Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Microfoon Creative Fatal1ty Headset harder zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoofdprobleem: De microfoon van mijn vandaag aangekochte headset staat te zacht. Gemeten met: Start -> Programma's -> Bureau accesoires -> Entertainment -> Geluidsrecorder. Alleen als ik de microfoon ongeveer in mijn mond stop neemt die geluid op. (heel zacht)

Uiteraar heb ik geprobeerd om zelf dit probleem op te lossen (ff googelen) en toen kwam in dit topic van een ander forum terecht. klik

De aanwijzingen in dat topic gevolg en geprobeerd om de juiste drivers te downloaden, echter zonder resultaat. Wel Everest gedownload, daar kwam het volgende naar voren:

Besturingsysteem: Windows XP Home Edition
Geluidskaart: C-Media CMI9739A/9761 @ SiS 7012 Audio Device

Heb toen het programma: Driver Updater Pro iXi Tools gedownload en geinstalleerd. En daar loop ik vast. Elke keer als die een diagnose van de aanwezige drivers maakt en dan gaat zoeken naar updates, geeft die aan: "To Continue Updating Drivers, you need to have an active internet connection. Connect to the internet and click OK."

Ben er op dit moment wel enigzins klaar mee moet ik zeggen, heb ook gecontroleerd of de Driver Updater Pro geblokkeerd word door Windows Firewall maar dat is niet het geval.

Zal het heel erg op prijs stellen als er hier mensen zijn die me verder kunnen helpen door iig die Driver Updater Pro te laten draaien, of nog beter; door mijn microfoon op de juiste manier te laten werken.

Alvast bedankt!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-11 16:25
je moet bij opnameapparaten>eigenschappenvanmicrofoon>niveau zorg dat dat op 100 staat en als het dan nog niet hard genoeg is dan kan je meestal daaronder of in het tabblad erlangs je microfoon met 10/20/30 db verhogen

Verwijderd

Topicstarter
@ Godlikev: Kun je misschien iets duidelijk zijn hoe ik daar kom? Als het moet via: Start -> Configuratie scherm -> Spraak, geluid en geluidsapparaten -> Geluiden en Audioapparten -> Audio of Spraak ? Bij beide laatste opties kan ik niet kiezen voor geavanceers. Knok is niet actief. Ik kan ook maar één Standaardapparaat selecteren, namelijk: C-Media Wave Device.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Start > Configuratiescherm > Geluid > Opnemen (of opnameapparaten) kun je ook kijken. Daar kun je de niveau's regelen en het standaardapparaat selecteren. Moet lukken lijkt me ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is gelukt, volume stond al op z'n hardst maar heb nu ook via geavanceerd microfoonversterking aangezet, hij neemt nu al een stuk beter op. In ieder geval verbetering dus. Maar vind het nog steeds te zacht eigenlijk.

Iemand nog een idee hoe ik die laatste uitgebrachte drivers voor m'n geluidskaart binnen kan halen?

Zoals ik al eerder aangegeven heb, kan ik dus maar één standaard apparaat selecteren. Namelijk C-Media Wave Device. Verder zijn er geen opties...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2008 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verder niemand suggesties?
Modbreak:Ja: niet binnen 24u je topic onnodig omhoogschoppen :o

Heb je binnen 24u iets toe te voegen, gebruik de edit-knop.

[ Voor 72% gewijzigd door dion_b op 14-11-2008 01:00 ]

Pagina: 1