Toon posts:

Web Directories (nuttig of niet ?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft niet echt met "webdesign" an sich te maken, maar ik vond niet direct een betere plaats om het te posten, als iemand dat wel weet: move het gerust.

Nu de vraag zelf, een kennis van me heeft als nieuwe "baan" om de site van haar baas in talloze zogenaamde "webdirectories" te zetten. Ik heb nu toch mijn bedenkingen bij het nut van deze job, worden directories dan nog zo vaak gebruikt ? Zetten jullie jullie sites in directories. Om kort te zijn: wat denken jullie over Web Directories ?

Aangezien ze als "SEO" was aangenomen (hoewel ze absoluut geen verstan heeft van computers) lijkt het me meer raadzaam om meta-tags en degerlijke te optimalizeren dan gans de dag directories te submitten.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Web directories zijn voor SEO erg interessant en ja, die worden nog regelmatig gebruikt.

Met name dmoz.org is interessant.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 13-11-2008 12:11 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:35
Dingen als pagina.nl en DMOZ (.nl/.org) worden inderdaad redelijk belangrijk gevonden door Google.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^ Wat zij zeggen, met de kanttekening dat als je in een "web directory" van een spamboer ofzo terecht komt je meteen loeihard wordt neergesabeld door Google. Dat zal ze leren :P

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 13-11-2008 12:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ik zou ook niet een of andere subscribe-tool gebruiken of je bij tientallen inschrijven, maar puur een aantal kwalitatief goede directories selecteren en de site daar aanmelden.

Verwijderd

Misschien kun je iets duidelijker zijn over wat je precies bedoelt?

Ik neem aan dat je het hebt over het laten opnemen van links in linkportalen en linkdirectories en het effect hiervan op de positie van je site in zoekmachines.

Aangezien links een belangrijke factor zijn voor de ranking van een site is het zeker de moeite waard om hier aandacht aan te besteden. Concentreer je echter op de belangrijkste directories (zoals DMOZ) en vermijd spammers/linkfarms, deze kunnen je positie eerder schaden. Ditzelfde geldt voor startpagina's, ook hier zijn er waardevolle sites maar ook sites die weinig of juist een averechts effect kunnen hebben.

Het meest waardevol zijn links op sites die zelf ook een hoge autoriteit hebben. Vaak zijn dat niet de directories, maar bijvoorbeeld een informatieve of journalistieke site binnen het thema waar de betreffende site binnen valt.

SEO is een optelsom van factoren die allemaal een klein beetje helpen, er is geen algemene road to success. Probeer vooral goede, logische sites te maken voor bezoekers, met waardevolle informatie waar men ook vrij snel vanzelf naar zal linken en ze worden al meteen een stuk beter gevonden in Google.

Van de metatags is eigenlijk alleen de description interessant omdat deze soms wordt gebruikt bij de getoonde zoekresultaten. Met een pakkende omschrijving lok je meer bezoekers naar je site die je resultaat tegenkomen.

Maareh... Hoe kan iemand worden aangenomen om SEO te doen voor websites als deze "geen verstan heeft van computers"? Dat mag je uitleggen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:21:
Ik neem aan dat je het hebt over het laten opnemen van links in linkportalen en linkdirectories en het effect hiervan op de positie van je site in zoekmachines.
Dat is het inderdaad.

Bedankt voor de reacties, vooral het "beperken" zie ik als belangerijk, als ik hoor dat haar baas wil dat ze hen in letterlijk honderden van die "directories" (waarschijnlijk ook linkfarms) aan moet melden zie ik de spam-ban al van ver aankomen blijkbaar. Zelfde geldt dan ook voor die wazige Indische "firma's" die voor enkele dollars jou site gaan inschrijven op van die directories.
Pagina: 1