Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vervelend audioprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sedert een paar weken problemen met mijn on-board geluidskaart van mijn HP XW4300 werkstation.
Geluidskaart wordt herkend bij configuratie-->geluid-->hardware maar bij het eerste tabblad (volume) staat er geen audioapparaat met daaronder dan de bijhorende lichtgrijze icoontjes die ik dus niet kan selecteren.

Ik heb vervolgens de originele drivers meerdere malen proberen te installeren zonder resultaat.
Wel is het zo dat ik bij media player bij extra-->opties-->apparaten de geluidskaart kan selecteren en muziek afspelen met mediaplayer (enkel met die programma lukt het).
Geluidskaart is dus niet stuk en driver werkt!

Ten einde raad een hercules muse aangesloten, drivers geïnstalleerd. Terug hetzelfde liedje (enkel afspeelbaar in media player)
Ten laatste een usb creative geluidskaartje uitgetest (terug zelfde probleem)

Ik gebruik xp prof. service pack 2

Tim

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een antwoord kent?

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Staat er niet een andere geluidskaart (of helemaal geen) ingesteld als standaard geluidsbron? Je kan dit in het configuratiescherm aanpassen als het goed is. Ik heb zelf geen XP meer dus ik kan zo niet even voor je kijken waar het precies zit.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad,

bij het tablad audio onder geluid kan je inderdaad het standaardapparaat wijzigen, alleen staat er maar 1 keuze in alle lijstjes m.n. modemnr. 0 Line-out. Daar kan ik niets mee doen.

Dus pc herkent wel de correctheid van de drivers en geluidskaarten, maar ze zijn niet te selecteren als standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die me kan helpen?
Modbreak:Niet binnen 24u je topic omhoogschoppen :o

Heb je iets toe te voegen? Gebruik de edit-knop.
Wil je een antwoord? Gewoon geduld hebben.

Tweakers is geen helpdesk. Er zijn vast mensen die je willen helpen, maar gek genoeg hebben zij vaak een "leven" waardoor ze op vrijdagavond andere dingen te doen hebben. Als je meer reactie wilt kan het helpen om hand in eigen boezem te steken en kijken wat je aan je topicstart kunt verbeteren - bijvoorbeeld duidelijker te zijn, exactere specs te geven, aan te geven welke driverversies je gebruikt etc. Dat wordt in tegenstelling tot schoppen wel op prijs gesteld.

[ Voor 92% gewijzigd door dion_b op 14-11-2008 20:26 ]