Hoi,
Ik heb een paar nieuwe onderdelen voor een tweede pc gekocht.
- Asus EN8400 GS Silent/HTP - 256 MB - PCIe - TV+DVI
- ASRock 775XFire-VSTA (i925X - S775)
- INTEL Celeron 430 (S775 - 800 MHz - 512 KB) 1,8
Lekker goedkoop, maar uitermate geschikt voor zijn doeleind.
Geheugen, Sata schijf en voeding + atx kast had ik nog.
Voeding is 300 Watt.
Na alles in de kast te hebben geplaats. Tijd voor de eerste boot.
Geen beeld, helemaal zwart (ja monitor staat aan). Kabels gecontroleerd, extra aangedrukt e.d. geen resultaat. Ook hoor je geen piepje bij het booten, dus lijkt erop dat de vid kaart helemaal niet gevonden wordt.
Eerst maar de kaart controleren:
Heb daarom mijn eigen video kaart erin gezet. Hier hetzelfde resultaat maar deze kaart werkt wel in mijn eigen PC.
Voeding probleem?
Heb mijn eigen voeding geprobeerd deze geeft 350Watt. Zelfde resultaat.
Bios heb ik gereset, stroom er af, 15 sec wachten, jumper er op om kort te sluiten, leuk vonkje, en jumper er weer af, stekker erin, conform handleiding. Geen resultaat.
En nu? ik weet het niet meer. Mijn gedachte gaat uit naar moederbord probleem. Omdat er bij mijn werkende video kaart ook geen beeld wordt gegeven.
Volgende de specificaties zou 300Watt voeding precies genoeg zijn dus zou hij het al helemaal moeten doen bij mijn 350Watt voeding. Heb overigens dit ook getest met alleen de video kaart, verder geen CDROM, floppy, HDD.
Als ik de hardeschijf en cdrom e.d. wel aansluit hoor ik deze wel goed functioneren.
Wie kan mij nog probeer voer geven alvorens ik het mobo terug ga brengen?
Ik heb geen oude pci kaart meer liggen en het mobo heeft ook geen onboard videokaart.
vriendelijk bedankt!
Ik heb een paar nieuwe onderdelen voor een tweede pc gekocht.
- Asus EN8400 GS Silent/HTP - 256 MB - PCIe - TV+DVI
- ASRock 775XFire-VSTA (i925X - S775)
- INTEL Celeron 430 (S775 - 800 MHz - 512 KB) 1,8
Lekker goedkoop, maar uitermate geschikt voor zijn doeleind.
Geheugen, Sata schijf en voeding + atx kast had ik nog.
Voeding is 300 Watt.
Na alles in de kast te hebben geplaats. Tijd voor de eerste boot.
Geen beeld, helemaal zwart (ja monitor staat aan). Kabels gecontroleerd, extra aangedrukt e.d. geen resultaat. Ook hoor je geen piepje bij het booten, dus lijkt erop dat de vid kaart helemaal niet gevonden wordt.
Eerst maar de kaart controleren:
Heb daarom mijn eigen video kaart erin gezet. Hier hetzelfde resultaat maar deze kaart werkt wel in mijn eigen PC.
Voeding probleem?
Heb mijn eigen voeding geprobeerd deze geeft 350Watt. Zelfde resultaat.
Bios heb ik gereset, stroom er af, 15 sec wachten, jumper er op om kort te sluiten, leuk vonkje, en jumper er weer af, stekker erin, conform handleiding. Geen resultaat.
En nu? ik weet het niet meer. Mijn gedachte gaat uit naar moederbord probleem. Omdat er bij mijn werkende video kaart ook geen beeld wordt gegeven.
Volgende de specificaties zou 300Watt voeding precies genoeg zijn dus zou hij het al helemaal moeten doen bij mijn 350Watt voeding. Heb overigens dit ook getest met alleen de video kaart, verder geen CDROM, floppy, HDD.
Als ik de hardeschijf en cdrom e.d. wel aansluit hoor ik deze wel goed functioneren.
Wie kan mij nog probeer voer geven alvorens ik het mobo terug ga brengen?
Ik heb geen oude pci kaart meer liggen en het mobo heeft ook geen onboard videokaart.
vriendelijk bedankt!