Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] systeem helemaal door de war door avg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al veel forums afgestruind en veel moeite in gestoken, maar niets helpt (dat kan ook zijn omdat ik een rookie ben), dus wil ik een poging wagen om hier mijn probleem op te lossen. Het volgende:

Zondagmiddag was ik één van de gedupeerden van de grote AVG fout, maar nog erger zelfs. Bij iedereen miste het bestand user32.dll, bij mij niet. Windows miste bij mij hal.dll. Maandag heb ik met behulp van BartPE proberen dit probleem op te lossen. Ik heb hal.dll gecopied en geplakt en na het rebooten kwam de volgende error alweer in beeld. Toen miste het bestand ntoskrnl.exe. Die ook gecopied en geplakt en weer reboot. Dezelfde error kwam in beeld, terwijl ik het dus wel had gecopied en geplakt in BartPE. Toen ben ik een beetje gaan googlen en kwam ik de volgende link tegen: http://www.downloadatoz.c...s-missing-or-corrupt.html. 'Step 3' lijkt verdacht veel op mijn probleem.

Ik heb dus meteen een XP cd geregeld, ben zo gaan booten en was ik aan het wachten op een 'Welkom bij Setup' scherm waar ik de 'R'-toets in zou kunnen rammen. Echter, ik kreeg helemaal geen 'Welkom bij'-scherm en ging regelrecht door naar het partitie overzicht. Dat was niet helemaal de bedoeling...

Ik heb echt geen flauw idee meer hoe ik mijn probleem krijg opgelost (behalve XP opnieuw te installen, met het feit dat ik álle gegevens kwijt ben), en zit al een aantal dagen zonder eigen computer.

Zou iemand mij hier alsjeblieft, alsjeblieft mee kunnen helpen? Al het advies is welkom. Dank in ieder geval!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33

d0s

sssst

Soms kom je idd niet in het scherm met reperatiefunctie maar direct bij de paritites, download UBCD (ultimate boot cd), die heeft een identieke recovery console waar je alle AVG problemen van de laatste tijd kunt fixen..

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb UBCD even op een cdtje gebrand, en hij zit nu in de defecte computer. Welke optie moet ik kiezen? Sorry voor de last.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 12:33 ]

Verwijderd

Helpt de oplossing die AVG zelf geeft niet bij jou computer? Even op de AVG site of even hier op tweakers.net home page kijken voor de juiste post van gisteren.

• AlexKnight1978
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 16:32
Net dit probleem gehad bij een Dell PC, bleek aan de Boot.ini te liggen.

Heb opgestart met Ultimate Boot CD, en boot.ini veranderd.

Dit stond er:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home" /fastdetect

En dit moest het zijn:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home" /fastdetect

Op een of andere manier stond her partition nummer niet goed.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
http://www.avgantivirus.nl/

[ Voor 63% gewijzigd door Haaglander op 13-11-2008 20:12 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Heb hetzelfde op mijn werk met pc van klant, boot.ini stond goed.
Wat heb ik gedaan om dit te verhelpen (systeemherstel etc helpt niet)

1. ghost image van rotte installatie naar D: (backup_c.gho)
2. format 1e partitie en kale xp erop
2. ghost image van nieuwe installatie op D: (c_new.gho)
3. ghost image van rotte installatie teruggezet naar C: (backup_c.gho)
4. met WinPE gestart en dan met ghost explorer alle bestanden uit system32 van de nieuwe install image (c_new.gho) uitgepakt naar de rotte windows op c:
5. Dan start Windows nog niet maar dan werkt in ieder geval de Repair Install functie weer zodat je Windows opnieuw kan installeren over je rotte versie heen met behoud van programma's en Instellingen

Heel verhaal, veel werk maar het werkt wel en daar gaat het mij om...

Systeem Specs

Pagina: 1