Toon posts:

ATI Videogeheugen: vindt het type GDDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zojuist is mijn ATI videokaart binnen komen wandelen (knap he ;)) en in mijn pc gaan zitten. Wat ik besteld had was een kaart met 512MB GDDR3 geheugen en ik zie dat er 1024Mb in zit. Uit nieuwsgierigheid wilde ik eigenlijk ook weten te achterhalen wat voor GDDR geheugen dit dan is.
Videokaart:
ATI RADEON HD4670. Laatste drivers geinstalleerd.
Wat ik wel heb kunnen vinden was dat het Hypermemory was, maar kon (ook niet via dxdiag) nou vinden wat voor GDDR type het nou is..
Weet iemand hoe ik dat wel kan doen ?(heb google al gevraagd, maar ik weet niet precies waarnaar ik dan moet zoeken...)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:10
512 MB dedicated GDDR3 geheugen. De rest word van je werkgeheugen afgesnoept indien hypermemory :)

Er zijn ook varianten met 1024 MB dedicated geheugen overigens

[ Voor 34% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-11-2008 15:31 ]

Specs

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Lijkt me verstandig om dit uit te zetten, 512MB is meer dan genoeg voor die kaart, dus je wilt niet dat die je RAM in gaat nemen. Vooral omdat dit ook nog eens veel trager is dan het geheugen op de kaart zelf.

specs

Verwijderd

Topicstarter
oki ik snap hem :D wist niet eens wat hypermemory was :P maar ik ga het uitmieteren (eerst zoeken waar ;)). Thanks alvast!

Verwijderd

Topicstarter
Memory type is trouwens gevonden! GDDR3 ! Dus ze hebben gewoon geleverd wat de bedoeling was :) gevonden met GPU-Z! Thanks for the tip!
Modbreak:Gelieve niet binnen 24u 2x achter elkaar te posten :o

Dat komt drammerig over, leest irritant en schopt je topic oneerlijk opnieuw omhoog in de topiclijst...

Graag voortaan gewoon de edit-knop gebruiken als je iets toe te voegen hebt :)

[ Voor 49% gewijzigd door dion_b op 13-11-2008 22:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmpf, ik kan maar niet vinden hoe ik het uit mot zetten :S. Iemand?
Modbreak:Niet kicken dus...

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 13-11-2008 22:11 ]

• asfaloth_arwen
Via de bios (aperture size) of probeer de opties in dit topic eens: hypermemory

Edit:
Download ATI Tray Tools and install it if you haven't already - then go Tools & Options, General Options, Advanced, and uncheck "Enable ATT Shared Memory".

[ Voor 65% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-11-2008 16:36 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die topic ook bekeken en ATI Tray tools geinstalleerd maar zonder succes. Ik kijk nog wel een keer in de bios voor aperture size. Thanks

Verwijderd

Topicstarter
aperture size niet gevonden. Tevens zegt mijn control center ook dat ik nog steeds 1024 Hypermemory heb. Heb gevonden dat dit toch echt wel nadelig effect heeft op mijn games :O. Weet iemand hoe ik het uit kan zetten?
Mijn videokaart : ATI RADEON HD4670 (voor het geval dat).

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 13-11-2008 22:11 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Het lijkt me dat je dedicated videogeheugen eerst verbruikt wordt, en met een HD4670 zul je de 512MB onboard echt niet verbruiken (tenzij je op of vanaf 1920x1200 max AA en max AF speelt, maar dat trekt je kaart toch niet) waardoor je waarschijnlijk helemaal niet aan je werkgeheugen toekomt.

Kleine gok van mijn kant, maar lijkt me logisch.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb ooit wel een registry tweak voor WinXP gezien waarmee je HM uit kan schakelen, maar de link heb k even niet paraat. Google daar eens op?

• asfaloth_arwen
Dat zou deze moeten zijn:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\CDS\0000\0\Memory

There will be an hypermemory string modify it to No (0x00000000) instead of Yes (0x00000001)
Het lijkt me dat dit hetzelfde doet dan de instellingen van ATI tool trays overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door asfaloth_arwen op 13-11-2008 18:25 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
KneoK schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:48:
Het lijkt me dat je dedicated videogeheugen eerst verbruikt wordt, en met een HD4670 zul je de 512MB onboard echt niet verbruiken (tenzij je op of vanaf 1920x1200 max AA en max AF speelt, maar dat trekt je kaart toch niet) waardoor je waarschijnlijk helemaal niet aan je werkgeheugen toekomt.

Kleine gok van mijn kant, maar lijkt me logisch.
Jah dat zou zo moeten werken maar dat is niet zo. Ik heb wel genoeg RAM (3GB) maar ik heb ergens een foutje zitten waardoor mijn game dus wel happert -.-.
Anyways ik ga die reg tweak eens proberen, Thanks for that bro!

Verwijderd

Topicstarter
nou net ontdekt dat het wellicht verder ligt dan alleen Hypermemory, mijn CoD4 wil ook niet opstarten -.-. Windows reinstalleren dus :) Heb verder gelukkig niks te doen :)
Allemaal bedankt voor jullie supersnelle reacties! Ik zal de tips onthouden!:D thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 13-11-2008 22:11 ]

Pagina: 1