Toon posts:

UAA HD Audio Driver wil niet installeren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem waar ik helaas niet uit kom het gaat om het volgende, na veel gegamed te hebben, muziek hebben kunnen luisteren was me dag voorbij, ik zette me pc uit.

De volgende dag zette ik me pc weer aan, en wat blijkt nou geen geluid meer?! Meteen gaan kijken bij apparaat
beheer, en ja hoor een uitroepteken bij Microsoft UAA Driver for High Definition Audio. Het eerste wat in me op kwam ok? hoe kan dit nou weer...

Maar persoonlijk wordt ik er niet echt wijzer van. Hier volgt mijn configuratie\systeem
  • Moederbord: GigaByte GA-X48-DQ6(Realtek onboard geluid)
  • Processor: Intel E8400
  • Geheugen: OCZ 4096mb
  • Videokaart: Club3d 4870
  • Harddisk: Samsung Spinpoint 500gig
  • Voeding: Zalman 620watt
  • O\S Windows Xp pro Sp3
Heb even gegoogled op dit phenomeen probleem althans voor mij dan. wat ik er van begrepen heb is of stuurt het de audio bus aan? kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten maar dan hoor ik dat graag.

Wat ik allemaal geprobeerd heb:
  • Punt 1: Speakers aangesloten en Headset niks geen geluid over beiden.
  • Punt 2: Realtek drivers er af gegooid, Guru driver sweeper gedownload en geïnstalleerd pc laten booten in veilig modus Guru driver sweeper gedraaid alles netjes verwijderd, pc rebooten drivers van me moederbord er bij gepakt geïnstalleerd was klaar, maar nog steeds geen geluid en ook nog steeds dat uitroepteken aanwezig bij apparaatbeheer.
  • Punt 3: Nieuwste Realtek drivers gedownload van de Gigabyte site geïnstalleerd mocht ook niet baten exact het zelfde nog.
  • Punt 4: Windows update gedraaid ook niks gevonden.
  • Punt 5: Microsoft UAA Driver for High Definition Audio gedisabled, geunistalled weer de meest recente drivers geïnstalleerd probleem van het uitroepteken verdwenen maar nog geen geluid ... terwijl die er wel netjes tussen staat bij apparaatbeheer zonder uitroepteken 8)7
Zoals jullie inmiddels wel door hebben heb ik persoonlijk geen suggesties meer, van wat dit eventueel zou kunnen zijn vandaar mijn vraag aan jullie, hebben jullie ze?

• wtam00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-02 19:34
Ik zie dat je een Ati 4870 hebt, deze kaarten hebben ook onboard een audio chip zitten, heb je deze drivers ook geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
wtam00 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:09:
Ik zie dat je een Ati 4870 hebt, deze kaarten hebben ook onboard een audio chip zitten, heb je deze drivers ook geinstalleerd?
Ja het is dat je het vermeldt, die is volgens mij wel geïnstalleerd toen ik Windows update draaide, maar dat was pas achteraf, zou dat voor complicaties zorgen ? zo ja waar kan ik dat verwijderen? Maar dat is uitsluitend toch alleen voor HDMI?

• wtam00
Bij mijn 4850 moest ik die drivers van het bijgeleverde cdtje installeren, de drivers (voor het geluid over hdmi)van de ati website wou hij op een of andere manier niet pakken.
Nadat ik de cd erin had gedaan deed alles het prima. Volgens mij werd die geluidschip van de videokaart onder apparaat beheer vermeld onder de naam die jij aangeeft bij punt 5.
Ik zou het dus even proberen met de bijgeleverde driver cd om dit evt. uit te kunnen sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja windows update had ook al zo iets aangegeven en dat heb ik vervolgens ook gedraaid, maar toen stond er nog steeds een uitroepteken, zou de drivers van me videokaart eens proberen maar dan downgrade je hem toch ook? weer naar een andere versie? heb er nu 8.10 op staan, plus farcry hotfix. :)

Maar dat is nu eigenlijk ook niet meer aan de orde omdat apparaatbeheer gewoon geen uitroeptekens meer weergeeft. dus dat is het probleem voor nu helaas. zonder geluid :(

• wtam00
Tja, je hebt alle drivers al nagelopen ik zou dan denken aan dat je volume misschien gedempt is in windows. Wat je verder nog zou kunnen proberen een oud herstelpunt van windows terug zetten via systeemherstel.
En anders een nieuwe windows installatie proberen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tikje naar AUD en een hoognodige titelfix.
Phenomeen probleem? -> UAA HD Audio Driver wil niet installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:26:
Tikje naar AUD en een hoognodige titelfix.
Phenomeen probleem? -> UAA HD Audio Driver wil niet installeren.
Misschien dat ik wat onduidelijk ben geweest, maar dit probleem is inmiddels niet meer aan de orde, me apparaatbeheer geeft geen uitroeptekens meer aan, dat is voor mij persoonlijk ook niet te begrijpen. Nu heb ik dus nog steeds geen geluid over me realtek onboard.

Ik snap er werkelijk geen zak meer van, ik denk dat ik in het weekend maar voor een nieuwe windows installatie ga. tenzij iemand anders mij nog wat kan adviseren.
Pagina: 1