• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:11
Mijn ouders willen onze LCD-tv op gaan hangen aan de muur.
Probleem is alleen dat de decoder van de schotel en het homecinemaset aan de televisie aangesloten moeten worden. Het liefste hebben mijn ouders deze apparaten niet onder de tv staan, daarnaast zien de kabels er ook niet echt mooi uit die dan tussen de tv en de decoder en Home cinema set.

Het mooiste zou zijn als er iets zou bestaan waarmee de decoder en de homecinema set aan een apparaat zitten die de signalen draadloos doorstuurt naar de tv. Bestaat er zoiets? Of heeft iemand een betere oplossing?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Ja die dingen bestaan wel. Alleen is het nadeel van die dingen dat de bandbreedte nogal beperkt is.
Je kan dus niet zomaar een HDMI signaal draadloos door de lucht sturen. Het staat me bij dat je dan vast zit aan een composiet signaal. Gevolg > minder scherp beeld dan je voorheen had.
Kijk eens op de marmitek website (staat mij wel bij als goedkope apparatuur).

En daarnaast zal je zo'n apparaat altijd weer met een kabel aan je tv moeten hangen. Dus je blijft kabels zien.
Wat mij betreft dus een kul oplossing.

Audio/video apparatuur zet je maar mooi in een kastje. Kabels laat je door een kabelgoot gaan, of laat je invrezen. Wat doen je ouders bijvoorbeeld met de stroomkabel? Die zie je toch ook?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 12-11-2008 23:19 ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:04
Ik zou denk ik toch voor een mooi kabelgootje gaan.
Je moet immers er toch minimaal spanning naar toe brengen.

Draadloos systeem kan wel, maar geld ook voor dat de ontvanger achter de tv verwerkt moet worden en ook spanning wil zien om iets te doen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:11
Bedankt alvast ik zal het even gaan onderzoeken.

Het is dus voor een nieuwe uitbouw, de gootje of een extra stroomaansluiting in de muur achter de tv zal geen probleem zijn. Het grootste punt is alleen dat mijn moeder het niet mooi vindt om eerst de tv op te hangen en er daarna alsnog een kastje onder te moeten zetten voor de HCS en de decoder..