Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Nederland.fm 99% CPU gebruik.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaks,

Ik heb een klein probleem wat zeer irritant is.
Ik luister al 1,5 jaar elke dag naar nederland.fm.. en hier klik ik een radio aan en die draait heerlijke muziek de heledag maar nu is heb ik ineens in IE 7 dat hij 99% CPU pakt en dan snap je wel dat me PC traag word.
Uitvoeren als admin maaktniet uit. Het duurt een paar minuten en dan begint me PC keihard te koelen en CPU is dan gewoon 100%.

- Win XP SP3
- IE 7
- McAfee Virusscanner
- Firewall: Sonicwall met nederland.fm uitgezonderd erin.

Ik heb dit getest bij andere mensen en die krijgen het zelfde. Ik heb nu 3 computer waar het op gebeurd en dat zijn niet mijn computers.

Hebben nog meer mensen hier last van?

Gr, Jack

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 14:52
Als het bij meerdere mensen voorkomt ligt het waarschijnlijk aan de site zelf. Neem eens contact op met de webmaster. Tevens kun je eens proberen met Firefox de luisteren. Als dat wel werkt ligt het aan Internet Explorer.

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Firefox kan inderdaad helpen, maar voor sommige radio stations heb je de 'Windows Media Player for Firefox' plugin nodig.

Hier de link.
http://port25.technet.com...efox-plugin-download.aspx

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Met een programma'tje zoals Process Explorer kan je (duidelijker dan in taakbeheer) zien welk proces precies al dat CPU verbruik veroorzaakt.

http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

frederikske schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:31:
Met een programma'tje zoals Process Explorer kan je (duidelijker dan in taakbeheer) zien welk proces precies al dat CPU verbruik veroorzaakt.

http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx
waarschijnlijk is het iexplore.exe, maar eigenlijk moet iedere windows tweaker deze nagenoeg onmisbare tool hebben draaien :)

misschien nog een tip voor de TS, draai eens wat anti spam / anti bloatware en anti virus programma's. Kan best zijn dat zo'n stukje software roet in het eten gooit

-_-

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb ik ook gezien recent, ik gaf eigenlijk de Flash player de schuld die op dat moment bezig was (die halve site staat vol met flash ads). Ik zal die bak eens updaten naar flash 10.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

strandbal schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:32:
Heb ik ook gezien recent, ik gaf eigenlijk de Flash player de schuld die op dat moment bezig was (die halve site staat vol met flash ads). Ik zal die bak eens updaten naar flash 10.
Flash kan je ook op low quality zetten, dat bespaart natuurlijk veel cpu, en andere belastingen.

Verwijderd

Topicstarter
geemailed met nederland.fm en het was de banner die erg veel CPU trok. Die zouden ze vervangen hebben. Ook al heb ik tot nog toe niet zo veel verandering gezien. Had net toch ook weer de CPU op 100% hangen.
Pagina: 1