Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AVG en schadeclaim

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik las hier op tweakers het nieuws van de mislukte update van AVG waardoor veel systemen niet meer wouden doorstarten. Ik herken dit inderdaad. Ik heb inmiddels bij 3 mensen dit probleem moeten verhelpen.
Die krijgen van mij uiteraard een factuurtje. Ik kreeg de vraag of AVG dit vergoed.
AVG gaf wel aan dat ze schadeclaims verwachten, maar hoever gaan ze hier in? Geldt dit voor zowel particuliere als zakelijke gebruikers? Maak je een kans om geld terug te krijgen van avg, ookal gebruik je de gratis versie? Zal het geld lang op zich laten wachten?

Ik had al even gekeken op tweakers maar kon geen discussie vinden over dit onderwerp.
Hoe denken jullie dat dit in zijn werk gaat?

Groeten,

Marijn

Inmiddels heb ik contact gehad met AVG. Ze zeggen dat het alleen geld voor de betaalde variant van AVG. Verder is het ook nog zo dat het bij de officiele verkoper van AVG gekocht dient te zijn. Wanneer het is gekocht bij de link die bovenaan bij google staat moet je het via hun proberen. Ze zitten in Keulen dus dat wordt nog lastig is mij verteld. Verder bepaald het hoofdbureau van AVG of ze een claim uitkeren of niet.
Wat gaan jullie hier mee doen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 14:56 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Welcome in Amerika ?

Waarom een schadeclaim ... een software / update kan fouten bevatten.
Tuurlijk hoort het getest te worden ... Maar ze leveren ook een fix.
Het gaat waarschijnlijk voor 9/10 consumenten sowieso niet op omdat ze de gratis versie gebruiken.
Maar wat zeggen de algemene voorwaarden over een foute update?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoi Poely,
het is niet haalbaar volgens AVG om een schadevergoeding te regelen, maar wel een jaar lang gratis licentie voor de gedupeerden:

http://webwereld.nl/artic...jgen-jaar-gratis-avg.html

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als je dus wel de betaalde versie hebt he ;)

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Megamind schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:33:
Als je dus wel de betaalde versie hebt he ;)
Van de url op webwereld:
Het gebaar bestaat uit het aanbieden van verlenging van de licentie van oftewel de AVG 7.5 versie of de AVG 8.0 versie voor betalende klanten en een nieuwe licentie van een jaar voor gebruikers van de gratis variant.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op GoT een link naar webwereld plaatsen terwijl Tweakers eerder was, tsssk! nieuws: AVG biedt gratis licenties aan getroffen gebruikers

Een schadevergoeding lijkt me niet echt haalbaar inderdaad, en als het dat al is zul je er zoveel geld in moeten steken dat je er nog niets wijzer van wordt. Zeker met de 'service' die AVG nu verleent lijkt me dat een beetje lullig om te doen.
Pagina: 1