• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:50
Ik sta op het punt een LCD of Plasma televisie te kopen. Ik heb reeds veel modellen bekeken. Maar ik heb toch nog een paar vraagjes waar de search geen antwoord op geeft. Ik zal eerst de situatie schetsen.

De Situatie
Mijn kamer is heeft een oppervlakte van 12-13 m2, met één schuine wand. Ik weet daarom ook niet welke tv qua grote zou passen. Ik heb denk zelf dat 42 inch te groot is ook. Ik zit ongeveer 2 meter van het scherm af. Dus dan denk ik zelf dat 32 inch het beste is. Kunnen wat mensen hier wat over zeggen over welke grote zij hebben bijvoorbeeld voor zo'n ruimte. Mijn budget is rond de €600 euro met een max. van €650. Wat ik zelf al veel vind zeker voor mij. (14 jaar). Ik heb zelf al wat modellen bekeken waar ik ook nog een paar vragen over heb. Ik zal deze even kort behandelen.

De Modellen
Sony KDL-32V4500
Deze LCD tv heeft mijn aandacht getrokken met name vanwege die ingebouwde DVB-C/HD tuner. Maar in hoeverre geeft zo'n tuner een beter beeld dan een losse tuner van bijv. Humax. Ik heb op verschillende fora gelezen dat het een beter beeld geeft. Mij lijkt dat ook logisch omdat je geen weerstand van een externe kabel hebt. Verder heeft deze tv geen 100hz. Ik ga zeker nog kijken wat voor effect dat heeft. Maar ik ben van plan veel voetbal te gaan kijken. Is het dan verstandig om 100 hz te nemen? Of kun je ook goed voetbal kijken op deze zonder 100 hz? Ook zou ik graag willen weten of er mensen zijn die last hebben van 'Judder' met 720p mkv's of blue-rays? De sony site zegt zelf dat dit model 24p ondersteund maar of het judder vrij is weten ze niet, want ik heb ze een mailtje gestuurd.

LG 32PG6000
Ik heb dit model al meedere malen bekeken bij de BCC, en ik vond het beeld heel warm en mooi overkomen. Ook zijn er op internet heel veel positieve ervaringen gevonden. Alleen baart mij één ding zorg. Ik wil er namelijk een HTPC op aansluiten en dan staat XBMC soms 5-15 minuten op hetzelde menu, ook wil ik er later misschien een Xbox 360 op aansluiten. In hoeverre heeft deze tv of plasma's in het algemeen last van Inbranding/Image Retention? Is dat echt zorgelijk of valt dat wel mee? Ook zou ik voor deze tv willen weten of hij 24p judder vrij weergeeft want ik ga echt heel veel tv-series en films in 720p mkv's kijken en vind een stotterend beeld dan zonde. De LG site geeft mij geen uitsluitsel en hun mail beantwoorden doen ze ook niet.

Samsung PS42A451
Ik vond het beeld van deze tv ook mooi. Maar in hoeverre is 42 inch te groot voor mijn ruimte. En gaat het beeld er van zeg 1,8-2 meter er niet korrelig uit zien? 24p support zit hier wel goed denk ik want ik heb er een blue-ray demo op gezien bij BCC ook heeft deze tv net als de LG 100 hz.

Conclusie
Ik hoop dat jullie wat van mijn vragen kunnen beantwoorden, want ik vind het zonde als ik voor zoveel geld iets koop waar ik later toch niet helemaal tevreden me ben. Ook als je nog andere modellen als suggestie hebt mag je dat natuurlijk zeggen.

HD4Life @ Full-HD

Verwijderd

Als je er maar 2 of 3 meter vanaf gaat zitten, zou ik zeker niet groter dan 32 inch gaan. Ik zit er ook ongeveer 3 meter af en vindt 32 inch zeker groot genoeg. Mijn grootvader zit er ook zoiets af en heeft een 37 inch (van Samsung), maar dat vind ik niet prettig om te kijken.

Wij hebben trouwens vorige maand ook die Sony 32V4500 gekocht. Deze geeft een zeer mooi beeld (ook bij sport) en is zeer gebruiksvriendelijk. Wij hadden er totaal niet op gelet of de TV die we gingen kopen een ingebouwde tuner had, dus wanneer ik de TV voor de eerste keer naar zenders liet zoeken en zag dat er digitale konden ontvangen worden, was ik aangenaam verrast. :)

Ik heb ook nog getwijfeld over die 32 inch plasma van LG, maar ben er uiteindelijk nooit naar gaan kijken omdat we bij het eerste winkelbezoek meteen overtuigd waren van die Sony.

