Gezien het feit mijn beeldscherm het begeven heeft ben ik op zoek naar een nieuw beeldscherm op korte termijn (lees: voordat de winkels dicht gaat). Ik ben voornamelijk bezig met webontwikkeling (code, niet design) en wil ook nog wel eens een nieuwe game spelen (FC2, RA3, CoD4/5). Ik vraag me af hoe groot de impact is van een groter scherm is op de instellingen die ik bij games kan gebruiken. Ter vergelijking: ik draai nu CoD4 op een 19" scherm op de hoogste instellingen en krijg met mijn 8800GT Superclocked meestal rond de 150 fps. Nu is CoD4 natuurlijk niet zo zwaar, maar ik vraag mij af of de impact van een veel hogere resolutie (van 19" naar 24" breedbeeld) dusdanig hoog dat ik beter kan kiezen voor een kleiner formaat (22" of i.d.)? Of valt dat wel mee?
Verwijderd
CoD4 niet zo zwaar?
CoD4 is anders best wel pittig voor je systeem.
Maar je hoeft je niet zo'n zorgen te maken, ik draai cod4 op een 24" (op 1920x1200) op een stock 8800GT / 2gb pc6400 / E6600 met een framerate rond de 130.
CoD4 is anders best wel pittig voor je systeem.
Maar je hoeft je niet zo'n zorgen te maken, ik draai cod4 op een 24" (op 1920x1200) op een stock 8800GT / 2gb pc6400 / E6600 met een framerate rond de 130.
Dat is een best kleine impact gezien de verandering in resolutie. Ik zit nu nog te twijfelen of het deze wordt of dat het toch twee kleinere beeldschermen worden. Ik heb er nooit mee gewerkt, dus voor mij zou dat nieuw zijn maar mensen zeggen altijd dat het heel handig is
. Een breedbeeld met even hoog normaal scherm ernaast is momenteel niet echt een optie gezien het budget (wil voor rond de 300 toch eigenlijk wel klaar zijn).
Verwijderd
Aan een 24" heb je ook in eerste instantie meer dan genoeg 
Ik zou ook gewoon je oude scherm er naast houden als 2e scherm.. mocht je nog plek op je buro over hebben
Ik zou ook gewoon je oude scherm er naast houden als 2e scherm.. mocht je nog plek op je buro over hebben
Plek voor dat soort dingen maken we
. De oude gaat misschien naar een andere pc in huis die nog een CRT heeft.
Van 19" (normal) naar 24" (widescreen) heeft toch een impact gehad op de performance. Ik draai nu 1920 x 1200 i.p.v. 1200 x 1024 en met de hoogste settings heb ik in CoD4 een framerate van 30+. Omdat dit soms toch niet helemaal lekker gamed, heb ik nu AA op 2x gezet en de FPS ligt nu rond de 70.
Mijn specs:
E8400 (Duo 3Ghz)
DDR2 4Gb PC6400
EVGA GeForce 8800GT Superclocked
Het is even wennen aan het scherm (muis kwijt
), maar dat zal snel goedkomen. Bedankt voor de snelle info gisteren.
Mijn specs:
E8400 (Duo 3Ghz)
DDR2 4Gb PC6400
EVGA GeForce 8800GT Superclocked
Het is even wennen aan het scherm (muis kwijt
Verwijderd
Ahja, ik ga altijd uit van gamen zonder anisotropic filtering en minimale AA.. ik speel zelf ook veel shooters en hecht op dat punt meer waarde aan een hoge framerate dan aan eyecandy.
In cod4 is het trouwens aan te raden om de motion blur uit te zetten, scheelt een berg
In cod4 is het trouwens aan te raden om de motion blur uit te zetten, scheelt een berg
Pagina: 1