[Wii] Welke oplaadbare batterijen?

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
Hallo allen,

Ik heb sinds een tijdje een Wii en heb daarbij een oplader gekocht waar je je controller in kan zetten. Daar zaten oplaadbare batterijen bijgeleverd, maar volgens mij zijn het pruts batterijen want ik kan er maar héél even mee gamen. Nu wil ik die batterijen (zijn overigens AAA-batterijen) vervangen, maar vraag me nu af welke ik het beste kan nemen. De batterijen die er nu in zitten zijn maar 700mAh en ik vraag me af of ik zomaar elk type kan gebruiken.

Iemand enig idee?

Ik hoor het graag.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 14:09
Normaal gaan er in een wiimote AA batterijen. Nu heb je (maak ik op uit je verhaal) een third party battery pack waarin AAAs gaan. Als je weet dat een (oplaadbare) AA batterij tot zo ongeveer 2800 mAh bevat, en je AAA 700mAH, kan je nagaan hoeveel AAA batterijtjes je zou nodig hebben.

Dat soort packs heeft dus een voor en een nadeel: je hebt de neiging altijd je wiimote in je lader te zetten, en hebt dus altijd volgeladen WiiMotes, maar je kan er véél minder lang mee aan een stuk. Sommigen vinden dat met mekaar af te wegen, anderen niet.

In principe mag je gewoon éénder welke AAA batterij (van hetzelfde type, dus wsl NiMH) erin zetten, maar je zal wsl moeite hebben om hoger dan ongeveer 850 mAh te vinden.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 10:40
Gebruik al jaren GP batterijen, voor vanalles. Zijn wat mij betreft een van de beste.
http://www.batteryking.eu...1000-mah-aaa-4-stuks.html
of http://www.top-qbatterije..._1000_MAH__N_art_113.html

[ Voor 61% gewijzigd door orange.x op 14-11-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

heb er zelf een pakketje 2500mAh inzitten van GP gaat lang zat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
DexterBelgium schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:01:
Normaal gaan er in een wiimote AA batterijen. Nu heb je (maak ik op uit je verhaal) een third party battery pack waarin AAAs gaan. Als je weet dat een (oplaadbare) AA batterij tot zo ongeveer 2800 mAh bevat, en je AAA 700mAH, kan je nagaan hoeveel AAA batterijtjes je zou nodig hebben.

Dat soort packs heeft dus een voor en een nadeel: je hebt de neiging altijd je wiimote in je lader te zetten, en hebt dus altijd volgeladen WiiMotes, maar je kan er véél minder lang mee aan een stuk. Sommigen vinden dat met mekaar af te wegen, anderen niet.

In principe mag je gewoon éénder welke AAA batterij (van hetzelfde type, dus wsl NiMH) erin zetten, maar je zal wsl moeite hebben om hoger dan ongeveer 850 mAh te vinden.
Bedankt voor de info (ook de anderen die gereageerd hebben)...
Ga nu dus maar eens zoeken naar echte AAA-batterijen.. Wellicht dat dat een hoop gaat schelen.

Heb overigens na wat zoeken deze gevonden, misshcien dat er meer geïnteresseerden zijn?

De MB-4DCRCAAA schijnt 1800Mah te leveren wat volgens vele zoeksites het absolute maximum is op het moment voor een AAA-batterij. Zou toch een hoop moeten schelen ten opzichte van de bijgeleverde 700Mah meuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Bart© op 19-11-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

waarom AAA gebruiken als AA een hogere capaciteit hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Anoniem: 268916 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:47:
waarom AAA gebruiken als AA een hogere capaciteit hebben ?
Omdat je voor de Wii controllers van die mooie oplaadstationnetjes hebt. Het nadeel daarvan is dat je een ander achterkantje krijgt met oplaad-contacten waardoor AA batterijen niet meer passen. Er zitten daarom AAA batterijen in.
Pagina: 1