfde range als de Zyxel zetten maar wat niet in de DHCP scope valt en een LAN poortje gebruiken ipv. de WAN. De Zyxel doet dan routeren en DHCP'en, de aanhangende router speelt als switch en access point.

Verwijderd

Topicstarter
Mannen, dat wordt me te technisch. Als ik er een accespoint aan vast hang, heb ik dan niet wat ik wil, meer draadloos bereik, of moet ik m'n Zyxel dan ook anders instellen? Ben geen tweaker.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kleine titel edit
Er wordt toch wel enig inzet en inzicht van je verwacht.

Op deze manier word het een 'wat moet ik kopen' topic - en als je dan al advies krijgt wat je het best kan nemen roep je 'dat is me allemaal te technisch'.
Vervang dan in 1 keer je hele modem/router/AP voor een nieuw apparaat wat het allemaal kan.

Ik zou als ik jou was eerst eens naar de oorzaak kijken, in plaats van als symptoombestrijding een extra AP neer te kwakken.
Waarom heb je zo'n slecht bereik? staat je modem soms in de meterkast ? heb je veel (betonnen)muren en plafonds ?

Tijd voor een nieuwe sig..