Automatische switchbox voor optisch geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.703 views

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Op dit moment heb ik een drietal apparaten met een uitgang voor optisch geluid:
-xbox360
-digitale decoder voor tv
-HDX1000 (network media tank)

Mijn receiver heeft 1 optische en 1 coaxiale ingang. Op de coaxiale ingang is een dvdspeler aangesloten. De drie hierboven genoemde apparaten wil ik graag allemaal verbinden met mijn receiver, maar hiervoor kom twee optische ingangen te kort.

Ik op zoek naar een apparaat welke 3 (of meer) ingangen en 1 uitgang heeft (welke op mijn receiver aangesloten kan worden). Nu heb ik zelf tig apparaten gevonden welke dit kunnen, maar bij elke moet middels een switch handmatig het audioapparaat gekozen worden.
Wat ik zoek is een apparaat dat slim genoeg is om te kiezen welk signaal doorgegeven moet worden aan de receiver: staat de xbox aan, dan xbox geluid doorgeven. Staat de HDX1000 aan, dan HDX1000 geluid doorgeven, etc. Hebben jullie aanraders?

[ Voor 0% gewijzigd door deavatar op 13-11-2008 10:30 . Reden: typo ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
Zo, dat ding is wel duur zeg. Voor coaxiaal zijn dit soort dingen voor een paar euro te bouwen (heeft weleens in Elektor gestaan) en wellicht dus ook voor een normale prijs te koop.

Je zou kunnen overwegen om alle optische signalen eerst om te zetten in coaxiale signalen en dan een automatische switch daarvoor te kopen (of te maken als je handig bent met een soldeerbout). Kwaliteitsverlies zal niet echt een probleem zijn bij digitale signalen.

Edit: die schakeling van Elektuur stond in het juli/augustus nummer van 2008 en is hier te vinden op de website.

[ Voor 20% gewijzigd door DJMarcel op 13-11-2008 12:55 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Kijk eens naar de Marmitek Flat TV Link 4.
Die kan veel meer switchen (ook video/audio), maar ook digitale audio, optisch.
Ook Joytech had/heeft zulke apparaten Control Center, zie ook dit topic.
Ze switchen niet geheel 'automatisch', ik vrees dat je die ook niet snel zult vinden, maar hebben wel een remote, evt. natuurlijk te combineren met een universele als de Logitech Harmony.

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Niet geheel wat je zoekt waarschijnlijk, maar ik heb zelf een octava hdmi switch met ingebouwde optische en coaxiale switcher;

http://www.octavainc.com/HDMI%20switch%204port_toslink.htm

Deze is volautomatisch, maar ook met remote te bedienen en erg duur ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Tot nu toe lijkt de Marmitek Flat TV Link 4 me het meest werkbare, ondanks dat deze niet volautomatisch is. Ik heb een Logitech harmony afstandsbediening, dus zou dit ook niet zo'n groot probleem zijn. De andere aangedragen oplossingen zijn wel heel mooi, maar ik vind ze wel prijzig. Ik zoek eigenlijk tot max 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

offtopic:
Die heeft geen optische SPDIF in-/uitgangen, enkel RCA.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark48
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-03 14:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk dat TS inmiddels voorzien is, zo'n 14 jaar later.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:38

FeaR

In GoT we trust

@Tjark48
Vorige keer wees ik je er op dat een topic van drie jaar oud kicken niet gewenst is. Of een topic van 14 jaar oud dat wel is mag je zelf invullen....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.