Aangifte gedaan wegens defect artikel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.264 views

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 05:42
Een tijdje terug heb ik een Amiga 1200 met iemand geruild voor een 21" CRT monitor.

Na een tijdje kreeg ik bericht van die gozer dat de diskdrive het niet deed.
Ik zei tegen hem dat die A1200 altijd goed gewerkt heeft hier en dat ik er niets aan kon veranderen dat ie schijnbaar nu stuk is.

Er zijn wat verhitte discussies geweest op het plaatselijke forum en hij beticht mij openbaar van het zijn van een oplichter. Nou ik heb vele dingen meegemaakt, maar dus nog nooit dit. Omdat hij mij een oplichter noemde heb ik ferm teruggereageerd, dat hij die Amiga 1200 ook wel even had kunnen testen toen we ruilden. Dat deed hij niet.

Vanwege de felle discussie en de dus schijnbare defecte drive van de A1200 heeft hij me in een mail laten weten dat hij aangifte gaat doen vanwege 'oplichting' bij de politie. Hij stelt dat ik de monitor maar weer moet terugbrengen en ik de A1200 weer terug krijg, en dat dit moet gebeuren voor 24-11-08.

Wat moet ik hier nu weer mee? Ik weet dat de drive goed was, heb de A1200 zelfs nog wel eens gebruikt en voor de rest heeft ie alleen in de kast gestaan. Hij is akkoord gegaan met de ruil zonder te testen. Het lijkt me zijn woord tegen het mijne.

Mijn YouTube Channel

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Loop even een rechtswinkel binnen en leg dit voor. Ik denk dat je niets hoeft te verwachten, maar is wel handig om te weten.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Snowwie schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:59:
Wat moet ik hier nu weer mee? Ik weet dat de drive goed was, heb de A1200 zelfs nog wel eens gebruikt en voor de rest heeft ie alleen in de kast gestaan. Hij is akkoord gegaan met de ruil zonder te testen. Het lijkt me zijn woord tegen het mijne.
Gewoon negeren. Laat hem maar aangifte doen, hij maakt geen enkele kans. Wel raad ik je aan om niet fel te gaan reageren en gewoon rustig te blijven, je maakt het alleen maar erger door zelf te gaan schelden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gewoon aangifte laten doen waarbij het de vraag is of de politie überhaupt dat wel zal accepteren.

Trek je er verder maar niets van aan.

ARME AOW’er

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Guardian Angel schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:03:
Gewoon aangifte laten doen waarbij het de vraag is of de politie überhaupt dat wel zal accepteren.
Precies. Dit is toch een civiele zaak?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Gewoon negeren. Ik ben nog wel harder opgelicht, iets kopen, betalen en nooit ontvangen en daar doet de politie ook niets mee. Als je dit soort dingen wil oplossen moet je toch een civiele procedure duren starten en dat duurt jaaaaren en kost veel €€€.

Lekker laten varen, het ziet er gewoon naar uit dat hij gewoon niet tevreden is met die A1200, spijt heeft van de ruil en nu een smoes verzint om zijn monitor terug te krijgen.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-01 10:49

racoon

mooowwww

WAt ze hierboven mij zeggen, maar bewaar de mailtjes wel die verstuurd zijn als bewijs.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wellicht dat de politie best wil vaststellen wat de verklaring van hem is. Meer niet hoor.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van ruilen komt huilen :D

Maar goed, gewoon negeren die gast, hij had immers garantie tot aan het eind van de straat.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij dit soort 2e hands transacties tussen particulieren geldt volgens mij gewoon garantie tot aan de deur.

Helemaal als het om elektronica van 16 jaar oud gaat met bewegende onderdelen. Dat moet je gewoon testen en anders moet je maar hopen dat het nog werkt, zeker als het nog wat trillingen in de auto mag doorstaan.

Laat hem maar eens bewijzen dat het apparaat altijd al stuk was en niet pas in zijn auto is overleden. Lijkt me niet mogelijk voor hem om te bewijzen dat jij willens en wetens defecte spullen hebt verkocht.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Snowwie
Ik verkoop nimmer nooit defecte spullen, sorry, daar ben ik te eerlijk voor, ik zou zelf ook niet willen dat het me overkwam. Maar het schaad je wel enigszins. Want ondanks dat ik altijd goede spullen verkocht heb, zo vaak verkoop ik overigens niet eens wat, zullen misschien maar weinig mensen meer ingaan op evt. toekomstige advertenties van me.

