Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BootDVD

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

• pmsik
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-11-2016
Ik weet niet waarom ik er zo abrupt word uitgegooid.
Een tikkeltje grof lijkt mij.
Wat ik heb gedaan heb ik verteld; misschien niet dat ik heb gebrand met Ashampoo maar dat had ik graag alsnog gedaan.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik snap niet waar je het over hebt? Meer informatie zou geen overbodige luxe zijn? Misschien dat daardoor je vorige topic werd dichtgegooid?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

Wat was je ana het doen, uit je melding haal ik niet uit wat je wil en ana het doen was.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Vervolg op BootDVD

Niet echt handig om het topic in vrijwel dezelfde vorm weer gewoon te openen, want er wordt niet voor niks gevraagd wat je zelf hebt geprobeerd.

Wordt er in de handleiding die je hebt gebruik toevallig geen melding gemaakt van een boot image die je moet extracten van je originele installatie-CD?

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 13-11-2008 11:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• pmsik
Wat ik wil is een backup maken van mijn Windows Vista Ultimate 32bits installDVD gecombineerd met SP1.
Deze nieuwe DVD wil ik uiteraard kunnen gebruiken om bv te booten ivm de herstel opties.
Slipstreamen heb ik gedaan met vLite en het resultaat daarvan heb ik gebrand met Ashampoo.
Nu kan ik alleen niet booten met deze nieuwe DVD.
Daarom was mijn vraag: wat doe ik fout of vergeet ik?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik raad je als eerste aan om even dit stukje te lezen:
Het algemeen beleid #topicopslot

Ik verwacht dat de DVD gewoon niet bootable is gemaakt. Gewoonlijk kan je dit doen door een optie in nero (en dergelijke) of een image van een bootable DVD aan te passen en te gebruiken voor slipstreamde versie.

edit:
Heb je de tutorials al doorgekeken die overal te vinden zijn, want ik denk dat er grote kans is dat het er letterlijk in staat (http://www.google.nl/sear...ltimate&btnG=Zoeken&meta=)

[ Voor 25% gewijzigd door Kixtart op 13-11-2008 12:07 ]

☻/
/▌
/ \

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom heb je hem niet gebrand met de built-in feature van vLite? Dan weet je zeker dat hij bootable is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je zou wat preciezer kunnen zijn met 'kan niet booten met deze nieuwe DVD', want het is nog steeds te generiek zo.

Hoe merk je dat je er niet mee kan booten?

Misschien is je DVD-speler niet ingesteld om mee te booten, dat kan je dan in je BIOS instellen.
Misschien is de DVD zelf niet bootable, maar de DVD-speler niet goed ingesteld in de BIOS is wat handiger te checken en te verhelpen mocht dat het geval zijn.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• pmsik
Bij het aan de orde stellen van mijn vraag ga ik ervan uit dat als ik zeg: booten, dat iedereen begrijpt dat ik bedoel: opstarten van mijn systeem met deze DVD.
Ook ga ik ervan uit dat men begrijpt dat ik de DVD-lezer heb ingesteld in de bios als bootable tenslotte constateer ik dat mijn oude wel boot en mijn nieuweniet.
Etc. etc...
Ik snap best dat er vaak zeer onduidelijke vragen gesteld worden, maar toch...
Ik zoek het wel uit.
Dank U.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

pmsik schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:09:
Bij het aan de orde stellen van mijn vraag ga ik ervan uit dat als ik zeg: booten, dat iedereen begrijpt dat ik bedoel: opstarten van mijn systeem met deze DVD.
Ook ga ik ervan uit dat men begrijpt dat ik de DVD-lezer heb ingesteld in de bios als bootable tenslotte constateer ik dat mijn oude wel boot en mijn nieuweniet.
Etc. etc...
Ik zoek het wel uit.
Dank U.
Vermeld dat dan ook even voor ons, want voor hetzelfde geld heb je je dvd gebrand op systeem A, waar het bios inderdaad staat ingesteld op booten vanaf dvd, maar probeer je hem uit op systeem B, waar hij gewoon boot van de harddisk. Capice?

En als je nou eens het verschil gaat uitzoeken tussen je twee dvd's kom je, behalve een paar extra bestandjes voor je service pack, uit op een boot image. Hoe je die erbij krijgt? Succes.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tjongejonge, wat ben je vriendelijk terwijl we probeerden te helpen ondanks je o zo summiere informatie?

Wat verwacht je in vredesnaam van ons? Dat we je gedachten kunnen lezen dat je DVD-speler goed is ingesteld in de BIOS? We zien erg vaak newbies op dit forum met de meest basisvragen zoals die van jou, dus mogen we ook prima aannemen dat je dan een newbie bent.

Als je nou eens al dit informatie gelijk aan het begin had gegeven, dat andere CD/DVDs wel booten aan het begin maar dit ene niet, dan hadden we dit gedoe zo makkelijk kunnen overslaan, denk je ook niet?

Denk toch even na!

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

pmsik schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:09:
Etc. etc...
Ik zoek het wel uit.
Dank U.
Jij bent gewoon onduidelijk.....

En het werd al aangegeven, maar als je gebruik maakt van de build in brand optie in vLite dan weet je zeker dat het werkt, maar dat wil je ws niet horen.....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het heropenen van een gesloten topic wordt sowieso niet gewaardeerd; lees gerust het volgende topic nog eens door: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.