Toon posts:

Ati2dvag in oneindige loop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Gisteren mijn nieuwe systeem binnengekregen met de volgende specs:

Core 2 duo Q9550
Gigabyte EP-45 DS5
4 GB geheugen
ATI HD 4870X2
Windows XP Professional (Aangezien ik nog geen Windows Vista had liggen, eerst XP geinstalleerd)

Met de laatste heb ik echter een probleem. Ik krijg geen enkele driver voor mijn videokaart aan het werken. Als ik een driver (ik heb de laatste 8.11 geprobeerd, maar ook een stuk of 4 versies eerder, en de omega driver) installeer, krijg ik na het opnieuw opstarten, bij het welkomstscherm van Windows, een BSOD met de melding dat ATi2dvag in een oneindige loop terecht is gekomen. Hij blijft ook lang 'hangen' na het laden van Windows.

Op internet heb ik wel wat oplossingen gevolgen, maar deze zijn allemaal voor AGP kaarten, en werken niet voor mijn kaart. Er is ook geen enkele recente post over te vinden.

Iemand een idee waar het aan kan liggen, of is de kaart defect?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

chipset driver en .NET framework 2.0 SP1 wel geïnstalleerd alvorens je CCC 8.11 te installeren?

en anders is er altijd nog de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 32% gewijzigd door Wiethoofd op 13-11-2008 15:11 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
.NET framework 2.0 en 3.0 is geinstalleerd. Uiteraard ook de chipsetdrivers. Weet alleen niet of ik ook service pack 1 van het .net framework heb, maar maakt dat een groot verschil? En waar kan ik dat vinden?

De hangen en opstartproblemen FAQ had ik uiteraard gelezen, maar daarin kan ik niets terugvinden wat mijn probleem zou kunnen oplossen. Ook niet op de rest van het www. Vandaar dat ik het hier probeer. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 15:14 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wil opstarten in de veilige modus wel? Draai daar eens driver cleaner pro, reboot en kijk of hij zonder drivers nog steeds hangt.

van .net framework is alleen SP1 nog te downloaden tenzij je een oude post vind, maar met google die intypen levert meteen een microsoft downloadcenter link op waar je hem weg kunt plukken mocht je niet zeker zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Booten lukt in veilige modus wel. Met de drivers geinstalleerd. Zonder drivers start XP ook gewoon prima op. In de veilige modus herkent ie na het installeren van de drivers ook gewoon de videokaart.

Edit: Zou het probleem ook bestaan onder Vista? Maw, hoe groot is de kans dat het wel gaat werken als ik Vista installeer?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kickje,

Als oplossing vervolgens toch maar Windows Vista geinstalleerd, aangezien de oneindige loop een Windows XP-only probleem zou zijn. In Windows Vista loop ik nu ook echter tegen problemen aan. De 8.11 driver geeft een BSOD, echter niet de infinite loop BSOD. Op internet hebben echter meer mensen met een 4870X2 problemen met de ze driver. Eerdere versies werken echter ook niet. Deze installeren wel, en ik kan ook rebooten. Maar terug in Windows is de driver dan maar half geinstalleerd, krijg ik uitroeptekens in Device Manager (zonder dat daar foutmeldingen of iets dergelijks bijstaan..). Programma's als ATI-tool of Rivatuner geven allebei aan dat ze de hardware niet kunnen aansturen.

Is de kaart defect, wat kan ik nog proberen? Graag tips en suggesties!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar het lijkt mij dat die ook niet zal werken omdat de driver niet correct installeert, of zit ik er dan naast?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik heb dat ook een keer gehad, die uitroeptekens

als ik dan in apparaatbeheer de stuurprogramma's bijwerkte (hij vind niks, de laatste driver staat er al op), en je doet dit voor beide chips en start opnieuw op, dan moet hij het doen. (althans, zo werkte het bij mij)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:28:
ik heb dat ook een keer gehad, die uitroeptekens

als ik dan in apparaatbeheer de stuurprogramma's bijwerkte (hij vind niks, de laatste driver staat er al op), en je doet dit voor beide chips en start opnieuw op, dan moet hij het doen. (althans, zo werkte het bij mij)
Geprobeerd, hij geeft dan inderdaad aan dat de laatste driver erop staat, reboot, echter dan nog steeds hetzelfde... ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2008 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bescheiden kickje,

Inmiddels ook een mail naar Azerty (daar komt het systeem vandaan) gestuurd over het probleem. Hun reactie was dat ik de nieuwste drivers maar moest installeren.. Dat schiet dus niet echt op nog, heb maar een mail teruggestuurd dat ik dat toch echt al geprobeerd had, maar waarschijnlijk krijg ik daar voor maandag niets meer op terug. Derhalve, zijn er hier nog mensen die er zich raad mee weten?
Pagina: 1