* Snowwie moet nu snel weg, naar het werk. Lees de resterende reactie vanavond wel.

Mijn YouTube Channel

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:50
Van ruilen komt huilen.... Dat wisten wij als kind al. Anyway, zelden zo'n kansloos verhaal gehoord. Hij test 'm niet, en enige tijd later doet ie het opeens niet meer. Ja, en? Sjonge jonge. Zelfs al was ie vanaf dag 1 kapot, dan nog heeft ie geen poot om op te staan. Tenzij jij schriftelijk hebt bevestigd dat alles 100% in orde was, en dat je garantie gaf op je 2e hands ding. Denk 't niet.....

Gewoon negeren, hier komt ie helemaal nergens mee. En als meneer de minder fijne weg kiest ("ruilen voor 24-11, en anders kom ik wel een keer langs", ofzo) dan natuurlijk zelf aangifte doen.

• Megamind
Zowiezo bij particuliere aankoop is de garantie tot de voordeur natuurlijk :P

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Laat hem maar bewijzen dat de schijf defect was tijdens de ruil en dat hij deze niet heeft gesloopt.

Money for nothin' and your chicks for free

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11-2025
Vraag of je tegelijk met hem naar het politie bureau mag, zodat jij gelijk aangifte kan doen wegens Smaad/Laster ;)

Star Citizen Referral Code

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:30

Theo

moederbord

Laat hem maar een poging doen om aangifte te doen, dan hebben de agenten op het politiebureau ook weer een leuk verhaal voor bij de koffieautomaat. :)

Nu met WP, PV, EV en PC

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Andere benadering: heb je ook gezegd, is er ooit over gesproken, dat die diskdrive het wel zou doen?

Mother, will they like this song?

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Zou zeggen laat hem doen, als ze het al opnemen doen ze er niets mee.
En als hij het niet getest heeft dan is het zijn probleem.
En bij ruilen is er maar garantie tot levering.

Hoeveel tijd is er eigenlijk verlopen tussen de ruil & zijn geklaag?

Verwijderd

Megamind schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:13:
Zowiezo bij particuliere aankoop is de garantie tot de voordeur natuurlijk :P
Dit is ook onzin natuurlijk, want ook bij tweedehands verkoop gaat het om wat de koper of de ruiler op grond van de overeenkomst van koop of ruil mocht verwachten. Doe zelf onderzoek en vorm je op basis daarvan een mening vóór je zomaar iets roept, er is een shitload aan rechtspraak over tweedehands auto's, tweedehands boten et cetera.

Anyway, standaard beleid bij de politie is volgens mij hooguit uit beleefdheid die aangifte noteren en verder er niets mee doen. Er zou een defecte zaak geleverd zijn, kwestie van een gewone civielrechtelijke nakomingsvordering, ik kan me echt niet voorstellen dat de politie hier actie op onderneemt. Lekker laten blaten dus.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-01 16:03
Laat hem maar lekker aangifte gaan doen.
De %^#$#@ Politie hier doet er toch niks mee.
Via marktplaats eens opgelicht. Onder rembours laten versturen. Betaald, pakje open gemaakt zat er een pakje meel in.

In de auto, naar het politiebureau. Uitgelegd, ja, sorry meneer..daar kunnen we niks mee. Is geen strafrechtelijke zaak, maar een civiele zaak. Pas als het meerdere keren voorkomt kunnen we er wat mee (Hoe willen ze dat trouwens ooit checken? als je toch geen aangifte kan doen).

Weer in de auto gestapt en vervolgens met behulp van www.internetoplichting.nl twee artikelen uit het strafrechtboek (o.i.d) erbij gepakt waarin stond dat de politie mijn aangifte wel MOEST aannemen.

Weer naar het politiebureau, ze gewezen op die artikelen en na overleg tussen de agenten (want niemand had ooit van die artikelen gehoord), hebben ze toch mijn aangifte opgenomen, maar wel met de mededeling dat ze er toch niks mee doen.

Verwijderd

Hetzelfde verhaal als je aangifte gaat doen van een gestolen doodnormale herenfiets. Aangeifte wordt opgenomen, belandt op de stapel en blijft daar liggen tot het gebeuren minimaal verjaard is.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-01 00:17
Robbie T schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:19:
en na overleg tussen de agenten (want niemand had ooit van die artikelen gehoord
:D :D :D 8)7

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:26
Gewoon lekker laten gaan, en vooral niet reageren...

