Macbook Superdrive stuk

Pagina: 1
Acties:

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-01 16:50
Mensen,

Ik heb het volgende probleem:
De superdrive in mijn macbook(1st gen) is laatst overleden, nu heb ik al een tijdje zonder gedaan, maar nu wil ik ubuntu via bootcamp installeren en dan heb ik toch echt de superdrive nodig omdat dit perse vanaf een cd moet gebeuren.

Nu ben ik dus al naar de plaatselijke A-Mac geweest, waar men mij een vervangende kon aanbieden voor 'slechts' 300€ :P wat hem dus niet gaat worden. Verder was er het idee om een superdrive voor de macbook air te kopen hier de superdrive uit te halen en deze vervolgens in mijn macbook te stoppen. Dit heb ik vervolgens ook gedaan, maar helaas dit ging net niet passen, de superdrive van de macbook air was net iets te dik.

Dus nu wil ik jullie vragen hoe kom ik aan een passende superdrive voor mijn macbook?

Verder is mijn garantie al verlopen en zelf inbouwen is geen probleem.

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Kijk eens op ebay. Daar kan je vaak genoeg apple onderdelen vinden.
Of er ook een specifiek te vinden is voor de 1st gen macbook moet je even bekijken.

edit: probeer achter het juiste typenummer te komen. Dat zoekt wat makkelijker.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 12-11-2008 22:49 ]

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-01 16:50
Toevallig ook iemand hier die dit typenummer zo weet?

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Verwijderd

heb hier wel de servicemanual liggen op pdf van de gehele MacBook serie maar kom daar niet zo snel een goed duidelijk onderdeelnummer tegen, flink Googlen dus, ook eens op andere fora het typenummer zien te achterhalen?

edit

kijk hier eens

http://www.ifixit.com/Mac...24x-Combo-Drive/IF186-024

de afbeelding is te vergroten

en hier

http://www.ifixit.com/Gui...l-Drive-Replacement/86/9/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 00:17 ]