• Gamerforever
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Hi allemaal,

Volgende week is Core I7 eindelijk uit en ik ben al bezig met een lijstje op te stellen en ik mis gewoon Corsair en Kingston in de pricewatch. Met name de high performance reepjes want Kingston value ram staat wel op pricewatch. OCZ is de enige met high performance reepjes en er valt op dit moment weinig te kiezen naast OCZ.

Zie hier linkje van pricewatch:
http://tweakers.net/price...rSort=desc&orderSpecId=54

Iemand enig idee waarom er naast OCZ geen ander bedrijf met high performance reepjes komt?

Trouwens voor de geïnteresseerden hier is mijn lijstje tot nu toe:

pricewatch: Gigabyte GA-EX58-UD5
pricewatch: Antec Twelve Hundred
pricewatch: OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK
pricewatch: Intel Core i7 920
pricewatch: Club3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition
pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm
pricewatch: Microsoft Windows Vista Business SP1
pricewatch: Enermax MODU82+ 625
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
pricewatch: OCZ Freeze Extreme Thermal Conductivity Compound

Deze twee koop ik niet meteen, pas wanneer ze beter te krijgen zijn.
pricewatch: Scythe Musashi VGA Cooler
http://www.thermalright.c...ct_cpu_cooler_1366rt.html

Wat ik wil is dus een goed presterend gaming pc die over 1-2 jaar overclocked in crossfire gaat draaien :*)

[ Voor 56% gewijzigd door Gamerforever op 13-11-2008 10:29 ]

Verwijderd

DDR3 is nog aardig nieuw en DDR3 is nog nergens nodig voor behalve dan X58 moederborden, maar niet iedereen heeft er hier één van. ;)
Je kunt het wel op enkele andere moederborden plaatsen zonder X58 chipset maar prestatie winst is minuscuul.
Dus om het kort te zeggen DDR3 wordt gewoon nog 'weinig' verkocht en gemaakt. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 00:03 ]

• Gamerforever
Nou DDR3 is toch al meer als 1 jaar op de markt... en ik zou zeggen bedrijven als Corsair willen toch ook wat verdienen aan mensen die volgende week overstappen op Core I7 :P . Het is maar dat de X58 max 1.65V lust, anders had ik gewoon 4 gig van 1.8V gepakt en pas over een jaar een extra reepje ingestoken voor triple channel.

Verwijderd

Je hebt wel de corsair Dominator maar daar houdt het bij op.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Niet alles staat dan ook in de Pricewatch. Er is zat te vinden hoor, ook van Corsair. Zoals hier bijvoorbeeld. Kwestie van verder zoeken dan je neus lang is ;) Let er wel op dat je op dit moment gewoon de volle pond betaald.

• Gamerforever
Ja inderdaad, ze staan jammer genoeg niet in pricewatch. Vind zelf pricewatch makkelijk zoeken en bied meer opties dan google :P.
Ja ik zal er helaas veel voor moeten neerleggen, maar dat maakt niet uit als je na 4 jaar gaat upgraden :9

[ Voor 30% gewijzigd door Gamerforever op 13-11-2008 10:28 ]

Verwijderd

Jah het erge is alleen dat over een Jaar iedereen in eens de helft betaald van wat jij hebt betaald, voor sneller! Early adaptor zijn is een dure hobby :9 .

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zou om de reden die Reinman noemt niet gelijk instappen met dure high performance reepjes. Zo extreem veel invloed hebben die kortere latencies nou ook weer niet om daar zo veel extra €€€ voor neer te leggen. Neem een drietal 'normale' DDR3 reepjes en bewaar je geld voor als in de toekomst de high performance modules op 1,65v mainstream worden.

• Gamerforever
Lekkere Kwal schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:12:
Ik zou om de reden die Reinman noemt niet gelijk instappen met dure high performance reepjes. Zo extreem veel invloed hebben die kortere latencies nou ook weer niet om daar zo veel extra €€€ voor neer te leggen. Neem een drietal 'normale' DDR3 reepjes en bewaar je geld voor als in de toekomst de high performance modules op 1,65v mainstream worden.
Groot gelijk, ik wil best een normale 4gig of 6 gig setje maar dan op pc-12800 zodat ik die ook niet hoef te vervangen wanneer ik ga overclocken. Ze moeten ook geschikt zijn voor de x58, wil niet reepjes die weer teveel voltage nodig hebben en niet werken op mijn nieuwe bord. Moet nog even zoeken, kan ze zo niet op pricewatch vinden dus moet ff googlen.

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 12:09
dat voltage van 1.65 volt was een fabbeltje dat is meerdere malen voorbijgekomen hier op tweakers.net intel zelf heeft ook geen begrenzing op zijn mobo ...

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

• Gamerforever
MrDucky schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:27:
dat voltage van 1.65 volt was een fabbeltje dat is meerdere malen voorbijgekomen hier op tweakers.net intel zelf heeft ook geen begrenzing op zijn mobo ...
Dus kan ik dan reepjes van max 1.9V gebruiken? Ik had toch echt ergens in de previews gelezen dat het dan niet zou draaien.

Verwijderd

-- foutje --

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 19:44 ]

Pagina: 1