• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-08 19:36
Hoi,

Ik heb vista op mijn desktop pc staan en xp op mijn laptop. Nu heb ik in vista een mapje ''_temp'' gedeeld door eigenschappen van het mapje op te vragen, dan te kiezen voor ''geavanceerd delen'' en dan volledig beheer toegekend voor 'everyone'. Als ik nu op mijn laptop naar run ga en ik tik in:

\\192.168.2.3\_temp

laat xp na een tijdje een dialoog zien (Connect to ...). Ik moet hier mijn username en password invoeren. Ik heb eigenlijk geen idee wat dit moet zijn aangezien ik bij het delen geen wachtwoord of gebruikersnaam heb opgegeven. Mijn eerste veronderstelling was dan ook dat ik hier het wachtwoord en gebruikersnaam van mijn gebruikers account op de desktop pc moet invoeren. Dit heb ik gedaan alleen als ik dan op OK druk gebeurt er niets, het dialoog komt gewoon terug alleen heeft xp nu voor de gebruikers naam 192.168.2.3\ gezet.
Ik heb toen opnieuw mijn wachtwoord ingevoerd maar weer zonder resultaat. Het dialoog komt gewoon terug.
De username die ik invoer is de gebruikersnaam die ik ook bovenaan in het start menu in vista zie staan.

Blijkbaar moet het dus een ander wachtwoord of gebruikersnaam zijn maar welke?

Heeft iemand een idee? :?

Verwijderd

Ik zou even kijken of je guests accounts op je xp en vista machine enabled staan. Dan zal je normaal niet gevraagd worden om een gebruikersnaam en wachtwoord in te geven.

• R0K13
De guest accounts zijn uitgeschakeld

Verwijderd

Gebruik de inlognaam en wachtwoord van het administrator account op je vista computer eens.
dus: 192.168.2.3\administrator als naam met het bijbehorende wachtwoord.

Je moet op je vista pc dan wel een account hebben met die naam. Zoniet, dan even aanmaken.

Zo werkte het bij mij wel. Je kan eventueel ook even in de adresbalk intikken: \\192.168.2.3\c$
De c$ is een hidden systeemshare.
Er wordt dan ook gevraagd om een inlognaam. Op deze manier werkt het bij mij probleemloos.

Kijk ook hier even http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb727037.aspx
Je kan diverse instellingen doen mbt sharing nl.

Succes

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 13:30 ]

• R0K13
Het lukt nog steeds niet. Ik kan geen account aanmaken met de naam administrator omdat die al bestaat ookal wordt hij niet in de lijst weergegeven. Ik heb mijn netwerk veranderd van openbaar naar particulier en ik heb onder netwerkcentrum bestanden delen en openbare mappen delen ingeschakeld en met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld. Allemaal nog zonder resultaat. Nog steeds krijg ik dat zelfde dialoog dat vraagt om een username en wachtwoord.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

job

Bestandsdeling op vista is heel wat beter geregeld dan op xp. Beter dat wil zeggen veiliger.
Je zal dus op je vista pc een useraccount aan moeten maken welke dezefde username en password heeft als op je xp pc.

Het makkelijkst is dus als je de username en password op pc en laptop hetzelfde maakt.
Daarna even voor de zekerheid bij geavanceerd delen desbetreffende username toevoegen aan diegene die erbij mogen.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:13
070-620 eens lezen.....

Er is een onderdeel van de netwerkinstellingen die aangeeft wat wel en niet mag. Een onderdeel ervan is bestanden delen, maar een subonderdeel heeft te maken met autenticatie. Als je gaat delen, gaan de juiste poorten op de firewall open en bestanden delen gaat aan, maar je moet nog steeds naam en pass ingeven. Die optie moet je uit zetten waarna je er wel bij kan ;).

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• R0K13
job schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:08:
Bestandsdeling op vista is heel wat beter geregeld dan op xp. Beter dat wil zeggen veiliger.
Je zal dus op je vista pc een useraccount aan moeten maken welke dezefde username en password heeft als op je xp pc.

Het makkelijkst is dus als je de username en password op pc en laptop hetzelfde maakt.
Daarna even voor de zekerheid bij geavanceerd delen desbetreffende username toevoegen aan diegene die erbij mogen.
Gedaan maar werkt helaas niet. Heb nog steeds hetzelfde probleem. Begint er steeds meer op te lijken dat dit gewoon niet meer werkt ofzo in vista :?

Ik snap niet wat ik fout doe. Als ik bij eigenschappen van een folder instel dat ik de folder wil delen met gebruikers op het netwerk, iedereen alle rechten wil geven en het netwerk instel als een veilig particulier netwerk dat niet open is van buitenaf waarom moet vista dan nog zo moeilijk doen?? Ik zie niet waarom de beveiliging nu beter is?? Het werkt gewoon niet. Mijn wachtwoorden zijn correct en toch krijg ik geen toegang. Ik heb ingesteld dat alles op het netwerk thuis te vertrouwen is en toch werkt het niet.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:44

ByteDelight

Retro computing is alive!

Werkgroep gelijk?
Meen dat de defaults van XP en Vista niet gelijk zijn. Misschien vergis ik me.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:44

ByteDelight

Retro computing is alive!

R0K13 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:49:
[...]

Gedaan maar werkt helaas niet. Heb nog steeds hetzelfde probleem. Begint er steeds meer op te lijken dat dit gewoon niet meer werkt ofzo in vista :?
Het werkt wel, gewoon effe doorzetten.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Pagina: 1