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik zou zeker ook de Panasonic TH37PX80 overwegen. Als je op 2 meter zit, is 37 inch toch wel lekker, zeker voor HD content (games, films). De zwartwaarden en kleuren van dit toestel zijn voortreffelijk en de beste in deze klasse. Lees deze review anders maar eens door. Succes.

Verwijderd

grootte van een scherm went heel snel, ik had eerst een 26 inch om van 2 meter naar te kijken op mijn slaapkamer en nu heb ik een 40 inch voor een afstand van 2 a 2,5 meter. En dit is echt niet te groot

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02
Ik ben een plasmaliefhebber dus ik raad je sowieso plasma aan. Maar dit gaat vanaf 37" of groter pas gebeuren.

Als je echt 32" groot genoeg vindt, neem dan gewoon HD-READY en niet FULL-HD. Dit is op die grootte echt weggegooid geld, behalve als je er dichter opzit dan 80cm ofzo, dan merk je het. Anders echt niet.

De 37" plasma's zijn niet F-HD te krijgen, op 37" is dit ook niet goed merkbaar op een normale kijkafstand. Pas vanaf 42" is het echt de moeite waard.

Als je dus voor de 42" gaat kan je de 42PX80 nemen of toch de 42PZ81. Ik zou persoonlijk op die grootte nu wel de F-HD nemen, mede door het betere contrast e.d. maar toendertijd kocht ik wel de 42PX80 HD-R omdat F-HD nog te duur was.

Ik zou sowieso in een winkel gaan kijken om te kijken wat je het fijnst vindt, LCD of plasma. Daarna verder gaan kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-11-2008 16:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:14:
grootte van een scherm went heel snel, ik had eerst een 26 inch om van 2 meter naar te kijken op mijn slaapkamer en nu heb ik een 40 inch voor een afstand van 2 a 2,5 meter. En dit is echt niet te groot
Dan is het net alsof je op de eerste rij in de cinema zit. Echt niet prettig om naar te kijken.
StealthyPeanut schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:17:
Ik ben een plasmaliefhebber dus ik raad je sowieso plasma aan. Maar dit gaat vanaf 37" of groter pas gebeuren.
De plasma van LG waar hij het over heeft in de topicstart is de eerste 32 inch plasma op de markt

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 16:43 ]

• Davidshadow13
Bedankt voor de reacties so far. Maar ik weet dat de panasonic's heel goed zijn. Maar ze zijn gewoon te duur voor mij. De PX80 37 inch is al 680 euro en de PZ serie nog veel duurder. Alleen de Samsung 42 inch is nog betaalbaar voor mij.

Verder denk ik ook echt dat 42 inch te overheersend is in een kamer van 4 bij 3,5 meter.

HD4Life @ Full-HD

• StealthyPeanut
@ Hanver.

Oke dan, wist ik nog niet. Mooi om te zien dat plasma's ook beschikbaar zijn in het meest verkochte beelddiagonaal :)

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Een beeld kan zeker te groot zijn. Bij een plasma of lcd vindt ik dat echter niet aan de orde. Ik heb zelf een beamer en projecteer op 260cm diagonaal. Als ik groter ga merk je dat je met je ogen gaat zoeken. Bij 260cm is dat niet aan de orde. Ik stem daarom voor een 42" Zo groot mogelijk is het advies. En grote schermen wennen enorm snel en dan wil je niet meer terug. ;-)

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Davidshadow13
Is er nog iemand die ervaring heeft met 24p materiaal op de verschillende toestellen? Want dat vind ik toch wel belangrijk.

HD4Life @ Full-HD

• StealthyPeanut
Ik heb met de BluRays van Planet Earth 0,0 judder als ik op mijn PS3 de 24p playback aanzet. Als ik dit uitzet zie ik dit weldegelijk bij het zweven over de bergtoppen. De tv accepteert het dus en geeft het goed weer.

Het is de 42PX80 maar ik ben er zeker van dat de 37PX80 dit ook niet heeft.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:38
Ik heb goed gekeken naar de Sony 32V4500 (en heb hem zelf staan) en volgens een review online werkt hij perfect met BluRay. Weet alleen niet meer waar hij nou stond.. Even googlen dus op "32V4500 judder 24p" ofzoiets..?

Over de andere heb ik niet veel te zeggen, ik heb alleen ervaring met de Sony (en die bevalt zéér goed! :) )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Al gekozen?
Pagina: 1