• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-01 23:23
Ik maak gebruik van albumprinter. De software die je van hen krijgt werkt wel maar je hangt daar wel aan vast en als ik mijn boekje ergens anders wil laten printen, kan ik de gehele design opnieuw maken.

Dus ik zou graag pagina's voor een fotoboek in andere programma ontwerpen dewelke dan netjes de paginas als JPG genereert die ik dan in de albumprinter software inlaad.

Ik kan dit natuurlijk doen met programma's zoals Photoshop, maar ik had graag een programma waar ik gemakkelijk het aantal pagina's kan instellen, de grootte van de paginas, fotos drag en droppen, ... en dat ik dan als een project kan opslaan zodat ik het later nog gemakkelijk kan aanpassen.

Alleen vind ik niets, als ik google dan vind ik enkel tools om online fotoalbums te maken of sites zoals albumprinter.

Iemand een ideetje?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
InDesign? Wel vrij pr0 hoor.

|>

• YellowCube
  • Laatst online: 12:45

YellowCube

Wait...what?

FGA --> FGW

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• DaRKie
Precies ook een beetje langs de dure kant :)

[ Voor 118% gewijzigd door DaRKie op 14-11-2008 07:29 ]

• DaRKie
Ik heb ondertussen de trial voor Photoshop elements uitgeprobeerd. Op het eerste zich leek die het te doen, maar daar kan ik precies niet de grootte van een blad instellen en hij wilt precies ook niet elke pagina als een aparte jpg opslaan maar ik zal nog eens beter zoeken, misschien heb ik erover gekeken.

Ik ga straks ook nog eens QuarkXPress 8 proberen.

Maar deze programmas zijn eigelijk al te veel/duur. Een simpel programma waar ik fotos in een blad kan slepen met eventueel wat features zoals borders rond de foto zetten en ik ben al blij :)

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
DaRKie schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 07:29:
Ik heb ondertussen de trial voor Photoshop elements uitgeprobeerd. Op het eerste zich leek die het te doen, maar daar kan ik precies niet de grootte van een blad instellen en hij wilt precies ook niet elke pagina als een aparte jpg opslaan maar ik zal nog eens beter zoeken, misschien heb ik erover gekeken.

Ik ga straks ook nog eens QuarkXPress 8 proberen.

Maar deze programmas zijn eigelijk al te veel/duur. Een simpel programma waar ik fotos in een blad kan slepen met eventueel wat features zoals borders rond de foto zetten en ik ben al blij :)
Ik doe dit in photoshop, maar misschien kan "the gimp" ook ?
Nooit geprobeerd, maar deze zou een 'open source photoshop wannabee' moeten zijn dus is het proberen waard!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
Wacht even, InDesign is je te duur, maar QuarkXpress 8 kan wel? :?

|>

• DaRKie
Dieter schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:02:
[...]

Ik doe dit in photoshop, maar misschien kan "the gimp" ook ?
Nooit geprobeerd, maar deze zou een 'open source photoshop wannabee' moeten zijn dus is het proberen waard!
Maar daar moet je per pagina zelf werken, ik zou graag een programma hebben dat me een "boek" voorschotelt zodat ik alle paginas te samen kan beheren.
simon schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:16:
Wacht even, InDesign is je te duur, maar QuarkXpress 8 kan wel? :?
Daarom dat ik met de trials bezig ben, grotendeels omdat ik niets anders vind buiten deze dure apps dus als ik er geld aan zou moeten geven, dan moet het echt 110% voldoen aan mijn eisen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
QuarkXpress wordt steeds minder gebruikt afaik, steeds meer InDesign omdat 'de rest' ook van Adobe is.
InDesign is wel een prettig programma, soms een beetje omslachtig maar is niet zo erg.

Zou alleen niet weten hoe je (makkelijk) een fotoboek kunt maken.
Pagina: 1