Toon posts:

Vreemde zin in nieuwsbericht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarschuwing vooraf: dit kan een beetje lijken op mierenneukerij. Het boeit mij persoonlijk dan ook niet zo heel veel of er iets aan gedaan wordt of niet. ;)

't Gaat hierover: nieuws: Spam in Nederland volgend jaar geheel verboden - update
Daarin staat:
Alleen aan wie expliciet aangeeft nog ongevraagde e-mails, sms'jes en faxen te willen ontvangen, zullen deze nog verstuurd mogen worden
Euh, als je aangeeft dat soort e-mailtjes te willen ontvangen, kun je het per definitie toch niet meer over "ongevraagde e-mails" hebben? Commerciële e-mails, ge-automatiseerde e-mails of massmailings lijkt mij meer voor de hand te liggen. :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Rataplan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:41:
Om jouw specifieke post heb ik niet gevraagd, maar ik heb wel dit topic geopend omdat ik graag zie dat fouten gemeld worden :)
...en even verderop vraag ik om concrete suggesties. Je geeft er drie, maar die zijn alledrie niet correct: ik krijg aan de lopende band zeer gewenste commerciële e-mail (over bestellingen die ik doe bijvoorbeeld), en ook geautomatiseerde mail en massmailings (T.net-nieuwsbrief, Debian-security advisories, om er maar eens een paar te noemen) zijn hier meer dan welkom. Vooalsnog handhaaf ik bij gebrek aan beter de huidige formulering :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat zijn toch allemaal voorbeelden van mails waar je om gevraagd hebt? Die mogen dus wel verstuurd worden, maar ongevraagde e-mails niet (spam, dus). :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Vandaar de huidige formulering :)

edit:
Brainwave en artikel vertimmerd. Zo beter? :)

[ Voor 46% gewijzigd door Rataplan op 13-11-2008 12:05 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik in de war.

Even herhalen:
Alleen aan wie expliciet aangeeft nog ongevraagde e-mails, sms'jes en faxen te willen ontvangen, zullen deze nog verstuurd mogen worden
Ik zeg: massmailing kan een alternatief zijn.
Jij zegt: nee, want ik ontvang regelmatig massmailings waar ik toestemming voor hebt gegeven.
Ik zeg: dus massmailings is een alternatief. :)
Jij zegt: Ja, vandaar de huidige formulering.

Of begrijp ik het nu verkeerd? :P

edit: maar dit is ook een uitstekende oplossing. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 12:08 ]