moederbord of videokaart defect

Pagina: 1
Acties:

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:59
Ik heb een probleem en ik gok zelf op dat de videokaart in mijn pc defect is. Maar wilde ook om ideeen vragen misschien dat ik toch wel ongelijk heb.

Ik heb volgende in mijn pc
GigaByte GA-965P-DS3, Retail
XFX GeForce 8600 GT XXX Edition

Wanneer ik de pc opstart hoor ik 1xbeep. Dit hoorde ik ook voorheen en volgens de Bios handleiding is het Bios check 1 short: System boots successfully
Nu hoor ik zelfde beep maar met erachter een direct maar superkorte beep of onderbreking van de beep. Heel apart.
1 long 1 short: DRAM or M/B error; ik heb 2 geheugen modules erin dus beide 1 voor een erop aangesloten. Geen nut. Bios gereset met een jumper ook geen nut. blijft zelfde beep aangeven.

Pc lijkt altijd wel te starten en een en ander te laden. Nu als ik start hoor ik weer dat beep en dan erachter gaat hij even wachten en gaat herstarten en gaat wel verder. Ik hoor de geluid van de HD dat hij werkt en pc lijkt op te starten en gegevens te laden.
Maar niets nada op mijn beeld. Ik heb een 2 dvi aansluitingen. Ik gebuik ook een digitaal signaal kabel en een oude vga met een converter nar dvi naar vga in geval van aansluiten van 2 pc's op 1 monitor soms.
Maar beide kabels geprobeerd met converter toch nog niets op beeld.
Bios reset gedaan nog niets. Zelfde beep blijft en herstart eerste keer dat ik hem opstart.
CPU cooler draait een extra fan in behuizing werkt ook HD lijkt te starten. Maar geen beeld. Videokaart eruit gehaal en terug aangesloten voor het geval nog niets.
Probeer in Bios te komen geen nut.
Dit staat in de handleiding van mijn Moederbord voor Bios Beeps
AWARD BIOS Beep Codes
1 short: System boots successfully
2 short: CMOS setting error
1 long 1 short: DRAM or M/B error
1 long 2 short: Monitor or display card error
1 long 3 short: Keyboard error
1 long 9 short: BIOS ROM error
Continuous long beeps: DRAM error
Continuous short beeps: Power error

Heeft iemand zoiets meegemaakt. Nu zit ik te denken welke onderdeel zal ik opsturen als defect, moederbord of de videokaart. Ik heb een andere oude pc daar doet de beeldscherm erop geen probleem ook als ik de zelfde kabel gebruik.

Enige tip? Bij voorbaat dank.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ja, de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen en kijken waar je vastloopt en dat hier graag melden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• teksetter
Ik heb alle module eruit gehaald dan hoor ik non stop shot Beebs. Nu heb ik de Videokaart erui gehaald en hij geeft zelfde Beep en dan alsof het wordt onderbroken en gaat verder. Ik hoor dan de HD bezig zijn. Het lijkt erop dat de moederbord boosdoener is. Andere tip. Toch blijft het vreemd. Het is zelfde Beep die aangeeft dat alles OK is en HD zit te werken alsof de pc opstart en toch geen beeld. Jammer dat ik geen andere pci-express kaartje heb, dan zou ik gelijk zeker weten wat het is. Nu blijf ik toch twijfelen tussen moederbord en de videokaart.
Na eruit halen van Batterij en 10sec op aan knopje ingedrukt houden met stoomkabel eruit lijkt hij paar keer te herstarten met Beep en dan start hij zo te zien weer verder op...

[ Voor 47% gewijzigd door teksetter op 13-11-2008 16:31 ]

• teksetter
Ik ga de videokaart bij de pc van mijn broer maar testen als dat het niet is dan moet het de moederbord zijn. Die worden ook niet meer bij de zelfde winkel waar ik het heb aangeschaft nog geleverd. Als ik maar weet wat het is.