Ik had ooit een PSP verkocht samen met 4 spellen, 3 films, logitech case en boxen (zo een mooi dockingstation). Alles netjes gemaakt, overal dozen van etc. etc. Een man kwam de PSP kopen voor zijn zoontje en ophalen. Ik had hem nog gevraagd of hij wilde testen, maar dat achtte hij niet nodig.

afijn, drie dagen later belt de beste meneer op, PSP leest geen UMD meer, en hij wilde zijn geld terug. Eerste mailtje was vriendelijk, tweede was zeer vijandig, enige wat ik toen gedaan heb is zeggen dat ik de dagvaardiging met plezier tegemoet ziet.... Nooit meer wat van gehoord :P

Dus, geen probleem van maken, en niet meer op onofficieel schrijven etc. etc. reageren.

Wil je het echt bont maken, gewoon die monitor in de zeikregen voor zijn deur neerplanten en je amiga ophalen :P

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:09:
[...]

Dit is ook onzin natuurlijk, want ook bij tweedehands verkoop gaat het om wat de koper of de ruiler op grond van de overeenkomst van koop of ruil mocht verwachten. Doe zelf onderzoek en vorm je op basis daarvan een mening vóór je zomaar iets roept, er is een shitload aan rechtspraak over tweedehands auto's, tweedehands boten et cetera.
Bah, ben je me wéér voor :P

• Robbie T
Ja, echt..
Ik kom daar, en ik zeg van, goh ik was hier net om aangifte te doen van oplichting, maar jullie wilden mijn aangifte niet aannemen, maar volgens artikel blablla (Weet de nummers niet meer ;)). zijn jullie verplicht mijn aangfite op te nemen.
"Jan? Ken jij artikel (...)"?
"Momentje hoor"

Vervolgens hoor ik ze achter in het kantoortje overleggen en mocht ik wel even meelopen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54
offtopic:
SG->SF aangezien ebay ed. ook in SF hoort :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Robbie T schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:19:
De %^#$#@ Politie hier doet er toch niks mee.
offtopic:
Diezelfde "politie" bestaat ook maar uit mensen dat hun ondankbare en onderbetaalde werk vaak in moeilijke omstandigheden moeten doen.

Iets minder heftig reageren mag.

ARME AOW’er

• Robbie T
Guardian Angel schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:35:
[...]

offtopic:
Diezelfde "politie" bestaat ook maar uit mensen dat hun ondankbare en onderbetaalde werk vaak in moeilijke omstandigheden moeten doen.

Iets minder heftig reageren mag.
Euh, het ondankbare en onderbetaalde weten ze voordat ze er aan beginnen. En dat #@$#@! waren ze op dat moment wel. Daarnaast roepen ze het met dit soort acties wel over zich zelf af. (En ook met de stakingen toen bij de voetbalwedstrijden, het zal vast een goede manier zijn, maar als je wil dat een groot deel van de bevolking je niet mag, vooral zo door blijven gaan!
(Neemt overigens niet weg dat ze ook goede dingen doen).

Is overigens hetzelfde dat toen we de brandweer belden wegens brand.
Gesprek ging ongeveer als volgt:.

W = Ja, goedenavond we hebben hier een brandje in de 13e med (Stuk naast de camping).
B: Maar waarom belt u ons dan?
W: Omdat het te groot is om zelf uit te maken, en we hebben hier wel een brandblusser, maar daar redden we het niet mee.
B: Probeert u het toch eerst maar zelf, goedenavond verder!

En na een brandblusser leeg te hebben gespoten nog maar eens gebeld en toen kwamen ze wel, en ze begrepen niet dat ze niet meteen iemand hebben gestuurd.

Maar goed, we gaan off-topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Robbie T op 13-11-2008 19:42 ]

• Snowwie
Simon Verhoeven schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:51:
Hoeveel tijd is er eigenlijk verlopen tussen de ruil & zijn geklaag?
Een week ongeveer.

Oke, uit de meeste, eigenlijk alle reacties kan ik opmaken dat ik het gewoon kan negeren.

En dat zal ik ook doen.

