Toon posts:

Voedingspin Aspire kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben met voet achter snoertje blijven hangen zodat laptop van de bank op het (zachte) kleed viel (idd stóm!! |:( ). Laptop werkt nog voorbeeldig maar laadt helaas niet meer op. Test: adapter van andere laptop geprobeerd (waarden natuurlijk gecontroleerd) laptop laadt niet op. Mijn adapter op andere laptop aangesloten: andere laptop laadt op. Conclusie: voeding laptop is kapot. Het pinnetje in de aansluiting zit ook los.
Natuurlijk gebeurt dit 1 maand nadat de garantie van de fabrikant is verlopen. Omdat ik enigzins technisch ben (mts) en vermoed dat er gewoon iets los zit heb ik geprobeerd de laptop open te maken. Ik kan wel wat open maken maar kom niet in de buurt van de voeding. Kan iemand mij hierbij helpen?!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01 20:49
Dit valt uiteraard niet onder garantie dus daar had je sowieso niks aan.
Als je ook even vermeld om welke laptop het gaat zal helpen een stuk makkelijker gaan, daarnaast is het gewoon losschroeven tot je er bent.. ik heb zo geen idee hoe jouw laptop in elkaar zit.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:42
Valt gewoon te vervangen met soldeerbout.

Die aansluit dingetjes zijn niet eens zo duur:

http://www.replacedirect....ry/notebook-dc-jacks.html

Oh, en vaak zijn op Youtube, of andere sites wel filmpjes/handleidingen te vinden hoe je jouw type laptop uit elkaar schroeft.

Zoeken op "Acer Aspire <type> disassembly" doet wonderen.

[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 13-11-2008 15:25 ]

• GENETX
  • Laatst online: 23:07
Dan zal idd je voedingspin gewoon kapot zijn (*titelfix*). Wss kun je er zo een nieuwe op solderen, maar het belangrijkste is om even het exacte typenummer te vermelden zoals Moning2 al zegt hierboven. Pas dan kunnen wij ook echt helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:25:

Zoeken op "Acer Aspire <type> disassembly" doet wonderen.
Ahhhh... natuurlijk, had al "open ..." geprobeerd, heb geprobeerd een service manual te vinden, maar disassembly had ik nog niet aan gedacht.

het gaat om een Aspire 3680. Sorry voor de late reactie trouwens, ik dacht dat er een mail kwam bij iedere post...

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!! Youtube en acer disassembly hebben het gedaan!!!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:42
En?

Voedingaansluiting zat halflos? ff met de soldeerbout lekker warm stoken, wat tin erbij, en hij zou weer klaar moeten zijn :P
Pagina: 1