Beste Tweakers,
Ik heb een probleem waar ik helaas niet uit kom het gaat om het volgende, na veel gegamed te hebben, muziek hebben kunnen luisteren was me dag voorbij, ik zette me pc uit.
De volgende dag zette ik me pc weer aan, en wat blijkt nou geen geluid meer?! Meteen gaan kijken bij apparaat
beheer, en ja hoor een uitroepteken bij Microsoft UAA Driver for High Definition Audio. Het eerste wat in me op kwam ok? hoe kan dit nou weer...
Maar persoonlijk wordt ik er niet echt wijzer van. Hier volgt mijn configuratie\systeem
Wat ik allemaal geprobeerd heb:
Ik heb een probleem waar ik helaas niet uit kom het gaat om het volgende, na veel gegamed te hebben, muziek hebben kunnen luisteren was me dag voorbij, ik zette me pc uit.
De volgende dag zette ik me pc weer aan, en wat blijkt nou geen geluid meer?! Meteen gaan kijken bij apparaat
beheer, en ja hoor een uitroepteken bij Microsoft UAA Driver for High Definition Audio. Het eerste wat in me op kwam ok? hoe kan dit nou weer...
Maar persoonlijk wordt ik er niet echt wijzer van. Hier volgt mijn configuratie\systeem
- Moederbord: GigaByte GA-X48-DQ6(Realtek onboard geluid)
- Processor: Intel E8400
- Geheugen: OCZ 4096mb
- Videokaart: Club3d 4870
- Harddisk: Samsung Spinpoint 500gig
- Voeding: Zalman 620watt
- O\S Windows Xp pro Sp3
Wat ik allemaal geprobeerd heb:
- Punt 1: Speakers aangesloten en Headset niks geen geluid over beiden.
- Punt 2: Realtek drivers er af gegooid, Guru driver sweeper gedownload en geïnstalleerd pc laten booten in veilig modus Guru driver sweeper gedraaid alles netjes verwijderd, pc rebooten drivers van me moederbord er bij gepakt geïnstalleerd was klaar, maar nog steeds geen geluid en ook nog steeds dat uitroepteken aanwezig bij apparaatbeheer.
- Punt 3: Nieuwste Realtek drivers gedownload van de Gigabyte site geïnstalleerd mocht ook niet baten exact het zelfde nog.
- Punt 4: Windows update gedraaid ook niks gevonden.
- Punt 5: Microsoft UAA Driver for High Definition Audio gedisabled, geunistalled weer de meest recente drivers geïnstalleerd probleem van het uitroepteken verdwenen maar nog geen geluid ... terwijl die er wel netjes tussen staat bij apparaatbeheer zonder uitroepteken