Mijn YouTube Channel

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07-2025
verhaal is iets anders dan je voorspiegelt vriend.
je zei letterlijk tegen mij je mag hem testen maar het hoeft niet.
ik ging uit op je eerlijkheid.
niet alleen de hd was defect (jij wist zei je in de mail niet dat er een hd in zat)
ook de drive was kapot...

daarnaast heb je me behoorlijk verbaal lopen afzeiken in het veendammer forum...

en er is direct door de politie in de stad groningen verbaal opgemaakt
er hoefde niet aangedrongen te worden

verwacht er niets van maar niets doen schiet ook niet op.

inmiddels heb ik van een forum genoot uit veendam een goed werkende hd en diskdrive gekocht
de set werkt nu dus weer.

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• eX0duS
  • Laatst online: 13:09
Beetje late reactie, en je ook nog eens speciaal daarvoor registreren hier, wat een moeite allemaal...

Om daar nou gelijk aangifte van te gaan doen...
Ik weet niet om wat voor bedrag het (zou) gaan/ging, ik denk niet dat zo'n monitor erg veel waard was, zou ik zelf, om van het gezeik af te zijn 10 euro overmaken, kan je daar van ander wel werkend spul kopen...

• Megamind
kimahri schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:24:
niet alleen de hd was defect (jij wist zei je in de mail niet dat er een hd in zat)

daarnaast heb je me behoorlijk verbaal lopen afzeiken in het veendammer forum...

inmiddels heb ik van een forum genoot uit veendam een goed werkende hd en diskdrive gekocht
Ik weet niet wat triester is, aangifte doen voor en 200 jaar oude Amiga of registreren om je ei kwijt te kunnen in uber belabert Nederlands :P

• Lumics
  • Laatst online: 18:03

Ik zie dat jij op je beurt de TS hebt bedreigd op het amiga forum; " op de stoep staan"![KLIK]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
...
en dat is dan jouw oordeel en keuze (en ev. fout) geweest.

Om daarvoor de politie lastig te vallen... die gasten hebben wel wat beters te doen.
Oke, het is spijtig natuurlijk, maar verkoop tussen particulieren is steeds met bekende en verdoken gebreken, tenzij deze onmiddellijk gevaar brengen (auto die wordt opgehaald, verkoper weet dat koper er mee naar huis gaat rijden, maar vermeld niet dat de remmen het niet doen bv.)
Of als men dingen levert die niet overeengekomen zijn (die zak bloem bv van hierboven)

Jij als koper hebt een 'keuringsplicht' dat je dat wegwuift op geloof van de verkoper, is wederom jouw keuze.
(de verkoper (TS) was er misschien niet van op de hoogte dat die drives niet meer werkten op die moment - wie weet hoelang stond die amiga als op de zolder - en hij kan ook niet weten dat jij hem actief wilt gaan gebruiken, misschien ben jij een verzamelaar die die amiga maar in een kast tussen de anderen gaat zetten ?
(net zoals de moederbord verzamelende tweakers hier ergens)

Particuliere verkoop is ook telkens garantie tot aan de deur.
(ps: fijn dat jij als koper hier ook even je uitleg komt doen, maar in mijn ogen ben je net zo fout, en ev. zelfs meer fout dan de verkoper)

Wie zegt dat het niet aan jou ligt omdat je die amiga hebt opgestart voordat je die hebt laten climatiseren ?
oudere systemen kan je vaak best even laten staan voordat je ze opstart wegens lange stilstand, of kleine vocht/condens vorming tijdens transport. Maar een idee.

offtopic:
Ik heb hier via t.net recent een mda vario overgenomen van iemand, nu na 3 maanden heeft het scherm het voor 1 of andere reden het opgegeven - daar ga ik hem ook niet voor lastig gevallen - bij overdracht werkte alles perfect en de 3 maanden tussen toen en nu ook, dus ja dat is het risico van 2de hands te kopen

Maar dat zijn mijn 2cents. (en die zouden hetzelfde zijn als ik in jouw plaats was geweest - ik zou ev. wel op vriendelijke wijze met verkoper even mailen of hij ervan wist en/of hij iemand kent om aan de niet-werkende onderdelen te geraken. indien niet, dan ging ik zelf ervoor op zoek)

Voel je in het zak gezet had je beter moeten onderhandelen (en een controle uitvoeren hoort daarbij)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54
Vetes lossen jullie onderling maar op, zolang het maar niet op dit forum is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.