Toon posts:

kleine platte pc gezocht met super videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 880 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een compacte pc zoals https://www.hardware-wink..._256mb_1663mb_tgm_hy.html

Als dj mix ik videoclips.
Belangrijk is een snelle pc die ook een hele goede videokaart heeft die dat kan trekken.

Maar ik zie geen slimline pc die een videokaart heeft met 512 mb of meer.
Volgens mij kan je niet zomaar een andere kaart erin stoppen.

Het moet wel een soort van slimline pc zijn omdat die compact moet zijn en makkelijk mee te nemen.

Weet je toevallig wel een compacte pc a la de slimline die wel een videokaart heeft van minstens 512 mb en het liefst ook 4 geheugen heeft?

Wat kan je me adviseren?

Een Barebone is geen optie, moet klein en plat zijn.:

:) :? :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan zal het een laptop worden. Koeling e.d. zal het installeren van een superkaart onmogelijk maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gebruiken die videoclips 3D graphics of moeten die beelden gerenderd worden? Zo niet; dan heb je geen dikke videokaart nodig, alleen veel processorkracht en snelle storage.

Kan de software die je hebt gebruik maken van meerdere cores? Zo niet, dan lijkt mij de Core 2 Duo E8600 de meest geschikte CPU.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:50
Sinds wanneer wordt de kwaliteit van een videokaart gebaseerd op de hoeveelheid geheugen?
En 4geheugen?? wat bedoel je daarmee, 4sloten? 4GB?

Misschien kun je vertellen met wat voor software je werkt :)

[ Voor 69% gewijzigd door Dubbel Fristie op 13-11-2008 00:27 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan gewoon zelf je pc samenstellen en voor een platte behuizing kiezen, zijn genoeg platte op de markt waar je gewoon zelf je eigen hardware in kan zetten. Is vaak wel mATX maar dat moet geen probleem zijn.

En zou me niks verbazen als je gewoon enkel een snelle quad core nodig hebt met 4GB geheugen, dat past in vrijwel elke behuizing.

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 13-11-2008 00:14 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik bedoelde 4 gb geheugen.

Zijn natuurlijk meerdere factoren bij elkaar die zorgen voor het vloeiend laten verlopen van het beeld.

Het programma gebruikt ook 3D (hardwarea-aceleration) voor videoclips te mixen.

Die compacte slimline met quad core processor met 4 gb geheugen leek me wel geschikt, alleen zou ik een videokaart van 512 mb willen gebruiken.

Heb niet het idee dat de videokaart die hierin zit zo geweldig is.

Maar misschien kijken of ik ergens een compacte pc kan samenstellen.

Als ik een site vind meld ik het wel even.

Vast bedankt allemaal !!!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

shuttle :) :? :)

of ja zoals reeds gezegd een laptop, heel plat, ook met heel zware grafische kaarten te krijgen, portable maar wel aan de dure kant.

één mooi voorbeeld: de Hp 8730w met T9400 of beter (=wel duurder), 4 gieg RAM en jah de grafische kaart, wat dacht je van een nvidia Quadro FX3700 met max 1 Gb geheugen

prijskaartje: rond de 2 à 3000 euro

alles is te krijgen , wat is je budget ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:30:
Ja, ik bedoelde 4 gb geheugen.

Zijn natuurlijk meerdere factoren bij elkaar die zorgen voor het vloeiend laten verlopen van het beeld.

Het programma gebruikt ook 3D (hardwarea-aceleration) voor videoclips te mixen.

Die compacte slimline met quad core processor met 4 gb geheugen leek me wel geschikt, alleen zou ik een videokaart van 512 mb willen gebruiken.

Heb niet het idee dat de videokaart die hierin zit zo geweldig is.

Maar misschien kijken of ik ergens een compacte pc kan samenstellen.

Als ik een site vind meld ik het wel even.

Vast bedankt allemaal !!!
Doe eens eerst wat moeite om met voorstellen te komen in plaats van te verwachten dat wij voor jou tijd gaan steken om een lijst mogelijkheden samen te stellen.

Heb je de reply net gelezen van Tsurany die adviseerde een platte / kleine behuizing te nemen?
Er zijn mATX behuizingen waarvan de PCI-e poort met een risercard een kwartslag te draaien is.
Dan nog heb je beperkt ruimte voor een graka, maar er zijn dan wel wat opties.

En noem eens echte specs wat betreft dat '3D video'.
Beetje uit de lucht gegrepen term als je het mij vraagt.
Welke software heb je het over? Als je dat weet, ben je er zo achter wat voor een kaart je nodig hebt.

En nou zoeken! ;)

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025

pcprutser

No message

Dubbel Fristie schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:13:
Sinds wanneer wordt de kwaliteit van een videokaart gebaseerd op de hoeveelheid geheugen?
Sinds de consument dat belangrijk vind :p ik loop stage in een computerwinkel, en daar vinden de klanten een videokaart met meer geheugen echt helemaal het einde 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 00:30:
LEES je wel wat er gezegt word. Video geheugen zegt HELEMAAL NIETS over hoe snel dat hij is. Veel geheugen is alleen interessant voor hoge resolutie's + 3D. Dan zitten er textures in die te groot kunnen zijn, maar voor videoacceleratie is dat totaal niet het geval. Verder zitten er tegenwoordig op moderne videokaarten speciale chips om video te versnellen. Het probleem is dat deze niet bij alle situaties werken en dat het dan op de processor gaat. Ik zou er gewoon een Ati HD3450 of een HD4350 in zetten. Hebben gewoon video versnelling.

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:04:
[...]

LEES je wel wat er gezegt word. Video geheugen zegt HELEMAAL NIETS over hoe snel dat hij is. Veel geheugen is alleen interessant voor hoge resolutie's + 3D. Dan zitten er textures in die te groot kunnen zijn, maar voor videoacceleratie is dat totaal niet het geval. Verder zitten er tegenwoordig op moderne videokaarten speciale chips om video te versnellen. Het probleem is dat deze niet bij alle situaties werken en dat het dan op de processor gaat. Ik zou er gewoon een Ati HD3450 of een HD4350 in zetten. Hebben gewoon video versnelling.
Ehm veel geheugen zegt opzich wel iets over hoe snel een videokaart is, het enige is dat de videochip meer voor de snelheid zorgt. Voor de rest heb ik geen verstand van videoversnelling, en hoeveel en wat je daarvoor nodig hebt.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.