Toon posts:

Pushing HTTP, hoe javascript cache leegmaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webserver gemaakt die wanneer er een connectie is met een client via HTTP de verbinding openhoud.

Hierdoor kan ik dus via een hidden iframe constant data versturen en deze weergeven in de browser (denk aan een online chat applicatie die niet constant kijkt of er nieuwe berichten zijn maar wordt getriggered door de server d.m.v. reversed ajax/push of hoe je het ook wilt noemen).

Alles werkt prima en doet wat ik wil alleen het probleem is dat ik erg vaak push (tientallen keren per seconden). Omdat dit constant javascripts zijn en de browser denkt dat hij constant aan het laden is wordt het geheugengebruik van de browser op een gegeven moment onacceptabel en zeker op kleinere devices zoals PDA's en mobiele telefoons is dit gewoon niet te doen omdat de browser dan na enkele minuten crasht.

Nu zoek ik dus een oplossing in de richting van javascript die de huidige cache van die pagina (het geheugen wat gebruikt wordt voor de pagina) weggooit a.k.a. verwijderd. Ik heb al iets gemaakt dat ervoor zorgt dat de hidden iframe steeds gereset wordt maar dit verhelpt het probleem van het cachen nog niet. Na wat zoektochten op het internet las ik wat over DOM waarmee ik scripttages kon verwijderen maar ik heb hier een beetje een hard hoofd in.

Heeft iemand een oplossing?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens of je je oplossing niet kunt 'omklussen' naar AJAX? En waarom tientallen keren per seconde? Moet het echt zo (excuse le mot) achterlijk vaak? Kun je wat specifieker zijn in wat je nou precies aan 't doen bent? Wat voor soort applicatie?

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 13-11-2008 11:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Het doel is een applicatie maken die een grafiek tekent afkomstig van een apparaat die meerdere malen per seconden waarden doorgeeft. Omdat het tekenen van een grafiek enkele keren per seconden te intensief is maak ik gebruik van een buffer en doe ik dit om de 3 seconden echter het is super belangrijk dat ik wel alle waarden heb van de afgelopen iteraties. Het gemiddelde berekenen is dus absoluut een not-done.

Ajax is een optie maar dit is geen push wat ik eigenlijk wil. Reversed Ajax is wel een optie maar dat heb ik eigenlijk al en dan zit ik weer met dat cache probleem.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:14:
Het doel is een applicatie maken die een grafiek tekent afkomstig van een apparaat die meerdere malen per seconden waarden doorgeeft.
Waarom buffer je die data van dat apparaat dan niet ergens? Liefst op de machine waar 't apparaat is aangesloten natuurlijk. Dan kun je dus 'batches' (of 'bulk' zo je wil) van je data ophalen op werkbare intervallen.

Dit soort zaken wil je echt niet client-side gaan afhandelen. Ook gezien dit topic kan ik eigenlijk alleen maar zeggen (en dat is als goedbedoeld advies) dat je een verkeerde (en doodlopende) weg bent ingeslagen, IMHO. Hoe eerder je jezelf bij elkaar raapt, de meuk overboord kiepert en het op een degelijke manier gaat oplossen hoe beter ;)

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 13-11-2008 13:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou je niet b.v. een XML continue verversen op de server en deze met een Javascript timer elke keer weer ophalen?