[MacBook] iSight lampje gaat af en toe aan

Pagina: 1
Acties:

• johnydoe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-11-2025
Heel af en toe merk ik dat het lampje van mijn webcam aangaat en na een paar seconde weer uit gaat. Dat is natuurlijk maf als ik helemaal niets anders aan het doen ben dan wat coden.

Het gaat om een macbook van m'n werk die ik afgelopen juli nieuw heb gekregen. Er staan volgens mij geen rare dingen op, maar wie weet?

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Ik kan me nog voorstellen dat het bijv een soort van zelf-test is, maar ik kan het nergens terug vinden en vind het nogal een creepy idee dat iemand anders meekijkt als ik aan 't werk ben :P

13:11 rob_erwt: de kennis van onze taal wordt ook alleen maar slechter bij die jonge generatie he... :P | 13:16 trigen: de oudere generatie kan het gewoon niet goed overbrengen :+

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
is er niet iets van diefstal software aanwezig op je macbook? die per x interval een foto maakt van de gebruiker?

• johnydoe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-11-2025
tss, inderdaad. Na wat navraag bij systeembeheer blijkt adeona geinstalleerd te zijn. nooit eerder van gehoord, maar dat is inderdaad een diefstal tool die foto's blijkt te maken.
fijn dat ze dat er even bij hebben verteld :P maar iig bedankt!

13:11 rob_erwt: de kennis van onze taal wordt ook alleen maar slechter bij die jonge generatie he... :P | 13:16 trigen: de oudere generatie kan het gewoon niet goed overbrengen :+

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
johnydoe schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:06:
tss, inderdaad. Na wat navraag bij systeembeheer blijkt adeona geinstalleerd te zijn. nooit eerder van gehoord, maar dat is inderdaad een diefstal tool die foto's blijkt te maken.
fijn dat ze dat er even bij hebben verteld :P maar iig bedankt!
Dit meen je niet? Je werkgever zet dus software op de laptop die met enige regelmaat foto's van je maakt zonder dat te melden? En je neemt geen ontslag? Ik zou voor zo'n werkgever niet meer willen werken.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
Marc P schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:15:
[...]

Dit meen je niet? Je werkgever zet dus software op de laptop die met enige regelmaat foto's van je maakt zonder dat te melden? En je neemt geen ontslag? Ik zou voor zo'n werkgever niet meer willen werken.
dit is inderdaad een beetje vreemd van je werkgever. Dat hadden bij het afgeven van je macbook best even mogen vermelden. Het niet melden is opzich wel iets om even over te klagen!

[ Voor 0% gewijzigd door steffex op 13-11-2008 12:34 . Reden: typo ]